Search This Blog

Thursday, December 31, 2009

SELAMAT TAHUN BARU 2010...


Salam,


Tahun Baru datang lagi. Dengan semangat dan azam baru, melangkah yakin menyambut tahun 2010.


Diharapkan tahun baru 2010 membawa sinar dan harapan baru dalam segenap bidang diceburi. Negara akan terus maju, makmur dan harmoni bagi setiap werga.


Cuma mungkin yang merencatkan sambutan tahun baru kali ini tentulah kenaikan harga gula sebanyak 20 sen. Pasti produk berasaskan gula seperti kuih muih akan mengalami kenaikan harga.


Patut la gula kurang di pasaran kebelakangan ini, menunggu kenaikan harga rupanya...


Update:


Satu perkara lagi yang pasti akan merencatkan sambutan tahun baru kali ini pasti keputusan Hakim Mahkamah Tinggi yang membenarkan kalimah 'Allah' boleh digunakan dalam penerbitan Herald Catholic Weekly.


Selepas ini, dengan keputusan mahkamah siang tadi, pasti nama suci Allah boleh digunakan di mana-mana ruang dan tempat oleh golongan bukan Islam. Ringkas kata, kalimah suci ini bukan lagi milik umat Islam!


Menyedihkan di ambang tahun baru 2010 ini, keputusan mahkamah ini 'disokong' oleh mereka yang bergelar di kalangan pimpinan politik yang beragama Islam.


Entahlah labu....

4 comments:

CINTA DUNIA said...
This comment has been removed by a blog administrator.
CINTA DUNIA said...
This comment has been removed by a blog administrator.
CINTA DUNIA said...

Salam ustaz...

Selamat tahun baru. Ada celebret bunga api semalam ? Endada bah kan..aku hanya menegok saja dari balik jendela...Naik 20 sen satu macam, yang menjadi masalah endada gula mau dibeli..Kalau ada di Beaufort tolong belikan saya 2 kg..

(tolong padam 2 komen di atas, entah macam mana, belum siap tulis, sudah melompat timbul.)

USD said...

Salam Datu, wah ko ni memang rajin menomen di sini...tk la ya...ndada masalah bah klu ko...klu ada, jgn 2 kg 20kg aku boleh kasi beli...haha

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin