Search This Blog

Loading...

Wednesday, January 14, 2009

Sensasi Di Sabah Hari Ini!!!!

Salam,

Pernahkah anda mdengar Skim Pak Man Telo, PLSB, SwissCash dsb ? Di Sabah, selama setahun yg lalu, Gemilang Mirza Sdn. Bhd ( GMSB ) cukup sensasi dgn keuntungan yg tinggi ke atas ringgit pelaburan pd setiap bulan.

Hari ni ceta tentang GMSB smakin sensasi di Sabah ialah serbuan Bank Negara Malaysia ( BNM ) ke atas pejabat GMSB di Papar kelmarin. Sama ada GMSB bsalah kerana mengambil deposit scara haram, masih blum dpt dpastikn kerana BNM masih menyiasat. Yang pasti, aktiviti GMSB tpaksa dbhentikan kerana aset syarikat telah dirampas.

Selepas berbulan-bulan, pelabur Mirza asyik mengira keuntungan, tidak dapat dpastikan bagaimana nasib pelaburan para pelabur selepas ini ? Mungkinkah wang deposit para pelabur akan dikembalikan atau terus dtahan ?

Dalam pada tu, semakin banyak pula syarikat yg tumbuh dengan konsep yg sama - pelaburan wang dgn keuntungan yg tinggi - bselindung dsebalik jualan produk, dgn pelbagai nama yg mengelirukan. PQ, Forex, SP dsb adalah antara nama yg sensasi selain Mirza.

Diharapkan pihak bkuasa lebih cekap menangani kes bgini...sbelum smakin ramai rakyat bcita-cita mjadi jutawan tanpa bkerja...mjadi mangsa!

11 comments:

bungaraya said...

Ustaz...salam,
Saya nak tanya, siapa sebenar ampunya MIRZA ni? Yang keluar TV hari tu kah? Yang bersama penyanyi
tu. Saya lupa nama penyanyi tu? Tapi saya ingat suaminya seorang pemian bola Selangor pada satu ketika.

ustazsaid said...

Salam Bungaraya, Mirza = Ag Binting di Papar. Mengurus wang jutaan ringgit dr pejabat kecil di Pekan Koboi Papar. Hebatkan?

KHAIRUL said...

Tak habis-habis pasal skim haram.dulu pun ada gak satu kes mcm nie kat sabah.tapi aku tak ingat saper nama dia.pasal sedara aku ada yg terkena gak.dgr khabarnya org tersebut telah dibebaskan dari penjara.harap beliau tidak mengulanginya lagi dgn menipu org.

Anonymous said...

Ok Lah ... Apa pun kita selut... dengan Ag Binting tolong kita orang yang susah .... nak melabur dimana ....!!! Nak cakap susah , tak cakap pun susah ... yang jelas kita orang waktu ini mandi dengan duit .... banyak tau ... Selama ni kita undi BN , Undi macam2 parti tak bagi pun kita duit macam MIRZA Bagi ... Tanya sikit bolehkah .. ( SAS ) Saham Amanah Sabah apa cerita .... Kita tak dengar pun untung ribu2 macam kami dapat masa ni ..Mandi Kira duit , Tidur kira duit , Makan Kira Duit.... ASB pun baru 7% untuk setahun bukan sebulan atau seminggu .... Lu fikirlah sendiri .

Anonymous said...

Hidup Ag Binting.... duit bah tu ....
Pemuda Sipitang

ustazsaid said...

Salam,
Khairul, nilah mslh org kita, sudah t'antuk bkali-kali pun masih tak t'ngadah jugak...pelik kan ?
Anon 1212pm, Ndak tau la Ag Binting mgkin jd TONTO - tolong orang nak tipu orang!
Anon 1219pm, Ab Binting memang hidup, yg 'matai' org kg la..hehe

Anonymous said...

Dari apa yang aku tengok, ramai yang ikut skim ni rugi bukan kerana kompeni cabut. Tetapi angkara tindakan BNM dan SC yang mengambil tindakan. Bab undang-undang memang la undang-undang, cuma persoalannya, ke manakah duit-duit perlaburan tersebut hilang? Mengapa tidak dikembalikan semula kepada yang hak?

ustazsaid said...

Anon 1041am, sila baca link ini utk memahami modus operandi skim yg d'asaskn oleh Charles Ponzi ni. http://awangbinting.blogspot.com . tk

Anonymous said...

inda pyah tah kamu unjar lagi usin kamu atu..usin kamu atu hangus kan membayar pelabur lain..kau saja palui inda taw skim ponzi..kana tipu anak beranak..makan tah kamu usin haram...hahaha...padan mua mu..suda ko untung...nah rasakan tah kau...tabak bauta...hahahahhaa...

Anonymous said...

sesungguh Allah tidak suka kepada manusia yang sering bertelagah sesama sendiri...usahlah kita asyik melemparkan kata-kata kesat kerana kita manusia tidak berhak mencela, menghina sesama manusia.

Anonymous said...

Sememangnya dunia sekarang segalanya $$$$$$$$. Kerana $$$$$ manusia sanggup berbunuh, berpecah, menghina, mengumpat, bermusuh, berkawan, bersahabat, bermanja, bersenang lenang dan bermacam-macam lagi buruk dan baik boleh berlaku kerananya. daripada asyik ingat kerugian lebih baik banyakkan ingat Allah. kemudian berusahalah lagi....insyaAllah pasti berjaya.........

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin