Search This Blog

Thursday, October 16, 2008

Sabarlah Datuk Ahmad Ismail!


Hari tu, Datuk Ahmad Ismail Ketua Bahagian Umno Bukit Bendera dikenakan tindakan displin digantung keahlian sbagai ahli Umno selama 3 tahun. Kesalahannya, mengeluarkan kenyataan bahawa kaum Cina di negara ini adalah pendatang. Disuruh meminta maaf dia enggan kerana dia percaya apa yg dikatanya adalah fakta sejarah.

Datuk AI dikutuk, dimaki, dibelasah dsb dari segenap penjuru. Kalau ada mptahankan dia pun cuma ‘seciput’ saja. MT Umno tpaksa bermesyuarat untuk mengambil tindakan kepada DAI ni, semata-mata kenyataannya telah mengguris perasaan orang lain.

Hari ini, seorang nyonya bnama Dtk Tan Lian Hoe, juga mengeluarkan kenyataan yang lebih kurang sama – berbaur perkauman. Sehingga hari ni, ada Presiden Gerakan suruh dia minta maaf ? Ada dia minta maaf ? Ada parti Gerakan buat mesyuarat CWC untuk mengambil tindakan ?

Untuk ingatan, dulu S.Paranjothy pemuda Gerakan juga buat kenyataan menyalahkan Umno kerana kemunduran orang India. TS Koh Shu Koon bjanji menyiasat dan mengambil tindakan, sampai hari ni, S.Paranjothy masih jadi AJK Pemuda Gerakan.

Soalnya, di mana keadilan utk DAI ? Hai, apa boleh buat DAI, bsabarlah ko, semua ni kita buat demi PERPADUAN !

2 comments:

Anonymous said...

Setuju 100% apa yang diperkatakan oleh Ustaz

Sahabat Selangor

Anonymous said...

Inilah dia keadaannya Melayu alaf baru zaman milenium. Semuanya penakut. Tetapi bukan Datuk Ahmad Ismail. Beliau adalah pejuang Melayu yang sebenar2nya dibumi bertuah ini yang seharusnya kita sanjung atas sikap beliau yang konsisten dan tidak tunduk pada sesiapa.

Skrg baru hampa sedaq no. Dulu hampa takut hampa hukum dia la ni sapa yang betoi? Hidup Tok Mat!

Hantu Siber

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin