Search This Blog

Monday, October 6, 2008

AHMAD ZAHID HAMID, TIMBALAN PRESIDEN UMNO ?

Perlumbaan untuk mengisi jawatan ( yang belum pun dikosongkan ) di peringkat tertinggi parti Umno semakin rancak. Menjelang 9hb Oktober – tarikh mula Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian – para pemimpin semakin sibuk untuk menawarkan diri bertanding di jawatan tertentu.

Untuk jawatan Timbalan Presiden, sudah ada tiga nama yang berani mengumumkan pendirian masing-masing – Datuk Ahmad Zahid Hamidi, DS Ali Rustam dan Datuk Nur Jazlan Mohamed ( KB Pulai ). TS Muhyidin masih bersikap tunggu dan lihat, mungkin sehari dua lagi akan ada pengumuman penting daripada beliau.

Di peringkat Naib Presiden pula, jumlah calon yang turut serta dalam pertandingan semakin ramai. TS Isa Samad, telah memulakan langkah untuk merebut kembali posisi beliau sebelum digantung keahlian 3 tahun kerana politik wang. Selain beliau, TS Muhammad Muhd Taib ( bekas Naib Presiden ), DS Hishamuddin Hussein, DS Kkhaled Nordin, Datuk Shafie Apdal dan yang terbaru DS Shahidan Kassim turut bersedia menjadi gurkha.

Pertandingan sebegini amat baik untuk mencari pemimpin terbaik mengemudi Umno menjelang pilihanraya akan datang, terutama dalam usaha menarik kembali sokongan orang Melayu/Islam. Mungkin kouta pencalonan boleh jadi penghalang kepada pertandingan di gelanggang sebenar, tetapi dengan mengumumkan hasrat masing-masing, sudah nampak kelihatan demokrasi masih wujud dalam Umno ( walaupun ada sebahagian pemimpin di peringkat Bahagian yang cuba menafikannya ).

Cuma yang menjadi persoalan, apakah perlumbaan di peringkat Tim. Presiden ini akan dapat kita saksikan apabila Pak Lah, sebagai Presiden dan DS Najib Razak, sebagai Tim. Presiden mengumumkan akan kekal di posisi masing-masing ? Kita tunggu dan lihat apa yang akan terjadi….

Kepada para pemimpin btandinglah dgn semangat kekeluargaan, musyawarah dan matang. Kepada para perwakilan, pilihlah pemimpin yg bwibawa dan bketerampilan dengan bijaksana...SELAMAT BERSIDANG !!!

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin