Search This Blog

Tuesday, January 6, 2009

Jangan Ada Perang Di KT!

Salam,

Spt yg dketahui umum, PRK P036 Kuala Terengganu, akan menyaksikan perlawanan 3 penjuru. BN-Umno, PAS dan Bebas, selama 11 hari berikutnya akan bjuang memikat hati pengundi. Ibarat perang, ketumbukan tentera kini sudah masuk ke medan, bjuang hingga ke titisan darah t'akhir.

Demi melunaskan hukum demokrasi dan perundangan negara, PRK ini mesti juga diadakan meskipun di Gaza, Palestin, umat Islam terus diganyang Yahudi Israel Laknatullah. Perang di sana nampaknya terus blarutan walaupun dunia sudah bsuara menentang kekejaman Israel

Cuma ingatan kita, janganlah hendaknya pahlawan Melayu-Islam dari puak Umno dan PAS khususnya, menjadikan Kuala Terengganu medan perang spt di Gaza. Janganlah hendaknya b'perang sesama sendiri hingga leka siapa kawan siapa musuh!

Bagi kita, eloklah sesama umat Islam, dgn m'ambil iktibar apa yg blaku di Gaza, mjadikan PRK di KT ini sbg ptandingan dlm keluarga, sesama sahabat, satu akidah dan satu perjuangan ! Boleh ka? Mengapa tidak....

Jangan nanti ada 'perang' di KT, yg natijahnya sudah diketahui umum juga - MENANG JADI ARANG, KALAH JADI ABU!

Rasanya, dlm keadaan sekarang, 'perang' yg tidak t'kawal shingga ke peringkat 'mbogelkan' lawan atas sebab pbezaan fahaman, hanya akan melemahkan kita lagi. Lantas, pastilah akan diambil kesempatan oleh pihak lain utk terus menekan dan mungkin nanti, akan m'ganyang kita pula.

Ayuh, kita jadikan PRK di KT, pmulaan kpd 'plawanan sengit yg damai sejahtera'! Amacam?

3 comments:

Ahmad Saabun said...

Salam Ustad,
Satu cadangan dan pandangan yang baik. Tetapi apakah kedua-dua puak yang sedang berperang di KT mampu mengadakan 'genjatan senjata' dan berperang dalam damai.

bungaraya said...

Salam Ustaz,
Gua caya lu lah.

Anonymous said...

Salam,
Ahmad Saabun- Kita doakn bgitu, sempena awal th Hijrah & Masihi ni
Gomo- Ide yg baik, mgkin boleh kita cuba jaya.
Bungaraya - Lu jgn caya gua, tp lu pcaya diri sendiri...hehe!

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin