Search This Blog

Loading...

Monday, September 8, 2008

Menghitung Hari !!!


Salam,

Hari ni, 8 September 2008 bersamaan 8 Ramadhan 1429H. Bagi umat Islam dan rakyat Malaysia, situasi terkini menunjukkan kita menghitung hari...

Hari Raya - tinggal 22 hari lagi untuk berpuasa, PASTI tiba saatnya untuk beraya...

16 September - tinggal 8 hari lagi...BELUM PASTI, tapi nampak gayanya, tiada tanda-tanda yang anak bulan akan kelihatan...kita tunggu siapa yang kena!!!

8 comments:

mutiara said...

Salam,
ustaz,dalam Ramadhan yang mulia ni kita digalakkan berbaik-baik dan penuhi dgn amalan yang ikhlas.saya rasa ustaz lebih tahu,jadi drp membina ayat2 yang boleh meninggalkan kesan yg tidak baik lebih elok rasanya mengajak seluruh umat Islam beramal.mcmna umat Islam nak maju jika sentiasa curiga mencurigai.tugas seorang ustaz mengajak ke arah kebaikan dan bukan mendorong kemungkaran.bengkok di depan mata sudahkah diluruskan?fikirkan.wallahualam.

ustazSAID said...

Cik Mutiara,
T.kasih la byk2 coz slalu singgah & bg komen di blog ni.
Ya Ramadhan ni bulan baik utk kita mlakukn amalan kbaikn...tmsuk juga mhitung hari mnunggu kjaan baru yg 'baik' kan.

Matarakyat said...

Betuk ke ustaz 40 MP ke sana pakai duit sendiri?nak muntah dengarnya berita tv3 cakap macam tu.5 hari di Taiwan pakai duit sendiri.Saya tak tuduh diorang pakai duit rakyat tapi buktinya diorang pakai duit sendiri

Matarakyat said...

tak de bukti diorang pakai duit sendiri ni sume mengarut je.

angah said...

salam..

tak apa mata rakyat.. mungkin di dunia diorg boleh menipuu..di akhirat? heheh..betultak ustaz..

mutiara said...

salam,
satu ayat yg dibuat jika mendatangkan kebaikan akan mendapat pahala baginya,tapi satu ayat yang dinyatakan mendatangkan keburukan pula pasti dapat juga ganjarannya, kan ustaz...?ilmu tanpa amal...(sambung sendiri daaa)

ustazSAID said...

Salam En Angah & matarakyat,
takde bukti durang pakai duit rakyat @ pakai duit sendiri, so camna kita nak kata apa, tak baik tau tuduh yg bukn2 ni...fitnah!
Salam Cik Mutiara,
ilmu tanpa amal ibarat pokok tidak berbuah...menghitung hari untuk raya dan transisi kjaan baru, ayat kebaikan @ keburukan ka ?

hjkadir said...

bn tetap masih memerintah ha ha ha

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin