Search This Blog

Wednesday, January 21, 2009

Teruskan Usahamu Wahai SPRM !




Salam,

Jika benar spt yg dlaporkan, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia ( SPRM ) akan mdakwa esok tiga org ahli Umno atas tuduhan rasuah semasa urusan pemilihan lalu, amat wajar kita tabik spring atas tindakan tsebut.

Sbg seorang rakyat Malaysia dan ahli parti yg kini keadaannya agak 'sakit', diharapkan tindakan begini akan menyedarkan juak-juak Umno dan mbantu memulihkan imej Umno yg tcalar akibat plakuan ahli yg mgadai maruah dgn tukaran wang.

SPRM kena memastikan pdakwaan tidak thenti kpd tiga orang ini sahaja, tp biarlah mlebar kpd setiap aduan yg dikemukakan. Jika ada bukti kukuh dakwa sahaja, sebab Umno pun tidak kerugian hilang ahli yg sebegini rupa.

Nampak gayanya, SPRM telah mbuktikan kberkesanan kerja mereka berbanding dgn satu Lembaga yg canang politik wang seluruh Malaysia dgn beratus-ratus kes katanya, sampai hari ni habuk pun tarak!


Entahlah apa yg dbuat Lembaga ni...


3 comments:

bungaraya said...

Sepatutnya sehingga habis mereka yang disyaki rasuah patut dihapuskan dari UMNO. Sekalipun ia bergelar Naib Presiden UMNO, Timbalan Presiden UMNO maupun seorang Ketua Bahagian saja. Namun yang dikata rasuah itu wajib dihakiskan sehingga persepsi rakyat akan hilang terkubur dalam-dalam di Laut China Selatan.
Semalam, Datuk Najib menyarankan agar UMNO mengubah segera BUDAY dan IMEJ parti tersebut.
Jika perkara ini diambil tindakan serius dan ikhlas ( bukan sekara omong retorik semata) sudah tentu UMNO akan segera pulih dan tidak lagi kena maki kaum sendiri.

paneh said...

di rembau negeri sembilan ni pun ada sorg pemuda yang perlu disiasat sprm. jika tiada angin atau beruk, masakan pokok bergoyang.

Anonymous said...

Salam Bungaraya & Paneh, tanpa mengira siapa dan apa jawatan sekalipun, swajarnya tindakan mesti dbuat, yg bsalah wajib dhukum...jika mahu kwibawaan Umno kembali dhormati!

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin