Search This Blog

Sunday, September 21, 2008

BIAR SIKIT TAPI BERKUALITI

Pecat ahli UMNO Sabah belot wajar ( Berita Harian 20/9/2008 )

KOTA KINABALU 19 Sept. - Pemimpin-pemimpin UMNO Sabah menyifatkan tindakan Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi memecat tiga ahli parti dari negeri itu sebagai wajar dalam usaha menguatkan lagi parti.
Setiausaha Perhubungan UMNO negeri, Datuk Yahya Hussin berkata, tindakan itu dilakukan setelah mengambil kira pelbagai faktor antaranya melanggar undang-undang parti. ''Pemecatan ini mengikut perlembagaan UMNO dan ia tidak akan melemahkan parti dalam jangka panjang," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Semalam, seorang ahli UMNO dari Bahagian Beluran dan tiga lagi dari Bahagian Beaufort dipecat selepas didapati menyokong pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-12, Mac lepas.
Sementara itu, Ketua Penerangan UMNO negeri, Datuk Sapawi Ahmad berkata, ahli UMNO yang tidak setia dan tidak jujur wajar dipecat kerana mereka hanya menjadi duri dalam daging."Kalau sudah nyata sokong pembangkang dan menentang parti, mereka sudah tentu tidak berguna lagi," ujarnya.
*******************************
Satu tindakan yg btul dan tepat. Seharusnya ahli parti yg tidak setia, tiada tempatnya dalam UMNO. Cuma, rasanya Datuk ndakan empat orang ni saja yg nda jujur dan nda ikhlas bjuang. Ramai lagi yg nyata berkempen untuk pembangkang dalam PRU12 lalu, tapi tidak dilaporkan dan tidak diambil tindakan. Ha sekarang, masa pemilihan UMNO, mamat yg sokong pembangkang hari tu, dialah yg paling sibuk. Mencatur sana-sini, berabis di kedai kopi, berkempen siapa mau dikasi naik, siapa mau dikasi turun...UMNO kena tegas Datuk, biar ahli tidak ramai tapi bkualiti drpd ramai tapi macam hampas....

3 comments:

Anonymous said...

ustaz inda jadi ka c anwar jadi PM?hehehe...

USD said...

Sian dia kannn...apa boleh buat, taik kambing bulat2..heheh

USD said...

Sian dia kannn...apa boleh buat, taik kambing bulat2..heheh

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin