Search This Blog

Loading...

Monday, April 19, 2010

BN Mendahului PKR 1- 0...


...terbukit yang PKR hanya sibuk merayu undi pada waktu pilihan raya sahaja tetapi mengabaikan amanah rakyat seperti yang dijanjikan masa kempen pilhanraya.

PKR bukan lagi sebuah wadah parti politik perjuangan "tetapi lebih condong kepada parti yang pentingkan kuasa, hingga tidak memperdulikan kesejahteraan rakyat walaupun diberi mandat untuk mentadbir di beberapa buah negeri."



Salam,

Bendahari PKR Hulu Selangor Dr Halili Rahmat - nama yang disebut-sebut pilihan menjadi calon PRK Hulu Selangor keluar parti dan menyertai Umno. Satu tamparan hebat kepada keghairahan Zaid Ibrahim menjadi wakil rakyat.

Selain orang kuat PKR, Dr Halili juga pernah menjadi doktor peribadi Anwar Ibrahim. Mungkinkah ada 'rahsia' Anwar Ibrahim yang diketahui Dr Halili sehingga bertindak keluar parti?

Sebelum ini, nama Dr Halili dikatakan dicadang oleh Azmin Ali sebagai calon, bukan Zaid Ibrahim. Apakah tindakan keluar Dr Halili ini juga mendapat 'restu' Azmin? Atau Azmin sendiri menunggu masa yang sesuai untuk keluar parti?

Percayalah selepas ini, nama Dr Halili akan membusuk di kalangan penyokong tegar PKR-PAS-DAP, berbanding nama Zaid Ibrahim yang semakin suci selepas dia 'bertaubat'. Sementara jentera BN pula kena bersedia menjawab segala tohmahan dan tuduhan...Dr ni pun keluar PKR sebab BN/Umno!

Biasanya begitu...

11 comments:

peGuaM_BiSaYa said...

kancang ustaz ti...bah!!! misapol tokou sumingkot!!!!!

Zaid said...

Hoi ustaz UMNO. Ngko tak nak bubuh gambar Zaid minum arak kat blog ngko ker?... Ustaz UMNO mana nak nasihat blogger pencacai yang setaraf ustaz blogger GAP

Datu Sulaiman said...

Ustaz....
Bergembiralah kalian yang menyokong UMNO, terimalah mereka yang ingin melompat kerana PKR tidak akan memujuk seperti mana UMNO dan BN.....

puteri nafisah said...

apa nya yang 1-0? Biarlah dia keluar..dah agak dah...haha

PAKCIK said...

begitu buruknya perangai..belum berperang dah minum todi..mabuk sumpah org macam2..

berfikir secara waras lah..kita org melayu islam..tulisan ustaz hanyalah pemerhatian beliau sahaja..pandangan beliau..

jd x salah kalau kita berlainan pendapat..x yah maki2..nanti x pasal2 dpt dosa...

kadang2 kita kena akui..biarpun pahit...Datuk zaid sdiri mengaku dia peminum masa dahulu...jd itu masalah pribadi dia dgn tuhan..beliau pun x maki2 org yg kata dia peminum...

saya lebih suka pada pencapaian seseorang berbanding dgn pribadinya..

lagipun..ini politik..politik..apa sahaja boleh terjadi...

matlan said...

asalamualaikum ustaz, bagi pendapat saya, apabila seseorang itu peminum arak , maka peratusan bagi dia melakukan maksiat yang lain adalah tinggi, seperti zina, judi dan rasuah, tapi kalau dia sudah menyatakan ianya telah bertaubat, maka bersyukurlah kita kepada allah dan kita doakan ia agar bertaubat nasuha dan semoga taubatnya di terima allah, allah hu alam.

Pandangan Orang Kampung said...

Saya berpendapat tindakan Dr.Halili pasti menjejaskan kempen PKR. Sikap pengundi untuk menyokongnya mungkin susut . Namun jentera BN tidak boleh begitu selesa.

aswancc said...

.
Ahli UMNO merasa kecewa dan sedih sekali,
kerana UMNO gagal mewakili Barisan Nasional.....
Oleh itu agaknya siapa yang akan menang besar di HULU SELANGOR ?
[1] http://www.facebook.com/album.php?aid=20589&id=1788786723
[2] http://sites.google.com/site/n25kajang/1
.

aswancc said...

.
Ahli UMNO merasa kecewa dan sedih sekali,
kerana UMNO gagal mewakili Barisan Nasional.....
Oleh itu agaknya siapa yang akan menang besar di HULU SELANGOR ?
[1] http://www.facebook.com/album.php?aid=20589&id=1788786723
[2] http://sites.google.com/site/n25kajang/1
.

Cikgu said...

Salam ustaz....

Cikgu ada satu soalan yang mesti ustaz jawab.

SEJAHAT - JAHAT ORANG ISLAM DAN SEBAIK- BAIK ORANG KAFIR. SIAPAKAH YANG LEBIH MULIA DISISI ALLAH.

Anonymous said...

1Malaysia 1Soalan untuk ustaz said.

Anak siapakah yang membeli saham minum keras/arak di philipine? bongkar! ustaz bongkar! anak siapa?

Nak tahu tenguk lah sendiri dalam internet! yang pasti anak orang ialam yang paling berpengaroh di malaysia.

kalau ustaz tak bongkar ustaz samalah denganya. BERSUBAHAT!

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin