Search This Blog

Tuesday, January 26, 2010

YB Zul...Tinggalkan Saja PKR!


Salam,

Sengketa YB Zulkifli Nordin dengan Khalid Samad semakin panjang dan berlarutan. Bukan lagi sengketa peribadi, tetapi membawa kepada institusi. YB Zul akan berhadapan dengan tindakan displin PKR dan diarah menutup mulut buat sementara waktu.

Terbaru, tindakan YB Zul melaporkan kepada polis keceluparan Khalid Samad yang terus bodoh sombong mempertahankan idealismenya untuk membenarkan kalimah Allah dikongsi dengan bukan Islam. Apalah nak jadi YB Khalid ni?

Mudah saja YB Zul, kalau nak menunggu PKR menyokong perjuangan YB dalam soal agama Islam dan berkaitan umat Islam...rasanya lebih mudah nak menunggu kucing bertanduk. PKR yang dibarisi pimpinan yang 'membenci' Islam, walaupun ramai pemimpinnya beragama Islam termasuk Ketua Umum dan Presidennya, tidak mungkin membenarkan hasrat YB menjadi kenyataan.

Di kepala mereka, biarlah agama dijual asalkan undi Bukan Islam memihak kepada PKR. Terutamanya menjelang PRU13, penentuan hidup mati bagi Anwar Ibrahim. Peluang terakhir sama ada sempat ke Putrajaya sebagai PM atau terus kempunan seumur hidup!

Untuk waktu yang terdekat, polemik kalimah Allah ini diharap akan dapat menarik sokongan pengundi Bukan Islam di Sarawak agar memberi peluang kepada PKR. Agaknya, mereka berandaian tidak kisahlah menyokong perjuangan The Herald dan sekutunya, bila dah jadi kerajaan nanti, bolehlah bertaubat....

Elok sangatlah YB Zul tinggalkan sahaja perjuangan palsu dan 'rojak' PKR...

2 comments:

Anonymous said...

salam alaik..yb zul ana bdk syarian anta pn sm..maqasid kt dukung sama..berfikiran dgn iman berpandukan quran dan alhadith..kt tahu hakikat agama thamawi bertuhan yg sm iaitu ALLAH...lbh molek anta berdiam sebelum kekeliruan awam smkn meruncing..rujuk kembali pd perlembagaan yg haq iaitu alquran

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin