Search This Blog

Loading...

Monday, December 28, 2015

Beaufort - Tambunan - Ranau

27 /12 / 2015

Perjalanan menuju ke Kundasang Ranau kali ini tidak melalui jalan biasa, tetapi ikut jalan belakang melalui Tambunan, dr laluan Kimanis - Keningau.

Bertolak dari rumah bersama family seawal jam 9. Bilangnya berjalan awal supaya sampai awal. Plan banyak tempat mahu dilawat ni.


Seawal melintasi pekan Membakut, sudah kelihatan sayup-sayup bayang gunung Kinabalu. Berkobar-kobar rasanya...


Pemanduan mencabar bermula di sini. Mula mendaki banjaran crocker dr laluan Kimanis menuju ke Keningau. Jalan curam dan bengkang-bengkok. Kena pandu berhati-hati, jangan memain. Bagusnya jalan ni kurang sibuk. Cuaca cerah memudahkan perjalanan.


Lebih kurang sejam memandu, sampai di Pekan Keningau. Yang agak kurang ialah papan tanda arah jalan ke Tambunan. Nasib baik ada waze...

Di Keningau singgah membeli makanan sebelum meneruskan perjalanan. Destinasi pertama akan disinggahi ialah Air Terjun Mahua Tambunan.



Bagus sangat air terjun ni memang di tengah jalan antara Tambunan menuju ke Ranau. Dr pekan Tambunan menuju ke simpang ni rasa dalam 18km. Dr simpang ni masuk ke dalam dalam 6km, barulah nampak pintu masuk air terjun Mahua..

1 comment:

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin