Search This Blog

Saturday, January 3, 2009

Kami Tetap Bersamamu!

Salam,

Bagaimanakah caranya untuk 'bdepan' sikap kurang ajar Yahudi Israel, Laknatullah ?

Berperang ? Mustahil, sebab kita tiada tradisi perang, lagi pun jauh. Kita ni pula tiada asas perang.

Kita doa ramai2, buat solat hajat, solat tahajjjud - minta tolong kpd Allah, smoga umat Islam Palestin diberi kekuatan bdepan mehnah kekejaman rejim zionis ini.

Selain itu, kita juga boleh boikot barangan keluaran sekutu Yahudi ini. Sbg tanda sokongan, kita gunakan barangan alternatif lain, mgantikn barangan tsebut.

Mengadakan demonstrasi aman dan tkawal, panggil kawan ramai, pakat b'arak. Tunjuk kpd org lain yg kita menyokong dan sentiasa tetap bersama pjuangan rakyat Palestin.

Usaha Pemuda BN menubuhkan Tabung Bantuan untuk rakyat Palestin juga harus dipuji. Sekurang-kurangnya boleh mbantu mengurangkan penderitaan mereka.

Ada banyak cara utk kita menunjukkan sokongan kpd rakyat Palestin dan benci kpd Yahudi. Namun, kebencian kpd Yahudi ni mcm kurang bkesan jika 8 Perkara dlm Protokol Ke-10 Zionis ni masih kita suka!

4 comments:

bungaraya said...

Paling yang dapat kita buat ialah Demonstrasi mengutuk kekejaman Israel bersama masyarakat islam seluruh dunia. Kita juga boleh memberikan bantuan ubat-ubatan, Doktor-doktor dan jururawat. Kita juga boleh memberikan bantuan wang ringgit. Selain itu kita tidak berkemampuan.
Hanya DOA dipanjatkan kepada ALLAH SWT agar rakyat Palestine dilindongi dari bencana.

Tak bolehkah setiap NGO's islam diseluruh dunia bertemu dan mencadangkan 1,000 orang setiap ngo's dikumpulkan untuk bertindak sebagai sukarelawaan yang akan bertugas di Palestine sana?

mutiara said...

sembang2 tentang palestin,tidak habis2 diduga..anak2 kecil dan penduduk tak berdosa jadi korban.moga Allah melindungi mereka.nak tunjuk handal,pergilah ke sana dan pasti tau siapa yang lebih hebat.tak gitu ustaz?

Anonymous said...

Salam, Bungaraya & Mutiara, apa pun caranya mestilah ikut law...jgn mlampaui batas!

Mesra Sokmo said...

Jnagan lupa Boikot Hadhari sekali kerna menyimpang dari ajaran Nabi ....kan Ustaz

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin