Search This Blog

Loading...

Sunday, May 16, 2010

Wakil Rakyat Tidak Akil Baligh Pada 16 September?


Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan wakil rakyat yang lompat atau keluar parti sebagai "tidak akil baligh" atau matang dalam politik.

"Akil baligh ini bukan saja semestinya dari segi umur seseorang tapi dalam politikpun ada akil baligh juga. Orang yang lompat parti dan masuk parti politik lain adalah mereka yang tidak akil baligh dalam politik," katanya.

Salam,

Wakil rakyat dikata tidak akil baligh ini selepas Kerajaan Perak tumbang lebih setahun lalu. Hanya dikata selepas beberapa orang MP dan ADUN PKR dan DAP beralih arah. Ada yang melompat parti, ada yang menjadi bebas.

Gelaran ini timbul ketika khabar angin bertiup kencang, Kerajaan Kedah juga bakal tumbang.

Peliknya, dahulu semasa Anwar Ibrahim mempromosi Kerajaan Lompat 16 September 2008, tidak pula kedengaran tentang wakil rakyat tidak akil baligh?

Kalaulah benar ada MP BN yang melompat menyertai Kerajaan Lompat 16 September dulu, akil balighkah mereka?

3 comments:

Anonymous said...

Salam Ustaz said...

Tahniah BN menang lagi kat sibu...berapa mejoriti yg kita menang ustaz dulu 3235 undi hari ini kita menang berapa dengar cerita kita menang besar?

Pemuda Umno sabah.

Datu Sulaiman said...

kesian BN bermodalkan 16 september sedangkan DS Anwar hendak gertak-gertak @ acah-acah saja...BN/UMNO terus trauma dan sampai sekarang masih sebut 16 september...

TS Muhyiddin menyifatkan PKR sebagai 'parti kian roboh'..siapa sebenarnya yang kian roboh ? yang nyata BN roboh di PRK Sibu.. PKR kalah di HS tapi undi meningkat tapi BN kalah di sibu, bilangan undi diterima pun 'hancus..!'

Tahniag DAP, BN teruskan perjuangan..

ustazSAID said...

Datu: menang = gembira, silakan bgembira. Kalah = jgn salahkan SPR pulak...

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin