Search This Blog

Saturday, October 16, 2010

Terima Kasih PM...


Salam,

Seorang kawan menghantar sms, bertanyakan pandangan peribadi terhadap bajet yang dibentangkan oleh PM semalam. Agak lama juga mencari rumusan yang sesuai dengan bajet tersebut, untuk menjawab sms kawan tadi.

Akhirnya, rumusan yang sesuai ditemui dan sms dihantar kepada kawan tersebut tengah malam tadi. Dinukilkan seperti berikut: Bajet yang menyeluruh kepada semua lapisan masyarakat. Semua sektor dan golongan mendapat menfaat. Sebagai rakyat, banyak insentif yang bakal diperolehi. Terima kasih kepada keprihatinan kerajaan yang mengambil kira suara akar umbi dalam bajet kali ini, khususnya perhatian kepada Sabah dan Sarawak.
Tanpa dapat disangkal, sememangnya bajet kali amat memuaskan. Walaupun dituduh sebagai bajet menjelang PRU, memancing sokongan rakyat dan sebagainya, namun ternyata akhirnya bajet ini memang 'Bajet Rakyat'!

Di atas kertas semua tercatat elok dan cantik, semua mendapat laba. Cuma terpulang kepada pihak pelaksana untuk merealisasikannya. Diharapkan tidak berlaku 'rumah siap pahat berbunyi', biarlah bajet rakyat ini sampai benar ke sasarannya.

Terima kasih PM...

1 comment:

CIKGU said...

TAHUN DEPAN BOLEHLAH BELI SELUAR DALAM BANYAK- BANYAK .TAHNIAH DAN TERIMA KASIH PM

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin