Search This Blog

Friday, May 28, 2010

Umno Maafkan Vell Paari?


Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata anggota Jawatankuasa Pusat MIC Vell Paari seharusnya memberi bukti yang jelas bahawa Umno terlibat dalam perhimpunan Gerakan Anti Samy Vellu (GAS) di Kuala Lumpur Ahad ini.

Salam,

Sebelum sempat Vell Paari mendedahkan bukti penglibatan Umno seperti diminta Tun Mahahthir, dan seperti biasa Vell Paari memohon maaf.

“Memandang perkembangan terbaru, adalah jelas kepada saya bahawa Umno tidak terlibat dalam apa cara dengan gerakan GAS (gerakan anti Samy Vellu). Kebanyakan pemimpin Umno secara terbuka bahawa mereka tidak mempengaruhi atau bekerja dengan Mugilan dalam apa cara sekalipun,”

“Justeru, saya ingin memohon maaf kepada Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Umno berhubung kenyataan saya sebelum ini,” kata Vell Paari dalam satu kenyataan hari ini.

Malah, “Saya juga telah menjelaskan kedudukan saya kepada Perdana Menteri, awal hari ini. Saya berharap semua ini boleh diketepikan atau dilupakan dan kita perlu bekerjasama seperti selalunya dalam keluarga BN,”

Dan seperti biasanya, sesuai dengan tradisi kita, selepas Vell Paari menyatakan Umno menjadi punca kepada masalah dalam MIC, Umno menggunakan pendekatan "pembunuhan politik" untuk menyingkirkan bapanya, Datuk Seri S Samy Vellu dan Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan tuduhan yang dilemparkan oleh Vell Paari itu sebagai sesuatu yang biadap...kita pasti akhirnya akan memaafkan Vell Paari!

Sebelum ini pun, kita memang mudah memaafkan...

No comments:

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin