Search This Blog

Tuesday, January 5, 2010

Menunggu Pendirian YB Ketua Pembangkang...


Salam,

Isu kebenaran penggunaan kalimah Allah oleh Mahkamah Tinggi minggu lalu menggamit reaksi yang pelbagai daripada pelbagai peringkat : pemimpin, ulama', NGO dan rakyat.

Majoriti pemimpin beragama Islam menolak keputusan mahkamah ini, sewajarnya begitulah reaksi mereka. Dikhuatiri kesilapan mengambil pendirian boleh menjadi kufur seperti kata Dato Dr Harun Din.

Suara pimpinan Umno, PAS dan sebilangan pemimpin Muslim PKR sudah pun kedengaran yang jelas tidak bersetuju, walaupun diiringi beberapa syarat dan cadangan. Pujian wajar diberikan kepada pimpinan ini, mengenepikan keuntungan politik demi maruah dan akidah Islam.

Yang cuma belum kedengaran apa pandangan YB Ketua Pembangkang, Ketua Umum PKR dalam soal ini? Menjenguk ke blog bekas Presiden ABIM, pembaca khutbah dan pernah menjadi pejuang Islam ini cuma yang kelihatan ialah salinan tampal dari blog lain.

Tidak pasti pula sama ada ia adalah pendirian rasmi beliau atau pun beliau sengaja tidak mendedahkan reaksi kerana bimbang kehilangan sokongan di kalangan pengundi beragama Kristian.

Amatlah dayus rasanya jika seorang ketua gagal menyatakan pendirian ketika orang bawahannya seperti Christina Liew pun berani menyatakan sokongan atau YB Zulkifli Nordin yang menyanggah keputusan mahkamah ini....

No comments:

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin