Search This Blog

Tuesday, December 30, 2008

AirAsia - Boleh La...

Salam,

Hari ni bila check peti emel, didapati ada satu emel dr. AirAsia yg meminta maaf atas 'kebobrokaan' pkhidmatan Call Centre durang. Ia mungkin respon post sbelum ini.

Sbg pguna 'setia' ( sbb MAS mahal sgt ) dan ahli bdaftar AirAsia, kiriman ucapan maaf drpd Mr. Tony Fernandes ini bolehlah diterima. Wpun hati masih marah, dgn pjelasan mlalui emel ini, kira boleh la...

Namun begitu, AirAsia dgn slogan Now Everyone Can Fly, mestilah juga memastikn pkhidmatan dsediakn sesuai dgn harga dan kemampuan majoriti penumpang - semestinya dr kalangan rakyat bpendapatan rendah.

Dr segi sensitivit thadap aduan pguna - mlalui blog - kira boleh la kita tabik kpd AirAsia. Kita kira boleh la...utk AirAsia!

3 comments:

. said...

Saudara,

Ini isu service recovery, topik tesis saya. Satu perkara yang menarik ialah pelanggan yang menghadapi masalah perkhidmatan dan kemudiannya mendapat perkhidmatan pemulihan(service recovery) akan lebih gembira berbanding pelanggan yang tidak ada apa-apa masalah dengan perkhidmatan itu. Ini paradoks. Sebab itulah, pembekal perkhidmatan harus menjadi isu service recovery ini sebagai sesuatu yang utama.

bungaraya said...

Mengenai service yang diberikan kepada pelanggan ni, selalu saya kecewa dan terkilan. Terutamanya jika bersangkutan dengan pembayaran bill air ke Pejabat KTAK. Satu ketika dulu Jabatan Imigresen, Kastam, Pejabat Pos pun servicenya sangat menyedihkan. Tapi kini kebanyakan jabatan kerajaan persekutuan telah mula menjadikan ianya kepentingan utama dalam pengurusan pelanggan. Syabas saya ucapkan kepada Jabatan Kerajaan. Namun KTAK masih ditahap lama dan saya yakin semua itu kerana pegawai yang diberikan tanggungjawab kurang bijaksana dalam menjalankan tugas.

USD said...

Salam Tuan Nobisha & Chilliriver,
TK atas komen anda. At least, tabik la utk AirAsia yg m'akui klemahan durang, b'banding yg lain tmsuk agensi kjaan yg mcm x sedar klemahan durang.

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin