Search This Blog

Monday, February 8, 2010

9 Feb : Tips Untuk Zambry & Nizar....

Salam,


Menjelang keputusan Mahkamah Persekutuan, siapa sebenarnya MB Perak yang sah, dititipkan tips untuk Zambry & Nizar.


Sebelum keputusan :

Zambry dan Nizar kena bersedia fizikal dan mental untuk menerima sebarang kemungkinan. Zambry kena sedia menyerahkan tugas pentadbiran kerajaan Perak dengan berlapang dada. Nizar pula bersedia mengambil alih tugas dengan komitmen baru dan mengelak untuk menjadi 'boneka' seperti yang dilakukan sepanjang 11 bulan diberi peluang menjadi MB sebelum ini.


Jika keputusan berpihak kepada Nizar:

Zambry serahkan tampuk kuasa dengan baik dan tersusun. Sediakan nota serah tugas dan perincikan rancangan yang belum terlaksana untuk diteruskan Nizar demi kesejahteraan rakyat negeri Perak. Penting, jangan dicadangkan untuk bubar DUN. Itu tindakan tidak terhormat dan kontang idea, gagal menerima hakikat.


Jika keputusan berpihak kepada Zambry:

Nizar kena belajar menerima hakikat bahawa dia memang ditakdirkan untuk menjadi MB 11 bulan sahaja. Jangan pula menuding jari salahkan Umno atau mahkamah. Tidak perlu buat roadshow merata-rata. Terlanjur menjadikan mahkamah sebagai pemutus, apa jua keputusan mestilah diterima. Penting, jangan mendesak bubarkan DUN. Juga penting, jangan ada pula yang baring di jalanraya sambil membawa bendera Palestin!


Zambry atau Nizar harus memahami, kalau pun keputusan tidak memihak kepada diri mereka sendiri, masih ada peluang untuk menebus kesilapan. Jadikan PRU13 sebagai medan untuk merampas kembali kerusi idaman. Hidup tidak berakhir dengan tidak menjadi MB!


1 comment:

anonymous said...

Tak perlu tip2 - sudah pasti Zambry menang.

Ya ALLAH ya tuhan kami, kami berdoa supaya negeri Perak akan kekal di bawah perintah BN, jauhkan kami dari bala pemerintahan DAP kafir laknat.
AMIN!!!!!

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin