Search This Blog

Loading...

Wednesday, March 2, 2016

Sang Kaloi di rumah baru


Bermula kemarin, maka bermulalah cerita hidup baru sang kaloi. Dari habitat asalnya di Sg Pilajau, seorang saudara telah menjual ikan kaloi ini. Cita-cita untuk memelihara ikan akuarium ni sudah lama terpendam. Cuma kesempatan yang belum ada.


Asalnya, kaloi ini dibeli untuk dimasukkan di kolam. Ramai kawan nasihatkan jangan...kaloi akan makan anak ikan. Jadi masalahlah pula...

Sudah terjanji dgn saudara mau ambil kaloi yang sudah ditangkap. Di mana mau simpan? Alhamdulilah, dipermudahkan urusan. Kawan karib Hj Lilkiplee Kadir mendermakan akuarium lama yg x diguna lagi. Retak sedikit, ditaruh silikon.

Selepas dibelikan mesin oksigen, maka sang kaloi pun memulakan hidup baru, ditemani anak talapia.

Banyak lagi yg mau dibuat dgn akuarium ni...demi melayan hobi baru ni. Tapi perlahan-lahan la ya...tunggu ada bajet la.

2 comments:

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin