Search This Blog

Thursday, October 23, 2008

Tiada Kes Pilih Kasih - Lembaga Displin Umno


Dalam pertemuan di Kuala Lumpur itu, Tengku Ahmad Rithauddeen turut menegaskan bahawa dalam menjalankan tugasnya, Lembaga Disiplin sama sekali tidak akan mengamalkan pilih kasih atau berat sebelah. Sebaliknya siapa juga dalam UMNO yang terlibat dengan politik wang tetap akan dikenakan tindakan tanpa mengira kedudukan dan pangkat.

Selanjutnya di sini.

Ya Tan Sri, kami setuju sangat, jangan ada pilih kasih, berat sbelah, timbang kati, main runding kampung. Keadilan mesti ditegakkan, pjenayah politik yg mgunakan wang untuk membeli pcalonan dan undi, serta pemegang kuasa yg manipulasi kedudukan mengalahkn pihak lain yg tidak sbulu dgn mereka, mesti dihukum. Mereka mesti diajar cara politik matang.

Satu lagi TS, jangan ditolak mentah-mentah laporan yg kekurangan bukti. Mungkin pengadu bukan kurang bukti tapi tidak pasti bagaimana hendak mengemukakan bukti. Siasat saja dulu, bila habis siasatan tnyata memang tiada kes prima facie atau berunsur fitnah, baharulah NFA.

Satu cadangan TS, ahli LD ni kena tambah la supaya efisyen dan cekap. Macam sekarang ni agak lambatlah. Ada aduan pasal cawangan belum disiasat pun tapi bahagian sudah hendak bermesyuarat. Logiknya, bila mesyuarat bahagian sudah selesai, adakah lagi hukuman untuk cawangan yg tidak mematuhi prosedur ?

Jangan nanti ahli parti kecewa, laporan tidak kena layan, siasatan tidak berjalan, hak ahli dinafikan, LD dipersendakan...akhirnya, kata-kata TS, Tiada Kes Pilih Kasih, menjadi ejekan.

1 comment:

Anonymous said...

In my opinion you commit an error. I can defend the position. Write to me in PM, we will talk.

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin