Search This Blog

Loading...

Tuesday, October 5, 2010

Azmin...Siapa Sebenarnya Yang Tersungkur?


Salam,

Azmin Ali menyindir Tun Dr. Mahathir sebagai pemimpin yang tersungkur apabila Tun dimasukkan ke hospital di Melbourne, Australia. Dilaporkan keadaan kesihatan Tun sudah semakin pulih, Tu dinasihatkan berehat. Yang panas di tanahair...marah kenyataan biadab Azmin.

Rasa dendam dan benci Azmin terhadap Tun membara hingga ke hari ini. Marah Azmin kepada Tun kerana menghalang perjalanan bosnya ke puncak kuasa lebih sepuluh tahun lalu masih belum terpadam. Begitu dendam dan bencinya Azmin kepada Tun yang menyebabkan bosnya 'tersungkur' di pintu pejabat PM....

Kalau pun Tun Mahathir tersungkur, beliau tersungkur sebagai negarawan yang akan diingati dan terus diingati sebagai bekas PM. Berbanding Azmin atau bosnya, yang tersungkur dan mungkin akan tersungkur lagi tanpa sempat berpaut di dahan kuasa. Malah Azmin pun belum tentu menang jawatan Tim Presiden PKR yang ditandinginya.

Eloknya tidak perlu dilayan biadabnya Azmin. Biarkan dia berpolitik untuk mengalihkan isu mesyuarat dan pemilihan PKR yang berantakan. Biarkan dia menutup malu dengan bersikap biadab....

2 comments:

Anonymous said...

Tak sangko c Azmin, ingat ke otak geliga dan beradab rupanya tertiarap otak dia ni. Satu orang melayu mulut tutur bicara "cukup baik" beri teladan kepada anak muda. Mak bapak dia agaknya tak ajar kot mcmana nak hormat org yg lebih berusia, satu hal, kalau iye pun azmin ni cemburu serta berangan,takbur, hasad dengki, kalau ia nak jd sorang yg setinggi level Tun M pun biarlah cara yg berhemah serta beradab. Ni main suka mulut mak bapak dia tak de insuran langsung nak kawal emosi ye la mentang mentang percalonan tinggi hidung pun tinggi, jd setiap kata-kata c Azmin diibaratkan level mulut syaitan yg dah kelam hitamkan hati dia.

Jadi Azmin, satu peringatan la kat engkau ni, satu masa nanti ko akan tersungkur bukan kata kat hospital ke, tapi masa ko jalan pun mungkin ko akan tergelincir tanpa ko sedari. Tak perlu bangga diri tahap level klcc la..ko ni kira ambil harta org yg dah lama bina, cuma ko nak melingkup jual atau nak merasa senang atas kesenangan orang lain yg telah susah payah bertarung demi bangsa melayu serta kaum lain khususnya..cuma ko zaman 50an,60an aku rasa ko pun mungkin kencing dlm seluar atau lari menyorok dlm lubang cacing.

Aku rasakan dia ni tahap kembang hidung kembang kempis tak kira laa syok habis suka laaa mengata orang..

CIKGU said...

ULASAN SEPERTI INI SEPATUTNYA TIDAK KELUAR DARI SEORANG USTAZ. IANYA BENAR-BENAR MENJATUIHKAN MARTABAT USTAZ - USTAZ SEDUNIA. KALAU IA PUN NAK BERPOLITIK BERKARYALAH DENGAN MEMILIH TAJUK-TAJUK YANG BOLEH MENJANA KEILMUAN DALAM BERPOLITIK. BUKAN ULASAN SEPERTI INI.

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin