Search This Blog

Wednesday, August 27, 2008

Permatang Pauh berYB baru...


Salam

Seperti dijangka, Permatang Pauh berYB baru...tp masih orang lama sejak 1982 - kecuali 1999-2008.

Keputusan PRK telah diketahui, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengekalkan kerusi Permatang Pauh di tangan PKR, selepas Datin Seri Wan Azizah Ismail melepaskannya, hujung bulan lalu.

Nampaknya, Datuk Arif Shah Omar Shah juga gagal dalam misi merampas 'warisan' kerusi tersebut. Hanafi Mamat pun tiada tuah, gagal membuat 'kejutan'.


Mungkin BN, khususnya UMNO, wajar membuat post-mortem panjang punca kekalahan. Inilah masa yang sesuai, UMNO bermuhasabah, mnilai dan mengukur sebab-musabab, knapa selepas lima bulan blalu sejak PRU Mac lalu, keadaan seperti masih belum berubah dan memihak kepada kita. Ada banyak psoalan yang mesti dijawab...


Tiba-tiba, selepas dimaklumkan keputusan PRK tu oleh beberapa orang kawan yg b'ada di lokasi, ( terima kasih untuk kamurang semua ) saya t'ingat pesanan Saidina Ali KWJ: Kebenaran yang tidak disusun, mampu ditewaskan oleh kebatilan yang tersusun rapi...Terfikir, apakah di Permatang Pauh kebatilan telah menang ?

4 comments:

Anonymous said...

Ustaz,kembali kepada hukum Allah.sila rujuk Al Quran dan Hadis adakah kemenangan itu sengaja dicipta atau memang itu satu petunjuk yang kita tidak nampak.hanya Dia yang Maha Berkuasa.kita tiada hak mengatakan seseorang itu berada di dalam kebatilan atau tidak...Allah jua penentu segalanya..

Anonymous said...

Merdeka 1957?

Apa maksud tu? Saudara tinggal/orang Sabah? Silap fakta tu..tolong betulkan atau jelaskan, kalau jadi pendidik, didiklah yang benar dan jelas,jgn sekerat....

USD said...

Salam,
1.Mutiara: Camana nak tahu kemenangan itu dcipta @ apa? Bukan kuasa kita, ada juga kmungkinan spt zaman nabi Musa, Firaun diberi kuasa sehingga mengaku Tuhan, adakah Firaun berada pada kebenaran?
2. Anonymous: Kalau berani letak nama, kalau bselindung disebalik anonymous, x payah layan. Tk

Anonymous said...

Salam..
ustaz lebih tahu bukan?lagipun ustaz berada di dlm umno bukan baru sehari dua,sudah lama.jangan tegakkan benang yang basah,perbetulkan bengkok di depan mata dulu baru ditegur yang rebah di hujung tanjung..wallahualam.

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin