Search This Blog

Friday, October 9, 2009

'BENDERA' Sudah Sampai Di Port Dickson...

Salam,

Memang hebat, Benteng Demokrasi Rakyat ( BENDERA ) kata nak mulakan penaklukan di Kepulauan Borneo. Rupanya itu cuma strategi, mereka mula mendarat di pantai Port Dickson.

Melihat gambar ini agak sukar ditentukan, sama ada mamat ni ahli BENDERA atau mangsa keganasan oleh BENDERA, yang memang nak mengganyang kita.

Kemungkinan besar mamat ni ahli BENDERA yang berjaya 'dibelasah', lihat sahaja bajunya koyak oleh pedang samurai tetapi badannya tidak luka sedikit pun. Sah, ahli BENDERA memang kebal!


Kalaulah benar mamat ni ahli BENDERA, kenapa dia seorang ja kena belasah. Hairan kan...yang lain lari ke mana?

Atau mamat ni, cuma seorang pelakon yang layak dicalonkan untuk program Anak Wayang atau kita galakkan dia menyertai uji bakat Raja Lawak Astro....

9 comments:

Anonymous said...

Salam Kepada semua bloggers...

sila layari blog dr.mohd asri (bekas mufti perlis untuk dapat khidmat nasihat sebelum memilih calon di N31 bagan pinang.

Anonymous said...

baju koyak tapi badanya tak luka ....ini namanya dia ada ilmu kebal.

Datu Sulaiman said...

mungkin diaorang tu ada ilmu semai'e...ada juga mamat tu kunun kena tumbuk tapi nda lebam pun, tiba-tiba esok pakai bengkung pula di hospital..kunun juga bila tabib check, tiada tulang retak..hairan, tapi patik ni tiadalah ilmu tabib.. patik akur saja akan segala kenyataan dikeluarkan oleh pihak yang ada kepakaran..

Cikgu said...

Ustaz... maafkan saya kalau selama ini kata - kata saya membuat ustaz tersinggung.kami tahu kami menumpang di blog ustaz dan ustaz berhak diatas blog ini. saya melayari blog ustaz kerana ustaz, Kebanyakkan blog Perang Cyber ni guna akal dan nafsu semata - mata.

Walau macam mana pun saya lebih setuju dengan datu sulaiman dalam hal ini,ustaz dalam perkara sebegini ustaz tidak boleh terus menhukum sebagai lakonan, cuba bayangkan kalau ianya benar - benar terjadi, berdosanya kita kepada oarang yang kena pukul itu kerana kita menuduhnya menipu, sudahlah dipukul malahan dituduh mendusta.Lebih teruk lagi kalau apa yang kita tulis dipercayai oleh orang lain. kalau hal sebegini terjadi pada keluarga kita , apa yang kita rasa. Saya tak kisah ustaz nak menyokong mana - mana itu hak ustaz tapi bagi saya cara ustaz tak kena,lebih - lebih orang itu sebangsa dan seagama dengan kita. bagi saya kes aziz dan kes ni kita serahlah kepada pihak yang berwajib, tak perlu ustaz pun turut serta. Sebelum berkarya ingatlah dosa, pahala , haram halalnya agar iannay menjadi panduan. ustaz lebih tahu berbanding saya yang kurang arif ini. Waallahualam...

warisantamar said...

masalahnya pemimpin pas yg beria-ia dgn cerita pukul ini pun sedang terkial-kial mengumpul bukti bhw anak buah mereka kena pukul...logiknya mudah, apa yg ust said cuba katakan bgmana seorg manusia yg ditetak tetapi cuma bajunya saja yg koyak. mungkin ia adalah satu sesi lakon semula oleh penyokong pas atau manusia yg menetak itu ada kepakaran bermain pedang/parang setaraf cerita ZORRO...

Dollah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
good man said...
This comment has been removed by a blog administrator.
USD said...

Maaf, komen ttentu dipadam kerana x bsesuaian degn budaya rakyat Malaysia!

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin