Search This Blog

Friday, September 26, 2008

KAMI SOKONG TS MUHYIDDIN!



Perlembagaan UMNO tidak halang pertandingan
KUALA LUMPUR 25 Sept. – Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan perlembagaan UMNO memperuntukkan semua jawatan di dalam parti termasuk Presiden dan Timbalan Presiden boleh ditandingi. Beliau memberitahu, pertandingan bukan sahaja dibenarkan pada peringkat Majlis Tertinggi (MT) tetapi juga di peringkat cawangan dan bahagian kerana UMNO mengamalkan sistem demokrasi. ( Utusan Malaysia )


*************************************


Ya Tan Sri, kami di peringkat bawah ni setuju sangat dgn statement TS ni. Kami sgt bsetuju dgn Perlembagaan yg mbenarkan pertandingan semua jawatan, dr peringkat cawangan, bahagian hingga ke MT.

Cuma Tan Sri, kami ada banyak soalan bkaitan pertandingan ni. Knapa la pula kalau ptandingan di cawangan atau bahagian banyak masalahnya? Ada ahli yg bminat untuk menawarkan diri berkhidmat kepada parti dgn btanding jawatan tertentu spt: Ketua Cawangan, Ketua Wanita, Ketua Pemuda, Ketua Puteri...apalagi Ketua Bahagian, dihalang secara tidak mengikut perlembagaan. Ada pelbagai alasan diberikan untuk mewajarkan halangan tersebut spt: Tidak cukup kouta pencalonan, technical error, mesyuarat tidak sah dsb...

Maksudnya Tan Sri, kalau Umno benar-benar mengamalkan demokrasi, bukalah pertandingan untuk semua ahli, jangan ada halangan. Baharulah ahli percaya bahawa hak mereka sebagai ahli tidak dinafikan...hak untuk menawarkan diri btanding dan hak ahli mencadangkan orang lain memimpin. Selebihnya diserahkan kepada ahli yang mjadi pwakilan.

Janganlah nanti Tan Sri beria-ia kata buka ptandingan hanya untuk peringkat MT...ahli-ahli di bawah sana di cawangan dan di bahagian tbiar melopong, yg bhajat menawarkan diri tidak kesampaian tanpa pembelaan, apabila penyandang jawatan 'main buyuk'. Sesekali Tan Sri lihat juga pgolakan politik di peringkat bawah...

Bukan apa Tan Sri, takut nanti kita ghairah merebut jawatan, ahli-ahli di bawah muak, apalagi geng yg dihalang daripada btanding, tentu macam-macam ada kesan yg timbul, yg akhirnya mrugikan parti...Jangan sampai Tan Sri, kita menang jawatan tapi saat itu Titanic sudah karam...

buyuk = tipu helah



9 comments:

Anonymous said...

Saya juga berpandangan yang sama tetapi biarlah keputusan dan kenyataan yang di buat tidaklah bersandarkan kepada kepentingan peribadi tetapi biar atas dasar kepentingan umum.

USD said...

Mr shoot-sniper,
tkla ya, blog ni aku punya, so aku punya suka la nak ulas camana, kalau ko stuju it's ok la, kalau ko x stuju dgn pandangan it's ok gak!

de_kerinchi said...

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat hari raya dan maaf zahir batin dari saya sekeluarga...

semoga diberkati Allah s.w.t

Anonymous said...

Tiada niat untuk menimbulkan kemarahan atau apa pun but hanya untuk berdiskusi serta ingin berkongsi idea walaupun ianya berbeza pendapat tetapi asasnya hanyalah untuk mencapai kata sepakat.ASSALAMUALAIKUM. My blog shoot-sniper. TQ u opinion not bad.

Anonymous said...

abahaikal05
Asalamualaikum saya bersetuju dengan pendangan ustaz. Tembahan sedikit kepada semua pemimpin peringkat atasan dan bawahan terutama bahagian perliman sipitang berbuat baiklah untuk kepentingan semua dan berbuat jahatlah untuk kepentingan sendiri kerana apa pun yang kita lakukan akan mendapat balasan. Kesempatan ini saya ucpkan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN kepada semua umat Islam diseluruh Malaysia

Anonymous said...

ustaz jan marah² ba..silamat hali laya lor..hehehe

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

uztaz ni orang tumpay juga ke?
selamat hari raya

http://aberamly.wordpress.com

Anonymous said...

Silamat ali laya.....jgn selius gua gulau-gulau aja..jasa mu dikenang@#@$@!*&^%?$#@$^.

USD said...

Ok la geng suma,
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin