Search This Blog

Loading...

Wednesday, January 28, 2009

Dah Melalut Pulak Orang Tua ni!

Salam,

Cadangan mbubarkan sayap parti atas alasan di situ blaku politik wang yg bleluasa dan parti utama d England pun tiada sayap spt itu, adalah cadangan tidak masuk akal.

Spatutnya sekarang menjelang bulan Mac nanti, kita nak mdengar hasil siasatan drpd beratus laporan sbelum ini dan hukuman ( jika ada ) kpd yg bsalah. Mulakan kpd para calon yg btanding di peringkat nasional nanti supaya mereka tidak diundi oleh para perwakilan.

Bukannya stakat nak tunjuk 'garang' kpd ahli biasa @ cawangan ja sedang ahli bjawatan penting yg main 'besar' nanti tlepas. Ini apa punya level ni...

Tiba-tiba mcadang pulak untuk bubarkan sayap parti. Kalau nak ikut cadangan orang tua ni, bukan sayap yg dbubar, Umno tu sendiri kena bubar -sebab sudah mjadi rahsia tbuka, yg banyak menabur peluru semasa pemilihan, bukan pemuda, wanita @ puteri, tp 'orang tua-tua'.

Ada satu cadangan, supaya orang tua ni kena ganti la jd Pengerusi Lembaga tu, ganti dgn orang yg agak muda, yg idea lebih bernas dan lebih cergas. Nampak mcm dia tidak boleh handle la Lembaga ni, idea pun dah mlalut...

Yang salah bukan sayap parti, kiri ka kanan, yg penting ambil tindakan kpd bsalah, siasat yg mcurigakan - spt pemberian peruntukan untuk pembangunan luar bandar kpd Ketua Bahagian- hukum pengamal politik wang tanpa pilih bulu - jangan bilis ja kena, jerung pun cekup la juga.

Ini mcadang nak bubar parti la pulak...

7 comments:

Anonymous said...

Salam,

Cadangan utk ganti 'Putera' tua ialah YAA Zaki Tun Azmi, Ketua Hakim Negara tu kan dia ahli UMNO juga dpd kontroversi dlm judiciary tak sudah sudah baik ambik peranan 'memulihkan' UMNO.

Anonymous said...

Salam, ngamlah si baliau tu mengetuai lembaga sebab namanya lembaga ... kan lembaga tu hantu... selalu wkt kecil2 dulu org kasi takut pasal ada lembaga hitam di sana.. apa lagi takutlah kita. jadi sekarang lembaga disiplin ni jadi hantu yg makan tuan...
Kalau dia bukan hantu ... kasi keluarlah hasil siasatan mereka tentang politik wang yg banyak bertimbun2.. ...

Anonymous said...

Salam semua. Agak-agak anda, mengapa sampai keluar cadangan sedemikian dari seorang vateren umno. Saya sempat menonton tv3 semasa beliau ditemuramah. Terasa sedih bukan kerana cadangan beliau, tetapi kerana menyelami hati pemberi cadangan tersebut. Dengan getaran suaranya, saya pasti dan amat yakin bahawa beliau terlalu sedih dan kecewa dengan perkembangan parti mutakhir ini. Memang cadangan beliau boleh kita pertikaikan, cuma luahan seorang yang lama dalam umno perlu kita selami. Bagi saya, putera dan puteri wajar dibubar kerana umno sendiri tidak menggalakkan pelajar terlibat dalam politik, tetapi dalam masa yang sama melibatkan ahli muda tersebut dalam politik. Seolah-olah cakap tidak serupa bikin. Mungkin penjelasan lanjut dari beliau perlu untuk menjelaskan apa sebenarnya yang bermain dalam minda beliau.

zhang ning said...

Bapak………
Lihat ladang kita
Terbentang luas subur dan menghijau tanah yang merdeka

Bapak…….
Ini rumah kita
Pusaka peninggalan untuk melindung keluarga yang merdeka

Bapak ….
Yang hendak ku kata
Pengorbanan mu memberikan kami kelahiran yang merdeka
Terima kasihku
Generasi baru

ustazsaid said...

Salam utk suma yg sudi meninggalkan komentar di blog ini. TK

matlan said...

salamualaikum,

ini kes salahkan nyamuk kelambu di bakar, padahal yang hisap darah tu bukan nyamuk tapi pijat......apakah dengan membunuh pemuda, putera dan puteri akan menyelesaikan masalah politik wang di dalam UMNO, orang tua ni kena resional sikit la kalau nak buat cadangan pun, lebih baik diam daripada bersuara dengan idea yang bodoh.....

jUNAIDI said...

UMNO tak perlu dipulihkan .... yang perlu dipulihkan kita2 ni yang menggerakkan UMNO .... Selagi Kita - kita ni tak dipulihkan ... percayalah sampai bila pun UMNO akan lemah .... ni hal putra - puteri ni lagi satu .... kita bagi manadat dengan dia ni buatlah betul betul .. ni tidak merapu tak tentu hujung pangkal .... tak paya nak cerita jauh ....kita tengok putri - putri ngalahkan artis bila bergaya ....dah pun macam tu hukam hakam disebat saja ... tudung tak pakai ... gelek sana - gelik sini .... pakaian namapk bentuk badan haram ... tau .... Unst Said lagi tahu .... Putra pula.... nak senyum dengan orang tua pun susah .. tak lah semua , lagak .... tuhan aja yang tahu .... pimpinan atas kata semua pemimpin harus turun padang .. apa lagi turun lah padang buat apa nak tunggu ... main bolakah .....sumbangkan bolakah ... atau main tinting pun jadilah ... sama sama dengan anak dikampung sana ... tunjuk lah dengan meka semua anda pemimpin alap baru ...anak anak di kampung sudah meluat tau ... sederhana aja cukupah .... yang pasti putera 2 dikampung ni bahunya haprak.... lebih jauh dari tu nak ajar klik komputar pun pimpinn putra tak ajar meka semua ....

bila dah nak dibatalkan baru gelabah .... sayap utma lah....

broo.... kita jangan nak salahkan orang tua tu ... yang buat cadangan bubarkan putra - puteri ada benarnya ada juga tidaknya.... anak kampung ingat orang tua ni dah buat kajian mendalam ...taklah orang tua tu bodoh sangat macam kia 2 ni ... yang anak kampung tahu tak ada perkara yang hebat - hebat tentang putra putri UMNO ketika ni .... naik gunung , terjun dikutub utra .. anak kampung ada dengar .... yang banyak anak kampung dengar ... rempit ... dadah ... jenayah ... rogol .... lepas tu buat konvensyen kesedaran panguil artis - artis seksa buat besar besaran belanja berjuta - juta hasilnya .... pun gitu tak lah semua .... dikampung kampung pula adalah pak ustaz 2 beri sikit ceramah dimesjid .... anak kampung tak tahu pula kalau ada putra - putri anjur macam tu ....

cukup - cukplah..... UMNO tak Lemah .. UMNO Tak kena Pernah lemah .... insyallah Tuahan akan sentiasa melindungi parti yang telah banyak jasanya ini ... Yakinlah... sO ANAK KAMPUNG MARAH TAU BILA umno DISANA SINI DIKATAKAN LEMAH .... Yang kata tu bukan orang lain kita juga ....

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin