Search This Blog

Loading...

Thursday, April 24, 2008

BN SABAH

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

1) Minggu lalu, saya telah menghadiri satu program yang membincangkan analisis pilihanraya 2008. Dalam program tersebut, pelbagai perkara telah dibincangkan, termasuk faktor kemenangan BN Sabah dalam pilihanraya yg lalu. Secara peribadi, bolehlah disimpulkan bahawa kemenangan besar BN Sabah adalah seperti berikut :
1. Pilihan calon yang sesuai.
Calon-calon yang dipilih adalah gabungan mantap di antara muka baru dan muka lama. Pemimpin lama yang telah terbukti keberkesanan mereka dan muka baru yang komited dalam kerjaya mereka sebelum ini.
2.Pilihan parti BN.
Majoriti pengundi masih lagi memberi kepercayaan jitu kepada BN memerintah negeri Sabah dan negara, atas keyakinan bahawa BN telah membuktikan kejayaan membangunkan negeri.
3. Keyakinan kepada pimpinan
Pengundi menaruh keyakinan kepada pimpinan negeri diketuai oleh YAB DS Musa Aman dan YAB DS Abdullah Ahmad Badawi.
4. Kelangsungan pembangunan
Rakyat Sabah masih dahagakan pembangunan. Masih banyak lagi ruang yang perlu dibangunkan. Setakat ini, rakyat melihat hanya BN yang mampu dan sudah pun terbukti, menjalankan amanah membangunkan negeri tercinta ini.

2) Sekalung tahniah diucapkan kepada Janang Gayuh, YB DSP Hj Lajim Hj Ukin, MP Beaufort, atas perlantikan sebagai Tim. Menteri Pengangkutan. Atas kapasiti sebagai Presiden PBBS, perlantikan YB Datuk Seri merupakan kebanggaan kami semua. Tahniah juga kepada YB Datuk Rahim Bakri, MP Kudat, sebagai Tim. Menteri Luar.

17 comments:

Warisan Tamar said...

Assalamualaikum wbt,

Selamat menceburkan diri dlm dunia blog. Bah...kalau isa sibuk, bole mongoi ontong blog titi

http://www.warisantamar.blogspot.com

Aziz

thebisayadilemma said...

Assalamualaikum,

TAHNIAH ATAS TERBINANYA BLOG TUAN,
SEMOGA MEMBERI MANFAAT UNTUK SEMUA.
TERUSKAN. . . . !!!


thebisayadilemma.blogspot.com

Anonymous said...

caya la gang ko punya blog ni, aku tabik sama ko. teruskan usaha, cerna minda. aku support ko.

Anonymous said...

caya la gang ko punya blog ni, aku tabik sama ko. teruskan usaha, cerna minda. aku support ko.

hjkadir said...

TAHNIAH, SMOGA ADANYA BLOG KAU NI BOLEH LA KAU TERUS MENYAMPAIKAN IDEA-IDEA BERNAS KAU. AKU CUKUP BANGGA MENGENALI KAU, PEMIMPIN KECIL DAN MUDA, YG PUNYA POTENSI. AKU PERCAYA SATU HARI NANTI KAU AKAN BERJAYA. AKU DOAKAN.

Anonymous said...

Assalamualaikum, Semoga dengan terbangunnya blog Ustaz Said ini kita akan berpeluang untuk turut serta meluahkan pendapat atau melemparkan hujah untuk menyatukan perjuangan, khususnya meletakkan anak keturunan Bisaya yang boleh berfikir secara luas dan tanpa sampadan dalam era globalisasi ini.

Tahniah kepada Ustaz Said. dikesempatan ini kita ingin membuka ruang untuk memperkatakan tentang perjuangan bangsa dan agama. Merujuk kepada bangsa, inigin saya fukoskan di sini kepada bangsa Bisaya sendiri yang tidak kurang pergolakannya dalam kancah politik. Kini Bisaya bernasib baik kerana telah mempunyai 3 orang wakil rakyat di dalam kerajaan yang memerintah; 1 MP dan 2 ADUN.

Nah, Nunu lagi iumen ino nio asas perjuangan tokou. Meperuka da bangsa sendiri da sawat perjuangan politik. Tapi dalam tokou manu miso lagi urusan tokou dalam agenda kepimpinan politik ti, adai tokou ingauai pemilihan bahagian. Perwakilan tokou mesti bijak jangan lagi mepelapas da ulun ali-ali. Umpamanyo, Usataz Said ti kalu boleh sokongan tokou jadi da ketua pemuda bahagian, Ikamarlin iwanang tokou sebagai timbalan ketua bahagian, AJK wokon lagi ipanakud tokou. Barulah kekuatan tokou da politik lakakun da bangsa wokon. Lainkah miakan sesama sendiri. Jadi sama-samalah tokou bafikirnunucaranyo. Jadi maciampun ako kalau ada pendapat ceritaan tokou citi.

Wasalam. Yaya Kundasang

Anonymous said...

UMNO ...UMNO .... UMNO...

Kita percaya Blog ini mampu memimpin minda masyarakat khususnya kepada pemuda harapan bangsa ,Pemudi tiang negara . Infomasi dan maklumat yang diberikan amat berguna bagi menyuluh pelbagi aspik dan persedian untuk menjadi pemimpin , apatah lagi untuk menyuburkan minda yang kalut , kusut dan berantakan akibat perselisihan pendapat dalam gelangang perebutan pangakat darjat dan harta pada ketika ini .

Syabas dan tahniah diatas kelahiran blog uzt ini, Setiadaknya ada Menjadi gelangang pencetus minda masyarakt yang dipimpin atau yang memimpin .Namun dalam lain perkataan sebagai anggota pemuda harapan bangsa @ ahli UMNO ,Saya kira ... tak perlulah kita berebut -rebut nak jadi ketua cawangan , ketua bahagian , ketua pemuda hatta mejlis tertinggi sekalipun , jauh sekali bergelar Yang Berhormat barulah kita hadir untuk berkhdimat kepada UMNO yang kita cintai . Sebagai seorang ahli pun kita boleh memberikan kelangsungan sumbangan untuk mempastikan Parti Kita ini terus Relevan untuk 100 -200 tahun yang akan datang . Justeru saya pinjam kata kata seorang hamba pilihan Lukum nul hakim ....1500 Tahun yang lamau

WAHAI ANAK KU ...
JIKA ENGAKAU TIDAK MAMPU MENJADI IKAN DI LAUT
JADILAH ENGKAU SEKETUL GARAM YANG BOLEH MENGASINKAN IKAN ...

TETAPI ANAK KU...
JANGAN SEKALI ENGAKU MENJADI LANGAU YANG BOLEH MEMBUSUKKAN IKAN PULA .


Seperkara yang paling hina pada ketika ini ,DALAM , SENYUM DALAM KETEWA , DALAM GEMBIRA ATAU DALAM APA SAJA KITA BUAT DE...AJA MENERIMANYA " RASUAH POLETIK WANG " yang perlu kita istiharkan jihad ...habis - habisan ..itupun jika kita yakin dan mampu lakukanya ... Jadi deserulah sekelian rakan dan taulan blogs.... ayuh ... kita serang habis habisan poletik wang dan rasuah pangkat dan kedudukan ini ... karana parti kita tidak akan punah ranah olehnya , masyarakat yang dipimpin tidak akan dilindungi oleh rahmat Allah ....apatahlagi golongan yang memimpin .. bertapa pun kita hebat dan perkasa , CEMERLANG , GEMILANG DAN TERBILANG ... ingatlah akhirnya keterisan sokongan dan kepercayaan akan berlaku bukan hari ini , esok atau luas tetapi kita tetap tungu jadual Allah .... Parti kita akan berkubur dalam kehinaan ....

Hari ini kita GAH...dimata Parti lawan dan Kawan .. dengan selogan Hidup UMNO... , Hidup UMNO.... , hidup umat melayu ...BERSATU , BERSETIA, BERKHDIMAT ..tetapi hakikatnya parti kita tidak lagi nilai terhormat apatahlagi direstu Allah swt... kerana melakukan amalan amalan terlarang RASUAH...Terus ...yang susah dan sulit ... Tak Gi Wang tak Undi ...apa jadah perjuangan semacam ini ... namun perlu diingati orang kata kuasa undi rakyat adalah raja ... tetapi ia terlupa kuasa Allah Swt lagi hebat dari kuasa undi ...

TEGAK KITA PADA SIFAT ,
TAJAM KITA PADA MAARIFAT ,
BIASA KITA PADA KUDARAT,
TEGUH KITA PADA IRADAT ,

KITA LETEKKAN JANJI DIKAHLBI
BUKAN PADA KERASNYA TELAPAK TANGAN

KITA LETAK IKHLAS PADA AZALI ..
BUKAN PADA LEMBUTNYA LIDAH

KITA LETAK NAFSU DIAKAL
BUKAN PADA BUASNYA KEHENDAK

INSAYALLLAH KITA AKAN BEBAS ...
BERFIKIR BERTINDAK DENGAN RAHMATNYA ...

1994 Terniang - niang suara Tun Mahathir semasa perhimpunan Agong UMNO ketika saya duduk bertenggek ditepi tangga , diluar dewan persidangan agong UMNO suaranya jelas dan Tepat kecorong telinga, katanya .... " DIDALAM UMNO TIDAK ADA SESIAPA PUN YANG PENTING , TERMASUK DIRI SAYA SENDIRI YANG TELAH MENJELASKAN YURAN KEAHLIAN RM 2 , TETAPI YANG PENTING IALAH UMNO ITU SENDIRI , TAMPA UMNO SIAPA KAH KITA ....

Apa pun kita ... disibni terus mendoakan Blog Ust Ini akan tersu tajam dan berbisa .... seperti tajamnya pedang Zulfikar ... seperti telusnya Abu Bakar As sedik rahimullah ....

yang akhirnya " BERJUTA PUN BINTANG DILANGIT BULAN JUA DIPUJA ORANG "

Terkasar tersilap....Dansanak Dari Weston ...Mohon Maaf ... sekadar hamba ..

Wasalam
Junaidi Omar Ali

Anonymous said...

asalamualikum ... Ust ...

Nah ..... INI BARU NGAM
INILAH PEMIMPIN YANG KITA CARI SELAMA INI, DALAM DIAMA ADA USAH TERSENDIRI .TAK PUN TERLALAK -TERLOLONG MEMINTA UNDI ...MINTA PANGKAT , KITA DISINI JANJI AKAN HEBOHKAN KESERAT CERUK DAN RANTAU INILAH PEMIMPIN CONTOH YANG HARUS DIPERCAYAI... DAN DIBERIKAN MANDAT ... HARI INI BUKAN JALAN RAYA / JAMBATAN / PARIT YANG PERLU DI UBAH , TETPAI MINDA DAN FIKIRAN RAKYAT PERLU DIUBAH ... SAYABAS UST ... TERUSKAN ...

AG TENGAH bah ...
Pemuda weston yang banga ...

Nya Bos Ku ..Jangan Lupa Lawati Kami .... Macam- macam ada

http://Beaufort.bdd.org.my

Anonymous said...

Ust... usaha Anda harus dipuji ....tetapi tompang sekaki ...

1, Udang kering ada dijual disini .... udang basah pun ada ... jangan kata udang ... nak memancing pun boleh sewa sampan ...

JOM .... KITA KE LAMAN
http://beaufort.bdd.org.my

Anonymous said...

ANAK JANTAN INI BUKAN CALANG

DISEPAK ,DITERAJANG DIA TAK LAWAN ...
DICERCA DIA REDAA...
DINISTA PERKARA BIASA ...
APA LAGI YANG HARUS DIBUAT PADANYA ...
AKHLAK DAN BUDINYA BERSENDI LUHUR ...
JATIDIRI SUBUR DAN PENUH ATUR

KATANYA....
DUDUK DIKURSI TAK SELESA
DUDUK DILANTAI BERSILA

KATANYA LAGI
BANGUN HARUS TEGAK BERDIRI ...
BERJALAN HARUS GAH BERLARI ...
KEJARLAH APA YANG ADA ...
TETAPI JANGAN LUPA SETIAP LANGKAH
ADA HIKMAH MENGEKORI ...

DIGALI ILMUNYA ...MASAALLAH ...
BISANYA TAK TERKATA ...

DITOMBAK AKARNYA TUMBUH MELATA
DICANTAS DAUNYA BERGANTI PUCUK MUDA ..

AH ..BIARKANLAH IA ...SUATU HARI TAK KEMANA ...
SEBAB PASTI DIA NI ADA TEMPAT NYA....

Dansanak Simpati dari
Weston

Anonymous said...

Tadi Pagi saya baru tengok tv 501 , KJ cakap bila dia diberikan manadat dia akan buka pandangan dan pendapat Pemuda akar umbi . Saya tabik ...KJ ini barulah pemimpin alap baru pada perjuangan lama yang berharga . ..... saya amati penampilan dan hujah yang beliau bawakan ... cukap sempurana .... Saya ingat perwakilan 2 Pemuda UMNO darai bahagian -Bahgain tak paya pening penig kepala samapai masa undi ajalah KJ ... berikan dia peluang

Wasakam Pegerakan Pemuda Weston

Anonymous said...

ASALAMAUALIKUM ,

Wanita terpangil untuk melihat kepimpinan UMNO diperingkat bahagian sipitang ,nasihat untuk kaum bapa wanita mengharapkan Jangan terlalu gelojoh merebut pelbagai jawatan yang akhirnya membawa musibah yang besar untuk pilihanraya ke 13 yang akan datang . walau wanita seperti kami hanya layak berada diceruk dapur tetapi akhirnya wanita akan duduk bertimpuh rapi dibarisan hadapan merayu dan memohon sokongan untuk parti kita yang dikasihi .

Hendaknya selepas pemilihan ini nasihat kepada yang menang besar hululah salam kasih sayang dan persaudaran kepada yang kalah ,jangan biar mereka pergi dengan rasa hamapa dan kecewa. kerana suma ahli mempunyai peranan .

Sayabas dan tahniah kepada Ustd Said atas kelahiran Blog ini setidaknya wanita juga boleh melahirkan suara untuk barisan kepimpinan . Ingatlah hari ini kita yang punya esok lusa orang lain pula . Semoga UMNO terus diterima baik oleh rakyat jelata sebagai tunggak dan teraju kepimpinan negera .... yang menang Syabas , Yang kalah kita ada tanggungjawab lain

Wanita UMNO Lumadan , Sipitang

Anonymous said...

ASALAMUALIKUM .. RENUNGAN BERSAMA

ALLAH MAHA BESAR ALLAH MAHA BESAR

AssalamMu'alaikum ! Dan Salam Sejahtera! Sahabat2 semua yang Islam .. bacalah Email ini dari sahabat yg menetap di US:

'Seorang doktor di Amerika Syarikat telah memeluk Islam kerana beberapa keajaiban yang ditemuinya dalam penyelidikannya.
Dia amat kagum dengan penemuan tersebut, sehingga tidak dapat diterima oleh akal fikiran.
Dia adalah seorang Doktor Neurologi .
Setelah memeluk Islam, dia amat yakin akan perubatan secara Islam dan dengan itu telah membuka sebuah klinik yang bertemakan 'Perubatan Melalui Al-Qur'an' .
Kajian perubatan melalui Al-Qur'an membuatkan ubat-ubatannya berteraskan apa yang terdapat di dalam Al-Qur'an.
Di antara kaedah-kaedah yang digunakan termasuklah berpuasa, madu lebah, biji hitam (black seed) dan sebagainya.

Apabila ditanya bagaimana dia tertarik untuk memeluk Islam,
maka doktor tersebut memberitahu bahawa semasa beliau melakukan kajian urat saraf, terdapat beberapa urat saraf di dalam otak manusia yang tidak dimasuki oleh darah .

Padahal setiap inci otak manusia memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal.
Setelah membuat kajian yang memakan masa, akhirnya beliau mendapati Bahawa darah tidak akan memasuki urat saraf di dalam otak manusia melainkan pada ketika seseorang itu sedang SUJUD semasa mengerjakan Sembahyang!! !

Urat tersebut memerlukan darah hanya untuk Beberapa sukatan yang tertentu sahaja.

Ini bermaksud bahawa darah hanya akan memasuki urat tersebut mengikut kadar sembahyang waktu yang diwajibkan oleh Islam......

Begitulah keagungan ciptaan Allah!!!

tidak menunaikan sembahyang , akan otaknya tidak Akan dapat menerima darah yang secukupnya untuk berfungsi secara normal!!!

Oleh yang demikian, kejadian manusia ini sebenarnya adalah untuk menganuti agama Islam 'sepenuhnya' kerana sifat fitrah kejadiannya memang telah dikaitkan oleh Allah dengan agama-Nya yang indah ini.'

PETUA IMAM SYAFIE
4 PERKARA UNTUK SIHAT

Empat perkara menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
1. banyak berkelamin (bersetubuh)
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam

Empat perkara menajamkan mata
1. duduk mengadap kiblat
2. bercelak sebelum tidur
3. memandang yang hijau
4. berpakaian bersih
Empat perkara merosakkan mata
1. memandang najis
2. melihat orang dibunuh
3. melihat kemaluan
4. membelakangi kiblat
Empat perkara menajamkan fikiran
1. tidak banyak berbual kosong
2. rajin bersugi (gosok gigi)
3. bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama
4 CARA TIDUR
1. TIDUR PARA NABI
Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit dan bumi.
2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH
Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solat malam.
3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA
Miring ke sebelah kiri untuk mencerna kan makanan yang banyak dimakan.
4. TIDUR SYAITAN
Menelungkup/ tiarap seperti tidurnya ahli neraka.

Wasalam .
Junaidi Omar Ali

Anonymous said...

Taniah ust. Said atas usaha kamu membina jeringan untuk tetepan dan komenter para pengunjung. saya secara peribadi memang mengenali ust. Said seorg pemimpin muda melayu yang gagah berani , semajak ura-ura beliau ingin memangang jawatan ketua pergerakan pemuda UMNO bahagian P.178 Sipitang. saya adalah orang yang pertama membuat sokongan terbuka kpd umum menyokong niat suci beliau itu. sehingga sekarang pun saya tidak pernah katakan tidak memang saya menyokong beliau . Saya secara peribadi amat kesal dengan apa yang berlaku sehinggakan anak ketua menteri sabah menang tanpa tanding dalam perebutan jawatan ketua pemuda umno bahagian sipitang.

Sekarang dimana anak ketua menteri yang panadai main motor besar dan fusal itu. dalam keadaan ust. said kecundang tidak layak bertanding beliau masih jua meredah banjir membantu anak bangsanya dilanda petaka alam baru-baru ini tapi mana anak ketua meneteri itu. kalau ikutkan hati mahu saja aku bawa seluruh anak-anak muda melayu bahagian sipitang ini buat demo untuk meluahkan kekesalan kami atas kemenagan beliau .

Kamu ingat wahai anak ketua menetri jawatan ketua pemuada yang kamu sendang itu bukan untuk disimpan buat koleksi . kalau kamu tidak tahu untuk apa jawatan yang kamu pegang itu, mari jumpa saya . insah allah saya boleh tunjuk ajar kamu buat kerja tapi kalau tak mahu jumpa saya tak apa teruskan saja buat apa kamu suka dengan jawatan dan gelaran KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGAIAN SIPITANG ITU. Sehingga sampai masanya kelak kami akan malukan dan aibkan kamu macam mana kami malukan suku-sakat kamu dulu anak mantan ketua menetri sabah Razak Datuk harris.

Ini baru permulaan kamu ingat saya juga muda macam kamu kita sama-sama ada kudrat dan masa . saya janji kepada semua anak-anak muda melayu bahagian sipitang bahawa saya akan dihadapan untuk menjadi penantang NO. 1 kamu jika kamu hanya menggunkan jawatan itu untuk kepentingan peribadi untuk mencari nama untuk menembah kekayaan. Tapi saya juga bisa menjadi penyokong kami jika dasar dan kerja buat kamu untuk kepentingan rakyat UMUM.

Saya tahu selepas ini pasti ramai cacak-bankarung pegampu yang menghentam atekal saya ini. Tapi tak apa biarkan kera dan monyet ini buat kerja mereka . Apa yang penting saya ada tugas penting untuk kepentingan budak muda melayu di bahagaian Sipitang ini.

HASHIM DARIS @ DIRIS
AJK BAHAGIAN P.178 SIPITANG
014-8630001

Anonymous said...

Jangan Cepat melatah saudara .... yng penting oerjuangan harus diteruskan ....

Pemuda
malamam

ustazSAID said...

TK kepada para pengunjung yg mberi komentar dlm blog ni, setiap komentar amatlah dihargai dan diberi phatian, Insya Allah kita akan tetap teruskan pjuangan...Patah sayap btongkat paruh!

jUNAIDI said...

selamat hari Raya Maaf Zahir dan Batin .... Jun

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin