Search This Blog

Wednesday, December 3, 2008

Siapa Lagi Selepas Zaid Ibrahim?

Salam,

Datuk Zaid Ibrahim sah sudah dipecat dari Umno. Alasan : Dia hadir ke Konges PKR, parti yg bhasrat menubuhkan Kerajaan Pintu Belakang.

Selepas ini, siapa lagi agaknya yg akan dipecat? Kita mencadangkan supaya ahli Umno yg mencemarkan imej parti juga wajar dipecat.

Antaranya, ahli Umno di Tenom, di Seremban, di Rantau Panjang, di Pasir Mas, dan di Segamat. Mungkin ada banyak lagi di tempat lain.

Ahli-ahli sebegini 'wajib' dipecat sebab durang mencemarkan imej parti. Orang dulu sanggup 'bermandi darah' untuk berjuang melawan penjajah dan komunis, hari ni durang bergaduh kerana berebut jawatan dan ketaksuban kepada pemimpin tertentu.

Kita percaya Umno akan lebih dihormati dengan ahli yg bkualiti walaupun sedikit daripada ramai bjuta-juta tapi tiada 'semangat'. Asyik fikir nak cari laba ja!

3 comments:

bungaraya said...

Salam Ustaz,
Tak lama lagi ramai yang akan kena ambil tindakan disiplin kerana angkara Rasuah dalam pemilihan. Yang pasti selepas Zaid akan ada lagi berlaku pemecatan. Kerana jika tidak orang akan pandang sinis dengan UMNO. Dan berduyun-duyun menyeberang ke PKR maupun PAS.
Yang penting sebarang pemecatan yang dibuat wajib dengan alasan dan peraturan yang setelus-telusnya agar tidak berlaku ketidakadilan.

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

ustaz... di kelantan terlalu banyak PUT atau pembelot umno tegar. mereka ni umno di kl kerana nak lobi projek tapi sokong pas untuk jatuhkan umno di kelantan. maka ramai juga yg dah dilapor baru2 ini kat MT.takut yg menang kat bahagian baru ni pun ada PUT... hancurlah umno kelantan,

tapi ustaz kalau semua kena buang...nanti tak ada pulak ahli umno di kelantan tu.

Anonymous said...

Salam Bungaraya & OTAI,

Spesis yg di KL sokong Umno utk cari projek tp di kwsn hentam Umno & Kjaan memang ramai, durang ni pun patut dipecat jg!

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin