Search This Blog

Loading...

Thursday, October 29, 2009

PKR dan Badi 16 September


Salam,

Setahun lalu, ketika heboh Anwar Ibrahim 'have a number' menubuhkan Kerajaan Persekutuan, dikatakan sasaran beliau ialah MP Sabah dan Sarawak. Satu ketika, impian beliau seolah akan menjadi kenyataan.


Seperti yang diketahui umum, impian beliau menjadi mimpi ngeri. Kerajaan yang hendak ditubuhkan tidak kesampaian. Mimpi tinggal mimpi, yang menjadi kenyataan ialah perubahan pimpinan kerajaan persekutuan tapi bukan Anwar PM!


Seakan terkena badi, semenjak itu pelbagai masalah menimpa kepimpinan PKR. Di sebalik semakin ramai nama besar politik tanahair menyertai PKR, bukan sedikit pula yang 'kecewa' dan 'lari' dari perjuangan keadilan yang dihebohkan.


Terbaru, perletakan jawatan Dr. Jeffrey Kitingan diikuti Christina Liew - yang terkenal sebagai antara pelopor PKR Sabah, tentulah berita yang akan menyebabkan tidur Anwar tidak lena.


Nampaknya perjalanan Anwar ke Putrajaya semakin berliku, apalagi dengan 'kehilangan' tokoh penting seperti Jeffrey dan Christina, pastinya disertai penyokong yang bukan sedikit.


Sabah yang dahulunya diharap menyumbang kepada pembentukan kerajaan, kini bukanlah seperti yang diangankan. Mungkinkah badi 16 September akan terus menghantui PKR?

Wednesday, October 28, 2009

Bosan dan Membosankan...

( Gambar Utusan Online )

Salam,


Dalam kehidupan kita, adakalanya kebosanan datang bertandang. Puncanya pelbagai, dari kebiasaan perlakuan atau pun mungkin kerana kekerapan melakukan sesuatu perkara.


Melakukan perbuatan yang sama secara kerap, diulang-ulang tanpa henti boleh membosankan. Episod yang sama dilakukan berulang kali juga boleh menimbulkan rasa bosan.


Lari kebiasaan dan melakukan kelainan mungkin boleh dilakukan untuk mengelak kebosanan.


Jika pada awalnya, mungkin boleh menimbulkan rasa simpati. Namun, kerana ia sangat berlebihan dan melampau, tidak menghormati sistem perundangan dan langsung tidak menghormati orang lain, akhirnya simpati bertukar meluat, menyampah dan melihat perlakuan sedemikian sebagai 'bangang'!


Seperti di Perak, bosanlah dengan gelagat mereka ni. Mungkin satu sidang di atas pokok boleh dilakukan untuk kelainan dan mengelak kebosanan...

Friday, October 23, 2009

Ubah Nama Parlimen Batu!

Salam,

Dilaporkan Mahkamah Majistret Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman enam bulan penjara dan denda RM3,000 ke atas ahli parlimen Batu, Tian Chua, selepas mendapatinya bersalah terhadap tuduhan menggigit seorang anggota polis dan menghalangnya daripada menjalankan tugas.

Mahkamah bagaimanapun membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman tersebut untuk membolehkan Tian Chua membuat rayuan.

Jika Tian Chua gagal dalam rayuannya terhadap hukuman tersebut, maka beliau akan hilang kelayakan sebagai ahli parlimen Batu.


Berikut KEPUTUSAN PILIHANRAYA 2008

CALON BERTANDING

JUMLAH UNDI

Lim Si Pin(BN)

20,330 undi
Chua Tian Chang (KeADILan) 29,785 undi

Keputusan : Chua Tian Chang(KeADILan)
Majoriti : 9,455 undi
Undi Rosak : 614 undi
Jumlah Undi : 50,729 undi




Mungkin sudah sampai masanya, Suruhanjaya Piliharaya ( SPR ) untuk memikirkan mengubah nama kawasan parlimen ini, daripada BATU kepada nama lain yang lebih sesuai.

Melihat kepada aksi Ahli Parlimen yang mewakili rakyat kawasan ini, ada kemungkinan nama BATU ini menyebabkan YB Tian Chua bersikap KEPALA BATU!

Daripada memfitnah DS Najib dengan gambar yang direka hinggalah menggigit telinga polis... ' apa kejadahnya 'wakil rakyat seperti ini?

Thursday, October 22, 2009

Program Pemutihan TKI di Sabah.

Salam,


Langkah kerajaan menjalankan gerakan pendaftaran pekerja asing Indonesia di Sabah sangat dialu-alukan. Tindakan positif ini pastinya membawa banyak kebaikan kepada semua pihak.


Kepada pekerja dan majikan, progam pemutihan ini akan membolehkan mereka melaksanakan kerja dan tanggungjawab dengan yakin dan selesa, tanpa dihantui rasa bimbang dan takut, kerana sudah memiliki dokumen perundangan yang sepatutnya.


Program yang dijadualkan berakhir pada penghujung bulan ini sewajarnya diambil kesempatan oleh semua pihak. Bagi Tenaga Kerja Indonesia yang tiada pas kerja atau tiada dokumen pengenalan diri, sementara bagi majikan yang menggaji pendatang haram, peluang ini harus direbut untuk mengelakkan tindakan undang-undang kemudian hari.


Sewajarnya selepas progam ini berakhir, penguatkuasaan terhadapa perundangan sedia ada dilaksanakan. Bukan sahaja untuk TKI, hukuman yang setimpal juga wajar dikenakan kepada majikan yang mengambil kesempatan menggaji pendatang dengan membelakangkan perundangan negara!


Cuma semasa berjalan di Bandaraya Kota Kinabalu kelmarin, terlihat ramai pula pendatang Filipina berkeliaran. Terfikir, bilakah pula diadakan program serupa kepada orang Filipina yang melimpah ruah di Sabah ni?

Monday, October 19, 2009

16 September : Terima Kasih Najib!


Salam,

Blog ini pernah menyuarakan kewajaran 16 September setiap tahun diangkat menjadi hari yang benar-benar bersejarah, buka setakat cuti umum.

Dipetik sebahagian tulisan tersebut:

Mungkin sudah sampai masanya untuk menjadikan hari ini sebagai hari yang benar-benar bersejarah, hari yang akan terus diingati oleh generasi mendatang. Sebelum ini sudah ada suara kedengaran mengangkat mertabat 16 September, namun hilang begitu sahaja.

Kita raikan 31hb Ogos sebagai Hari Kebangsaan @ Hari Kemerdekaan dan 16 September diangkat menjadi Hari Malaysia.


Syukurlah, hari ini di Dewan Rakyat PM DS Najib Tun Razak telah mengumumkan mulai tahun depan tarikh bersejarah ini akan dijadikan cuti umum di seluruh negara.

Terima kasih diucapkan kepada pimpinan negara di atas keputusan yang tepat ini. Biarpun mungkin lambat - seharusnya dari dulu lagi tarikh ini diingati - namun tindakan kerajaan ini adalah wajar.

Namun, biarlah tarikh ini bukan setakat diingati sebagai hari cuti umum sahaja nanti, wajar ada pengisian yang bersesuaian dengan namanya...Hari Malaysia.

Thursday, October 15, 2009

Sertai Pindaan Dengan Perubahan Sikap dan Minda...


Salam,

Pindaan perlembagaan Umno hari ini selesai sudah dengan persetujuan sebulat suara oleh para perwakilan. Dilaporkan, pindaan yang dicadangkan diterima tanpa perbahasan.

Yang menjadi cabaran bagi Umno selepas ini tentulah bagaimana mengimplementasi 'roh' pindaan ini. Di atas kertas pindaan ini memang cantik. Segala kepincangan yang berlaku sebelum ini sehingga Umno 'dibenci' bukan sahaja oleh ahli, malah rakyat yang bukan ahli bakal berakhir.

Soal kouta umpamanya, sejak diperkenalkan telah menjadi duri dalam daging dalam Umno. Berapa ramai ahli Umno yang telah menjadi mangsa kepada peraturan ini, kebanyakannya dek kerana manipulasi oleh pemegang jawatan yang selalunya menggunakan kouta sebagai senjata mengalahkan lawan sebelum masuk ke gelanggang.

Namun pindaan beberapa fasal dalam perlembagaan ini sahaja belum memadai. Komitmen ahli keseluruhannya dan pimpinan di peringkat pertengahan - seperti di bahagian - ditagih untuk melaksanakan tuntutan pindaan ini. Jika sikap dan minda masih belum mahu berubah, bagaimana cantik pun pindaan belum tentu berjaya.

Sikap sombong dan bermegah-megah serta bergaya mewah di kalangan ahli sehingga Umno kelihatan kelab ekslusif untuk 'orang berduit' jika tidak dikikis pasti tidak akan berjaya menarik minat golongan marhaen yang 'tidak berduit'. Percakaran sesama sendiri, permusuhan sesama ahli Umno, cantas-mencantas dan minda tertutup yang melihat teguran sebagai musuh yang mesti dilenyapkan adalah 'racun' kepada usaha transformasi Umno.

Semangat dan roh pindaan perlembagaan ini wajib disertai dengan keikhlasan untuk melihat Umno sebagai hak semua ahli dan orang Melayu, wajib diikuti dengan perubahan sikap dan minda di kalangan semua ahli Umno!

Insya Allah jika ini berlaku, Umno akan kekal sebagai pilihan utama orang Melayu dan kekal dihormati rakyat!

Wednesday, October 14, 2009

Mampukah KPI Muhyiddin Dicapai?

( Gambar Utusan )


Salam,


Ts Muhyiddin Yasin malam tadi melontarkan cabaran kepada 3 sayap Umno: Wanita, Pemuda dan Puteri. Beliau meletakkan KPI politik untuk dilaksanakan dalam tempoh 2 tahun ini, iaitu menambah bilangan anggota baru, mendaftar pengundi baru dan membentuk jaringan dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO).


Soalnya, mampukah KPI ini dicapai?


Kita optimis jika seruan Muhyiddin supaya segala perangai ‘hodoh’ seperti menjadi batu api, batu ronson, kaki cucuk, talam dua muka, pepat di luar rencong di dalam dan si Kitol yang lidah bercabang, langkah menyilang...dibuang oleh setiap ahli, KPI ditetapkan akan mampu dipenuhi.


Bukan rahsia lagi, ada pimpinan sayap di Bahagian atau Cawangan tidak mahu menambah bilangan ahli baru atas alasan menyusahkan. Malah timbul ungkapan, kalau 100 cawangan ini pun sudah memeningkan kepala, apakan pula yang berlaku jika ada 200 cawangan, dengan andaian penambahan ahli baru akan menambah cawangan yang layak bersidang.


Bayangkan ada sayap Bahagian yang jumlah cawangannya tidak sampai 20 cawangan. Setiap kali mesyuarat perwakilan tahunan diadakan jumlah perwakilannya tidak sampai pun 100 orang. Memang mudah menguruskannya, namun ramai anak muda di luar sana tidak tahu pun kewujudan sayap-sayap ini!


Menarik seramai mungkin pengundi baru dan membuat hubungan dengan NGO pasti juga akan memberikan cabaran kepada ketiga-tiga sayap ini untuk melaksanakan gerak kerja dalam tempoh yang ditetapkan. Wanita, Pemuda dan Puteri mesti ke hadapan dalam segenap bidang dan menjuarai segala permasalahan masyarakat.


Mungkin tempoh ‘bulan madu’ bagi pemegang jawatan utama di Pusat, Bahagian dan Cawangan sudah berlalu. Kini tiba masa untuk bekerja dengan lebih sistematik dan tersusun, bukannya asal ada program tanpa wujud target! Malah lebih buruk lagi, ada sayap Bahagian yang lesu dan tidak bermaya, tanpa ada program kecuali mesyuarat perwakilan tahunan.


Rakyat dan ahli Umno akan menilai prestasi ketiga-tiga sayap ini sama ada KPI yang ditetapkan berjaya dilaksanakan atau tidak. Kalau KPI ini tidak dapat dilaksanakan, apa kita mahu buat dengan Ketua sayap-sayap ni?


Tuesday, October 13, 2009

Belajar Dengan Orang Cina...



Salam,

Malam tadi dalam slot berita, Datuk Nik Aziz MB Kelantan memuji politik orang cina yang katanya agak ke hadapan. Beliau mengulas keputusan EGM MCA Sabtu lalu yang menolak Tee Keat dan Soi Lek. Nik Aziz menyarankan orang Melayu belajar berpolitik dengan orang Cina.


Elok benar nasihat Nik Aziz ni disampaikan ke semua peringkat penyokong PAS. Biar semua ahli PAS, terutamanya pimpinan seperti Salahuddin Ayub atau Mahfuz Omar faham politik cina. Elok benar mereka membaca pandangan orang Cina, ahli politik otai bernama Tan Seng Giaw, Tim. Pengerusi DAP Kebangsaan yang lebih rasional.

Berbanding ahli PAS lain yang tidak mampu berlapang dada akibat kekalahan teruk di Bagan Pinang, lantas menyalahkan sistem dan orang lain atas kekalahan tersebut. Membaca analisa cina DAP ini - yang menjadi sekutu kuat PAS - membenarkan pujian Nik Aziz kepada politik orang cina.

Orang Melayu takat nak 'politik hentam' sesama sendiri aja la...Asyik dia aja nak menang!

Monday, October 12, 2009

Umno, Menang dan Islam Tulen


Salam,

Umno berjaya mengekalkan kerusi Bagan Pinang. Kemenangan bergaya ini pasti menjadi bualan dan kegembiraan oleh semua peringkat ahli Umno. Pasti kegembiraan ini akan terpancar semasa Perhimpunan Agung Umno yang bakal bermula esok.

Dalam keriuhan meraikan kemenangan dan berjaya mempertahankan kerusi ini, hendaknya seluruh pimpinan dan ahli Umno membaca, meneliti, memahami dan menginsafi tulisan Dr Mohd Asri Zainal Abidin, yang disiarkan dalam laman web beliau minggu lalu.

Dipetik tulisan bekas Mufti Perlis ini :

Ramai tokoh-tokoh UMNO bertanya pendapat saya, apakah caranya untuk memulihkan UMNO. Saya terlebih dahulu akui bahawa saya bukan ‘orang politik’ untuk menghuraikan masalah UMNO. Namun, sebagai seorang yang dianggap ada sedikit sebanyak pengetahuan tentang Islam, saya ingin menyentuh soal Islam dalam UMNO.

Islam itu sebagai ad-din dalam kehidupan masyarakat Islam, termasuklah masyarakat melayu yang secara majoritinya mengakui Islam sebagai nadi hidup mereka. Jika UMNO inginkan masyarakat melayu menerima mereka, UMNO mestilah mendokong dan menjaga nadi hidup mereka ini dengan baik.

Justeru itu, jawapan saya mudah sahaja: “UMNO! Kembalilah kepada Islam tulen!” UMNO mesti memainkan peranan sebagai gerakan dakwah kepada Islam yang tulen, moderat dan progresif. Apabila saya kata demikian, bukan bererti saya menafikan keislaman UMNO sebelum ini, atau unsur-unsur Islam yang sedia ada dalam UMNO. Namun apa yang jelas keislaman UMNO itu perlu diperkukuh dan proses perbaikan kelemahan perlu dibuat segera.


Bagi yang belum berkesempatan membaca, sila klik DI SINI.

Adalah diharapkan pemahaman yang jelas terhadap lontaran idea Dr MAZA ini akan membantu Umno memulakan gerak kerja tersusun, memastikan Umno terus menjadi pilihan orang Melayu/Islam.

Seharusnya momentum yang bermula di Manik Urai tempohari dan kebangkitan di Bagan Pinang ini, tidak terhenti di sini. Biarlah ia berterusan dan laba yang lumayan akan dituai pada PRU13 nanti, Insya Allah!

Sunday, October 11, 2009

Cahaya Di Hujung Terowong...

( Gambar Berita Harian )

Salam,

Belum terlambat rasanya mengucapkan Tahniah kepada Tan Sri Isa Samad dengan kemenangan bergaya di PRK Bagan Pinang.


( Isa Samad = 8,013 undi, Zulkifly Mohamad Omar = 2,578 dan majoriti = 5,435 undi, meningkat 3102 undi berbanding 2008 )

Alhamdulilah, seperti yang dijangka Isa Samad berjaya membuktikan keputusan pucuk pimpinan memilihnya sebagai calon tidak tersilap. Terbukti juga, dia wakil rakyat yang sesuai dan menjadi pilihan pengundi Bagan Pinang, di sebalik pelbagai isu peribadi melingkari kempen beliau.


Kemenangan ini tidak setakat memulihkan semula Isa, malahan tentu sahaja memulihkan semangat dan imej Umno, sambil 'menutup mulut' para pengkritik parti, yang bangga mencanang sebelum ini legasi Umno bakal berkubur.


Semoga kemenangan besar ini dapat menyedarkan orang Melayu pentingnya Umno terus diberi kepercayaan menjadi wadah perjuangan orang Melayu di bumi bertuah ini, demi memastikan survival Melayu dan Islam tentunya terus kukuh dan utuh.


Hendaknya kemenangan bergaya ini tidak melalaikan, bukan sahaja Isa Samad terhadap amanah rakyat Bagan Pinang, malah tidak pula melekakan Umno keseluruhannya terhadap visi dan misi perjuangan. Anggaplah kejayaan ini sebagai titik tolak kebangkitan Umno dan momentum kemenangan ini terus dikekalkan sehingga PRU13 nanti.


Di sebalik derita deretan kekalahan sebelum ini, tersembunyi hikmah berguna untuk dipelajari, rupanya dalam kecewa menerima kekalahan demi kekalahan...ada sinar di hujung terowong!


Friday, October 9, 2009

'BENDERA' Sudah Sampai Di Port Dickson...

Salam,

Memang hebat, Benteng Demokrasi Rakyat ( BENDERA ) kata nak mulakan penaklukan di Kepulauan Borneo. Rupanya itu cuma strategi, mereka mula mendarat di pantai Port Dickson.

Melihat gambar ini agak sukar ditentukan, sama ada mamat ni ahli BENDERA atau mangsa keganasan oleh BENDERA, yang memang nak mengganyang kita.

Kemungkinan besar mamat ni ahli BENDERA yang berjaya 'dibelasah', lihat sahaja bajunya koyak oleh pedang samurai tetapi badannya tidak luka sedikit pun. Sah, ahli BENDERA memang kebal!


Kalaulah benar mamat ni ahli BENDERA, kenapa dia seorang ja kena belasah. Hairan kan...yang lain lari ke mana?

Atau mamat ni, cuma seorang pelakon yang layak dicalonkan untuk program Anak Wayang atau kita galakkan dia menyertai uji bakat Raja Lawak Astro....

Thursday, October 8, 2009

Kita Akan Ditakluk Hari Ini...?

Salam,

Hari ni kita lupakan sejenak keriuhan PRK Bagan Pinang. Dilaporkan perlawanan berat sebelah, rasa nak kalah bermacam helah. Buat injuksi mahkamah nak pilihanraya ditangguhkan, dah macam kes tuduhan liwat Anwar Ibrahim pulak. Kita serahkan kepada mahkamah membuat keputusan dan pengundi Bagan Pinang 'menghukum' tipu muslihat PAS ni.


Tanpa mengira parti, marilah kita semua bersatu hati menentang penaklukan. Dilaporkan Benteng Demokrasi Rakyat ( BENDERA ) yang memiliki ilmu kebal mula menyerang negara hari ini, dimulakan di Sabah dan Sarawak.

Kelihatan dalam gambar, sebahagian ahli BENDERA sedang mendengar taklimat strategi bagaimana penaklukan dimulakan.

Sebelum BENDERA ni nak bergerak, elok rasanya mereka ke Padang membantu mana patut kepada mangsa Gempa Bumi tempohari.



Paling koman, tolong masak gulai kawah untuk anak-anak yang bergelimpangan ini. Orang Indon kan memang pandai masak.

Atau pun, tolong keluarkan mayat di bawah runtuhan untuk dikebumikan dengan terurus.


Atau pegi minta kerja dengan syarikat yang akan merobohkan Hotel Ambacang, untung-untung dapat gaji, buat beli kretek.
Kalau kebal betul, pegi ja bantu kanak-kanak ini melawan Yahudi Israel Laknatullah. Bebaskan mereka daripada penjajahan.

Kalau nak datang Malaysia nak minta kerja, datanglah. Banyak kerja ladang dan pembinaan menunggu untuk rakyat Indonesia yang ingin berusaha, bukan untuk mereka yang seronok dengan kerja bangang!

Wednesday, October 7, 2009

Syeikh Gobalakrishnan Bakal Menteri Agama!

Salam,

Siapa Jamil Khir Baharom nak pertikai penggunaan ayat suci al-Quran digunakan untuk kempen dalam pilihanraya? Apa autoriti dia bercakap melarang penggunaan ayat al-Quran untuk meraih undi?

Harussani atau Nooh Gadut pun, kalau setakat jadi mufti kerajaan, baik tak payah menyibuk. Buat kerja sendiri sebab autoriti bercakap pasal agama ini sepatutnya oleh Salehudin Ayub. Siapa dia ni?

Salehudin Ayub ialah Naib Presiden, Parti Islam SeMalaysia ( PAS ) yang bertanding di Bagan Pinang. Betul juga, apa masalahnya Syeikh Gobalakrishnan berceramah dan baca ayat suci al-Quran? Dia kan berkempen nak menangkan calon PAS...tiada masalah.

Lagi pun Syeikh Gobala ni bakal Menteri Agama selepas PRU13 nanti...

Tuesday, October 6, 2009

Sembang Tiga Sekawan...

Salam,


Di anjung sebuah surau, sambil menunggu waktu Isyak, tiga orang sekawan bersembang. Macam-macam hal dibualkan, dari cerita Tsunami di Samoa, gempa di Sumatera sehinggalah ke PRK Bagan Pinang.


Pak Samad: : Eloknya PAS tak payah bertanding di Bagan Pinang. Bagi ja Isa Samad menang.


Haji Sulaiman: Hish, mana boleh Pak Samad. Tak boleh dibiarkan Umno ni menang percuma. Kena ada lawan.


Wak Lebai menyampuk : Yalah Pak Samad, PAS tak menang pun takpe, ini perjuangan dakwah.


Pak Samad: Kawasan ni kampung halaman Isa Samad, ramai saudara mara dia di sana. Dia pun pemimpin lama berjasa, bekas MB pulak tu. Banyak kelebihan Isa ni nak menang.


Wak Lebai: Atas kertas memang Isa calon favourite. Tapi dalam keadaan Umno lemah sekarang ni, tak mustahil berlaku kejutan. Orang Cina sama India dah tentu undi PAS.


Pak Samad : Kalau PAS menang pun tak jadi apa pun. Kerajaan Mat Hassan tak tergugat pun, masih ada majoriti di DUN. Patutnya PAS tak payah bertanding, sokong ja Umno demi kesatuan Islam.


Haji Sulaiman yang berdiam diri sejak tadi mula bersuara: PAS kena tentang Umno selagi dasar perjuangan Umno ni belum berubah, perjuangan kebangsaan Melayu. PAS pulak perjuangkan Islam.


Pak Samad : Kan Umno pun perjuangkan Islam macam PAS jugak? Cuma Umno berjuang bil-hikmah, tak bising-bising macam ayam, bertelur sebiji riuh sekampung.


Wak Lebai : Islam Umno ni tak ori, Islam plastik. Dulu Islam Hadhari, sekarang ni buat mazhab baru pulak, mazhab 1Malaysia.


Pak Samad: Hish wak ni, janganlah pulak nak memandai. 1Malaysia ni bukan mazhab. Ini gagasan PM kita, nak satukan rakyat Malaysia. Tanpa mengira parti, bangsa atau agama.


Haji Sulaiman : PAS dan Umno ni sampai bila pun kena berlawan. Dasar perjuangan berbeza sangat. Satu ke kiri, satu ke kanan. Macamana tak berlawan ?


Pak Samad: Tapi Haji, dasar perjuangan PAS dan DAP pun sangat berbeza, macam langit dan bumi. Macamana pulak tu, dengan Umno PAS kena berlawan, tapi dengan DAP boleh pulak PAS berkawan?


Belum sempat soalan Pak Samad dijawab, azan Isyak pun berkumandang. Haji Sulaiman, Wak Lebai dan Pak Samad bangun mengambil wuduk.



Thursday, October 1, 2009

Masa Untuk Bekerja!

Salam,


Calon harapan menggalas panji-panji perjuangan BN/Umno mempertahankan kerusi DUN Bagan Pinang sudahpun diketahui. Harapan tinggi disandarkan kepada Tan Sri Isa Samad, Ketua Umno Bahagian Teluk Kemang.


Tanggungjawab Isa pasti berat dan berliku. Tugas mempertahankan kejuaraan tidaklah mudah, namun bukanlah payah untuk Isa 'berkempen' di kawasan yang sudah menjadi gelanggang beliau sejak 23 tahun lalu.


Suka atau tidak suka, polemik pemilihan calon harus dihentikan segera. Kini masa untuk bekerja memastikan Bagan Pinang terus dalam genggaman. Badi kekalahan PRK yang dialami sejak PRU lalu mesti ditamatkan!


Cakap-cakap yang tidak sedap didengar seperti usaha transformasi tergendala dengan pemilihan Isa ini atau seruan Tun Mahathir supaya jangan calonkan Isa, hendaknya dinoktahkan.


Peluang mesti diberikan kepada Isa untuk membuktikan dia benar-benar menjadi pilihan rakyat @ pengundi Bagan Pinang. Usaha gigih harus digerakkan agar pilihan pucuk pimpinan kali ini tidak salah atau silap. Tragedi kehilangan kerusi Kuala Terengganu mesti dielakkan.


Kini tiba masa untuk bekerja, kurangkan bercakap, giatkan usaha. Fokus kepada pengundi. Penting sekali, jangan melatah dan menari mengikut irama pembangkang, yang pasti akan menjadikan Isa sebagai sasaran.


Bak kata seorang kawan, menangkan dulu Bagan Pinang, yang lain kita bincang kemudian. Kepada para pejuang di Bagan Pinang.... Selamat Berjuang!

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin