Search This Blog

Loading...

Tuesday, December 29, 2009

Black 14 : Memadaikah Dengan Amaran?


Baru-baru ini, bersembang dengan beberapa orang rakan. Pelbagai perkara dibualkan, tentu sahaja analisa tragedi malam 14 Disember di Dewan Rakyat, tidak ketinggalan.


Seorang rakan berpendapat kejadian berlaku akibat sikap sambil lewa di kalangan para wakil rakyat. Masih berasa selesa menjadi YB walaupun jumlahnya tidak lagi seramai dulu.


Ada pula berpendapat, kecuali yang benar-benar mempunyai alasan kukuh dan tugasan rasmi, MP yang sengaja ponteng wajar dihukum dan diambil tindakan. Mungkin amaran sahaja tidak memadai kerana bayangkan akibatnya jika pengundian tidak menyebelahi BN.


Sewajarnya sebagai wakil rakyat, komitmen tinggi untuk menghadiri persidangan dewan hingga ke malam sangat ditagih. Apalagi kehadiran ketika pengundian hendak dijalankan, seharusnya menjadi wajib.


Bagi yang tidak larat lagi untuk menghadiri sidang, bolehlah memberi peluang kepada orang lain yang lebih komited, yang lebih mempunyai banyak masa untuk terus menghadiri sidang.


Seharusnya kejadian ini lebih membuka mata kepada pucuk pimpinan untuk melihat siapa yang wajar dikekalkan sebagai wakil rakyat yang tulen dan siapa pula yang wajar 'direhatkan' pada musim depan.


Amaran sahaja kepada mereka mungkin tidak pun menggerunkan...

2 comments:

azreen said...

kalau melayu yang buat hal..cepat je tindakan di ambil..macam kes kepala lembu..

SSS Admin said...

Kepada e-Patriot SSS,

Sempena kita melangkah ke tahun 2010, kami di Satu Sekolah Untuk Semua (SSS) ingin menghulurkan setinggi perhargaan dan terimakasih kepada Tun/Tan Sri/Puan Sri/Dato Seri/Datin Seri/Tunku/Tengku/Tuan/Puan di atas sokongan padu yang kami terima terhadap kempen SSS ini.

Kami juga ingin mengambil kesempatan ini untuk kita sama-sama menyemarakkan lagi sokongan terhadap kempen ini dengan melibatkan saudara mara dan sahabat handai yang masih belum lagi menandatangai petisyen kempen ini di SINI dan juga para bloggers untuk menzahirkan sokongan masing-masing dengan mempamirkan logo SSS di laman blog masing-masing.

Terima kasih sekali lagi atas sokongan padu yang diberikan. Kami amat menghargainya.

Salam Sejahtera,

“SATU BAHASA, SATU BANGSA, SATU NEGARA”
Admin SSS

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin