Search This Blog

Monday, April 26, 2010

Alasan mereka yang tewas...


Salam,

Seperti biasa, rumah siap pahat berbunyi. Bila kalah, mula menuding jari menyalahkan pihak lain. Bila tewas, baru nampak SPR tak adil dsb. Peliknya kalau menang, semua ok.

Alasan mereka yang tewas:

Meskipun membelanjakan RM65,000 bagi setiap pengundi, di samping kegagalan Suruhanjaya Pilihan Raya menjamin pemilihan yang bersih dan adil, ugutan polis serta usaha menghalang pengundi menjalankan tanggungjawab mereka, BN hanya mampu menang dengan majoriti yang tidak memberangsangkan. - Anwar Ibrahim.

"Kami gagal menembusi kubu-kubu kuat, khususnya di penempatan Felda tetapi keputusan pilihan raya itu satu tamparan kepada BN yang begitu angkuh bahawa mereka boleh menang dengan majoriti lebih 3,000 undi,” - Syed Husin Ali.

“Kita tidak anggap ia sebagai kekalahan tetapi tak menang saja,” - Ustaz Nasharuddin Mat Isa.

"Kita tewas kerana membeli undi itu halal dalam negara ini". - Zaid Ibrahim.

Bolehkah diterima alasan yang dicipta?

8 comments:

CINTA DUNIA said...

Hakikatnya, rakyat dan para penyokong PKR tidak pernah hilang kepercayaan kepada parti dan perjuangan parti.. Saya nak tunggu komen daripada mereka yang telah melompat...cuba ustaz siar lagi senarai mereka itu...

Anonymous said...

undi pr tak merosot, penyokong tetap bertahan. apa pula alasan tak mampu capai target majoriti besar hingga 6000? kempen bn dah habis-habisan. klu ada lihat dan dgr komen pganalisis di astro awani semalam, org bn harus insaf, jgn ego dgn kemenangan ini krn signifikannya sgt kecil trhdp sokongan brterusan rakyat kpd bn.buktikan dhlu janji2 p'raya ditunaikan.jgn trs mengata alasan pr hanya alasan org dah kalah.klu bn yg kalah, apa alasan pula?

Esperalzi said...

Saya paling suka reaksi Nasharuddin Md Isa: "Kita tak kalah, cuma tak menang"

Apa kata kalau ada orang kata: "Saya tak zina, saya cuma exercise konek saya dalam cibai"

Masuk akal? Saya tak mencarut, saya cuma tulis sedikit lucah!

Anonymous said...

salam ustaz,apa pula pndangan kalau kita memilih pemimpin yang kurang agmanya..seperti Najib Tun Razak sendiri contohnya,isteri dan ank2 tidak bertudung.bolehkah kita memilih pemimpin yang masih ttidak mampu menjaga ahli keluarganya sendiri,mcm mana pula beliau hendak menjaga seluruh umat di malaysia.jelaskan pendapat ustaz.sekian..p/s:ustaz sya ada beritahu,kalau xdapat jaga ahli keluarga sendiri dari api neraka,mcm mana nk jaga masyarakat islam seluruhnya dari api neraka?

Anonymous said...

Salam: Ustaz Said

Ustaz jangan ketawa lebih-lebih walaupun kita(BN) menang namun sebenarnya kita tewas jika di tolak undi pos hanya 1K aje dan satu lagi analisis statistik PRK hulu selangor telah memperlihatkan 2 Dun batang kali dan kuala kubu bahru kita sebenarnya TEWAS!

sebab itu saya ingatkan ustaz Said jgn ketawa lebih2 nanti terkentut busuk! malu kita.banyak perkara lagi perlu di perbaiki ni janji-janji kita di hulu selangor kita selesaikan dalam masa 2 tahun kalau tidak BUNGKUS BN! bukan sedikit duit Ustaz Said mana PM nak cari Duit 400juta untuk selesaikan semua masalah di Hulu selangor Habis tempat lain macamana? kalau ada rakyat protes minta benda yang sama macamana? nak .. CEKAU duit! sapa....

BN Hulu Selangor.

Datu Sulaiman said...

salam ustaz..,

Apa komen ustaz bilamana kalau dikira undi ikut DUN, Batang Kali dan KKB BN kalah ? makna kata jika PRU, BN hilang 2 kerusi DUN.....

Datu Sulaiman said...

salam ustaz..,

Apa komen ustaz bilamana kalau dikira undi ikut DUN, Batang Kali dan KKB BN kalah ? makna kata jika PRU, BN hilang 2 kerusi DUN.....

Unknown said...

Jika calun BN dari UMNO yang berketurunan melayu, belum tentu kaum india akan undi BN.

Walaupun majoriti di HS terdiri dari kaum melayu, BN terpaksa kekalkan nya kepada MIC.

Itulah lemahnya kuasa politik melayu.

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin