Search This Blog

Loading...

Wednesday, June 29, 2011

Mengalu-alukan Lawatan PM ke Sabah.

Salam,

Bermula hari ini, sekali lagi PM datang ke Sabah melakukan lawatan. Difahamkan daerah pedalaman yang akan menjadi tumpuan kali ini, bertemu masyarakat bumiputera dan komuniti belia.

Sungguhpun ini bukanlah kali pertama PM datang ke Sabah, keterujaan dengan lawatan PM sentiasa tersemat di hati orang Sabah, terutama di kawasan yang belum beliau dilawati. Keterujaan ini berasas. Sebagai negeri penyumbang kemenangan yang diiktiraf fixed deposit, sudah tentu orang Sabah berharap mendapat perhatian yang lebih daripada pemimpin nombor satu negara.

Diharapkan lawatan PM ke daerah pedalaman akan membolehkan beliau melihat dan merasai sendiri jerih payah penduduk pedalaman meniti kehidupan, dalam banyak kekurangan. Pembangunan prasarana yang belum dinikmati, kemudahan yang belum sampai ke kawasan pedalaman dan kos hidup yang menghimpit.

Diakui di bawah pimpinan PM Najib, banyak perkembangan yang sudah berlaku. Banyak pembangunan dan kemudahan yang sudah disediakan. Harga barang keperluan seperti beras, gula dan petrol juga sudah diselaraskan. Memang tidak dapat dinafikan di bawah kepimpinan PM Najib, banyak keperluan rakyat di luar bandar sudah dipenuhi.

Bagi komuniti belia, keprihatinan kerajaan dan komitmen PM terserlah melalui pelbagai program yang sudah diatur untuk dilaksanakan. Malah pelbagai aktiviti pembangunan belia sudah pun terlaksana. Komitmen PM dengan slogan rakyat didahulukan, pencapaian dilaksanakan memang terserlah, khususnya dalam usaha mendekati belia.

Apa yang diharapkan, kehadiran PM kali ini akan menyuntik semangat baru di kalangan rakyat dan komuniti belia, khususnya di pedalaman. Semangat untuk terus maju dan meningkatkan diri, seiring dengan pelan tranformasi yang dilaksanakan kerajaan dalam pelbagai bidang.

Terima kasih PM Najib!

Tuesday, June 21, 2011

Bersatu Hentikan BERSIH!

Salam,

Sebagai rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kedamaian, elok rasanya kita bersatu untuk menghentikan cadangan perarakan yang dianjurkan BERSIH pada 9 Julai ini. Tindakan bermotif politik disebalik agenda kononnya menuntut pilihanraya bersih dan adil, mesti dihentikan sebelum ia berlaku.

Sebagaimana perarakan yang pernah dibuat sebelum ini, ternyata ia cuma menyusahkan ramai orang demi memenuhi cita-cita segelintir yang teringin berkuasa. Jika benar menuntut pilihanraya yang adil, mengapa perlu ke jalanraya? Bukankah ada banyak cara lain, seperti berunding dengan pihak berkuasa termasuk SPR. Melainkan niat perarakan ini cuma untuk mengheret rakyat dalam agenda peribadi para pemimpin BERSIH.

Untuk kali ini, sewajarnya pihak polis tidak lagi sekadar memberikan amaran kosong. Jika amaran pihak berkuasa tidak diendahkan, wajar tindakan yang tegas dan berkesan dikenakan kepada para pemimpin yang degil. Jika perlu ISA yang tujuannya untuk mencegah ancaman keselamatan sebelum berlaku, mengapa tidak?

Sebagai rakyat pula, kita juga wajar meluahkan perasaan kita. Jika Bersih hendak menuntut itu ini, kita juga berhak menyatakan perasaan kita yang tidak setuju dengan hasrat Bersih. Perlukah kita ke jalanraya? Jika ini sesuai untuk meluahkan perasaan, mengapa tidak?

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin