Search This Blog

Tuesday, August 26, 2008

DETIK PENENTUAN DI PERMATANG PAUH.


Salam.

Sehari dua agak sibuk selepas pemergian bonda tersayang beberapa hari yg lalu. Dalam pada tu, sempat juga mengikuti perkembangan semasa tmasuk PRK Permatang Pauh.


Selepas 10 hari berusaha, hari ni 26/8/2008, nasib ketiga-tiga calon yang bertanding akan ditentukan oleh tangan 57,969 pengundi, yang terdiri daripadasejumlah 40,619 atau 69 peratus pengundi Melayu, 14,360 (24.56 peratus) pengundi Cina dan 3,390 (5.79 peratus) India. Terpulanglah kepada para pengundi memilih wakil mereka di Dewan Rakyat kelak.

Di atas kertas, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat berpeluang cerah 'mewarisi' kerusi parlimen ini, yang semenjak tahun1982 dikuasainya. Hanya dalam PRU 1999, 2004 dan 2008, kawasan ini diwakili oleh isterinya, Datin Seri Wan Azizah Ismail. Mampukah DSAI mempertahankan kerusi ini ?

Namun, dalam politik semuanya berkemungkinan. Dengan pelbagai perkembangan yang berlaku, mungkin kali ini giliran Datuk Arif Shah Omar Shah 'merampas' dan berjaya menjadi the giant killer. Sesuatu yang gagal dilakukan oleh Ustaz Pirdaus Ismail dalam dua pilihanraya yang lalu. Siapa tahu...

Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa tahu, mana tahu Hanafi Mamat membuat kejutan terbesar abad ini. Ah, tak mungkin...

Sama-sama kita tunggu kesudahan drama politik ini...mungkin seawal jam 9 malam ini.

No comments:

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin