Search This Blog

Sunday, November 13, 2011

Tapis Sedalam-dalamnya...

Salam,

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Shafie Apdal menyatakan bahawa usaha UMNO untuk mengemukakan calon winnable candidate yang diwar-warkan, harus mengambil kira perubahan lanskap politik semasa. Pandangan sudah dikemukakan dan seharusnya sebagai seorang Naib Presiden, Shafie wajar mempertahankan pandangannya. Selamat membaca...

Pemilihan Calon Pilihan Raya Umum Ke-13 Perlu Ambil Kira Perubahan Lanskap Politik

SEMPORNA, 12 Nov – Pemilihan calon untuk bertanding mewakili Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 perlu mengambil kira perubahan lanskap politik semasa, kata naib presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Beliau yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata pendekatan seperti itu mesti dilakukan bagi memastikan semua calon yang diketengahkan BN membawa kemenangan.

“Kita harus berpijak di bumi nyata kerana senario politik sekarang sudah berubah. Kita tidak boleh menggunakan kaedah atau cara yang sudah berada ditakuk lama. Calon yang ada mesti ditapis sedalam-dalamnya.

“Penapisan itu mesti membabitkan dan menyelami suara rakyat yang ada. Tidak ada ertinya kita menetapkan calon tetapi rakyat tidak terima,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Program Gerakan Membaja peringkat negeri Sabah di Kampung Sungai Baron, Lihak-Lihak di sini hari ini.

Dua hari lepas, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Pengerusi BN mengumumkan bahawa BN tidak meletakkan had umur dan juga tanpa mengira berapa kali menjadi wakil rakyat untuk calonnya pada pilihan raya umum Ke-13 asalkan calon berkenaan boleh menang.

Shafie berkata cabaran yang bakal dihadapi BN pada pilihan raya umum akan datang cukup berbeza berbanding pilihan raya lepas dan ia memerlukan pendekatan tersendiri bagi memastikan BN terus berkuasa.

Beliau berkata tidak ada ertinya anggota parti mendesak pucuk pimpinan supaya meletakkan calon tertentu dari parti tertentu tetapi calon berkenaan tidak diterima rakyat dan tidak boleh menang.

Mengenai pembinaan jambatan bernilai RM7 juta merentangi Sungai Lihak-Lihak untuk kegunaan penduduk di Pulau Lihak-Lihak, Shafie berkata jambatan yang dalam pembinaan itu boleh siap dalam tempoh enam hingga tujuh bulan dari sekarang.

Beliau berkata apabila jambatan itu siap kelak, ia bukan sahaja memudahkan pelajar berulang alik ke sekolah tetapi juga memudahkan penduduk untuk ke hospital atau keluar ke pekan Semporna.

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin