Search This Blog

Loading...

Saturday, November 22, 2008

Sudah-sudahlah Tu Makcik !

Makcik Pidah,

Makcik kan sudah bjanji akan serahkan jawatan tu untuk Kak Ijat kita. Apa pasal pulak Makcik nak ptahankan jawatan tu lagi bulan Mac nanti. Ketara betul makcik ni mungkir janji dan gila kuasa!

Makcik pun sudah lama duduk di situ, wanita ( dan lelaki juga ) mcm dah mluat dgn makcik yg terus menerus nak pegang jawatan tu. Apa makcik tak sedar diri ka, yang umur makcik tu dah 65 th. Sudah-sudahlah tu Makcik.

Bagilah peluang Kak Ijat kita dgn Kak Milia kita pula mengemudi wanita Malaya ni. Makcik tak pcaya dgn durang ka ? Ya la, kalau makcik tak nak bagi peluang, sampai bila tcongok la makcik kat situ.

Nanti kalau makcik kalah, sapa yg malu, tentulah makcik dgn keluarga makcik akan malu. Nampak gayanya mcm tiada harapan makcik menang. Kak Ijat kita tu mcm banyak nak sokong dia untuk perubahan dan pembaharuan wanita.

Pak Jib kita pun khabarnya tak nak tolong makcik. Presiden, Tim. Presiden, Naib Presiden, Pemuda, Puteri semua dah nak berubah. Takkanlah wanita pula masih muka lamaaaaa, yg dah lama pun!

Sudah-sudahlah tu makcik. Bawaklah istighfar, tenangkan fikiran. Orang tua ni mlalut sikit. Dulu kata nak serah, tak nak lagi, rupanya jauh disudut hati nak lagi bgayut. Contohilah Tun M dan Pak Lah, yg bhenti ketika nama harum dan signal dah kena bagi.

Untuk wanita Malaya, kalau makcik ni degil juga, kita kuburkan ajalah riwayat dia. Dia yg nak gitu, kalah dlm pmilihan. Susah sangat!

No comments:

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin