Search This Blog

Friday, October 21, 2011

Menyokong HIMPUN!


Salam,

Atas rasa kesedaran, blog ini menyokong Himpunan Sejuta Umat ( HIMPUN ) yang dianjurkan oleh gabungan NGO Islam esok di Stadium Shah Alam. Walaupun tidak dapat hadir dalam himpunan ini, namun semangat sebagai saudara Islam tetap bersama roh perjuangan saudara seagama.

Himpunan yang dianjurkan wajar disokong sebagai tanda keprihatinan umat Islam terhadap percubaan golongan tidak bertanggungjawab yang cuba mencabar perkara yang sudah termaktub dalam perlembagaan bahawa sebarang usaha untuk menarik umat Islam keluar agama adalah satu kesalahan.

Seharusnya peluang berhimpun ini digunakan oleh NGO Islam untuk memperkukuhkan perpaduan di kalangan umat Islam tanpa mengira latar belakang dan ideologi politik, di samping meneruskan hubungan harmoni dengan kaum dan penganut agama lain. Hubungan baik yang sedia terjalin selama ini harus dikekalkan demi masa depan rakyat Malaysia.

Oleh sebab itu, sebarang percubaan untuk mengganggu-gugat keharmonian hubungan di antara penganut pelbagai agama di negara ini harus ditolak. Pihak penganjur sewajarnya memastikan tiada tindakan atau kata-kata provokatif dilakukan sepanjang perhimpunan ini.

Pada masa sama, cadangan memperkenalkan Akta Murtad yang dibuat sebelum ini wajar dijadikan kenyataan demi melindungi akidah umat Islam. Pihak berkuasa yang berkaitan seperti Pusat Zakat atau Baitulmal pula wajar bertindak proaktif membantu umat Islam yang susah, jika benar kebajikan menjadi senjata aktiviti memesongkan akidah umat ini.

Didoakan semoga objektif HIMPUN esok akan tercapai dan perhimpunan umat Islam ini dirahmati Allah.

No comments:

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin