Search This Blog

Wednesday, October 1, 2008

Indahnya Beraya di Malaysia!

Salam

Memang sukar dinafikan alangkah bertuah menyambut 1 Syawal di sebuah negara bernama Malaysia. Di sini, suasana menjelang Hari Raya memang cukup mengujakan. Tidak kira miskin kaya, persiapan menyambut Hari Lebaran adalah suatu pengalaman manis yang kekal terpahat dalam ingatan.

Di negara kita, keselamatan semua umat Islam menjelang sambutan Aidilfitri adalah terjamin. Hasil usaha pasukan keselamatan memastikan suasana Raya tidak dicemari insiden yang menakutkan seperti letupan bom dsb.

Keamanan yang kita kecapi hari ini juga, kesan daripada keharmonian yang terjalin sekian lama membolehkan Aidilfitri disambut meriah. Semua lapisan masyarakat tanpa mengira bangsa dan kepelbagaian agama sama-sama meraikannya.

Pada masa yang sama, kemakmuran negara juga meyebabkan sambutan Raya dapat dinikmati oleh semua. Ringkasnya, beraya di Malaysia adalah suatu kenangan indah.

Wajar rasanya untuk kita bersama mensyukurinya…tanpa mengira dari ceruk mana kita merayakannya atau apa jua pun ideologi politik anutan kita!

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN UNTUK SEMUA RAKYAT MALAYSIA!!!

No comments:

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin