Search This Blog

Monday, January 12, 2009

Mohon Mencadang...

Salam,

Tuan Yang Di Pertua,

Saya selaku 'Ahli Parlimen Alam Siber ( Tanpa Kawasan )', dgn ini menyokong penuh usul yg telah dbentangkan oleh YAB Kepala Batas petang tadi, dengan sokongan kesemua Ahli Dewan Rakyat.

Sesungguhnya negara bnama Israel ini mesti dikecam, diboikot dan diambil tindakan wajar ke atas mereka. Semestinya, saudara-saudara kita di Palestin, wajib dbantu dgn apa cara sekalipun, atas nama saudara seagama dan kemanusiaan.

Atas sebab itu, Tuan Yang Di Pertua, saya mohon mencadangkan di Dewan yang mulia ini, sbg Rakyat Malaysia supaya kita:

1. Terus melaksanakan solat hajat dan bdoa kesejahteraan kepada Palestin dan bala bencana kpd Israel dan sekutunya.
2. Teruskan boikot kpd produk yg bkaitan dgn Israel.
3. Menzahirkan sokongan tanpa b'belah bahagi kpd Palestin.
4. Menderma kpd Tabung Kemanusiaan yg dtubuhkan oleh pelbagai pihak.

Saya juga mohon mencadang supaya umat Islam di Malaysia mengambil peluang drpd kekejaman Israel di Palestin ini utk bmuhasabah dan mengambil iktibar bahawa, jika kita tidak bsatu hati, bcanggah pendapat atas perkara remeh, bpecah-belah maka akan mudahlah musuh-musush kita m'ganyang kita.

Sebagai contoh Tuan Yang Di Pertua, negara Israel jika dibanding dgn keluasan negara Arab, adalah kecil. Diibaratkan jika semua umat Islam di negara Arab yg mengelilingi Israel meludah sahaja pun, maka akan lemaslah penduduk Israel di lautan ludah org Arab. Namun apa yg tjadi kini, org Arab Palestin pula yg lemas dgn peluru dan bom Israel.

Atas kesedaran ini, saya mencadangkan supaya umat Islam di Malaysia supaya bsatu hati, satu akidah, satu suara, satu matlamat...yg sama!

Saya mohon mencadang! Terima kasih.

4 comments:

add said...

Salam,
Yang Dipertua,

Saya selaku Ahli Parlimen gmail.com menyokong usul dari Ahli Parlimen Kepala Batas. Sekian terima kasih.

Panglima Perang Cyber said...

Saya juga menyokong dan meluluskan usul tersebut...

Syabas atas keperihatinan...

salam.

bungaraya said...

Tuan-Tuan,
Ada sesiap nak minum?
Teh Tarik ada, kopi ada, milo ada. Minta maaf Arak tak ada. ( Waktu rehat )

Anonymous said...

Salam, Hehe, amcm ada gaya jd MP?

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin