Search This Blog

Monday, January 5, 2009

Cadangan Diterima!


Salam,

Sebelum ini kita mbuat cadangan agar Malaysia sbg anggota OIC dan NAM, mengepalai anggota yg lain mboikot PBB.

Syukurlah, hari ini PM DS Abdullah telah mdengar suara kita. Walaupun cadangan beliau sekadar utk memanggil Perhimpunan Agung Khas PBB, khusus untuk soal Palestin, sekurang-kurangnya ada la juga suara mdesak PBB.

Ini cuma untuk pmulaan sahaja. Jika PBB masih pekak, Majlis Keselamatan masih bisu, cadangan BOIKOT PBB, wajar diteruskan.

Bukan apa, masalah Palestin ni semenjak jd budak - kini sudah jd bapa budak - tidak pernah selesai. Teringat dalam th 1989 dulu, di Stadium Negara sempat mdengar ucapan b'api-api Almarhum Yasser Arafat. Kini, Almarhum sudh tiada, Palestin masih mcm dulu.

Tibalah masanya Malaysia dan OIC, btindak proaktif mjuarai masalah yg menimpa umat Islam. Tanpa menunggu nasib ummah ditentukan oleh kafir laknatullah. Bagaimana cara ? Mungkin pemimpin negara Islam ada idea m'atasi kemelut ini. Allahu Akbar!

6 comments:

. said...

Sahabat,

Kita berharap Malaysia dapat melakukan apa yang terdaya dengan keupayaan dan sumbernya untuk membantu umat Islam, bukan sahaja di Palestine tetapi juga di lain2 tempat. Terima kasih kepada kerajaan yang setuju menyumbang US$1 million kepada mereka. Semoga Allah s.w.t. memberkati bumi Malaysia ini dan mencurahkan nikmat dan rahmatnya.

paneh said...

Salam ustaz,

Ada sebab kenapa Allah kurniakan kemakmuran kepada Malaysia. Mungkin kita dapat melakukan sesuatu peranan untuk membantu saudara kita di negara Islam lain.

bungaraya said...

Ada sebab juga kenapa bala dan bencana asyik terkena di Palestine. Mungkin rakyat disana kena muhasabah diri. Takut ada kesilapan dalam penghayatan islam sebenarnya.

Panglima Perang Cyber said...

sesiapa pun akan ditimpa musibah..samada jenis Nabi Rasul atau ahli maksiat.

Cuma darjat mereka berbeza dan tujuan musibah juga tidak sama.

Justeru Palestin perlu juga mengoreksi diri mereka juga kenapa semua ini terjadi.

Dan kita juga perlu koreksi diri apa lagi belum kita bagi demi membantu mereka di sana.

Serta jangan lupa membantu diri sendiri dalam mendidik hati dan juga mendidik keluarga agar taat pada perintah Ilahi.

Anonymous said...

salam.
Bumi palestine adalah bumi para anbia dan bumi syahid,ia akan terus bermandi darah para shuhada sehingga hari kiamat,tiada bala bencana di sana.kerana itulah rakyat palestine tidak mahu berpindah walupun ditawar kenegara lain.Syahid adalah impian mereka.

Anonymous said...

asalamualaikum saudara2 ku,
sesunguhnya setiap kejadian ada hikmahnya, kalau yahudi dan sekutunya Amarika sedang merancang akan kekuasaan dan kekuatan mereka di tanah palastin, ingatlah sesungguhnya allah adalah perancang yang lebih hebat, sesunguhnya kejadian di palastin membuka ruang jihad yang sangat luas kepada pejuang2 palastin, dan membuka ruang kepada seluruh umat islam di seluruh dunia untuk membantu , bersedekah harta mahupun doa dan zikir yang mana dapat membersihkan jiwa umat islam tersebut, ...marilah kita sama2 mempelajari dan mengkaji sejarah berlakunya konflik di palastin dan daripadanya kita ambil iktibar agar tidak berlaku di negara kita, sesungguhnya orang2 yahudi , nasrani dan majusi itu tidak akan berasa senang dengan kamu (orang islam), selagi kamu tidak seperti mereka(ikut agama mereka)...allah hu alam.

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin