Search This Blog

Friday, January 30, 2009

Baguslah MT...

Salam,

Cadangan Majlis Tertinggi ( MT ) Umno supaya keanggotaan Lembaga Displin Umno diperbesarkan sangat sesuai dan kena pada tempatnya. Diharapkan dengan penambahan anggota Lembaga ini tidak timbul lagi rungutan kes lambat selesai sebab kurang anggota.

Dicadangkan supaya ahli-ahli yg dilantik nanti adalah ahli yg komited, memahami isu perundangan, mampu mbuat siasatan ala James Bond dan yg penting sekali dia mestilah mahir dgn sepak terajang politik.

Kemahiran sepak terajang politik - t'utama gaya baru - sangat penting supaya sekilas ahli Umno memanipulasi peraturan dan perlembagaan parti, sudah boleh diketahui niatnya. Keadaan sbegini banyak berlaku terutama pada musim pemilihan, apabila penyandang jawatan utama umpamanya menekan pihak yg ingin mcabar. Mgunakan peraturan yg dtetapkan seperti isu kouta dsb.

Perlu juga diambil ahli Lembaga ini dr kalangan golongan muda supaya Lembaga ini kelihatan mesra dan tidak kontra kpd aspirasi golongan muda. Contohnya tidak lagi timbul pada masa akan datang ada ahli dberi amaran kerana bkempen di blog - sedangkan blog, FaceBook, FriendStar dsb adalah medan 'komunikasi' golongan muda.

Ringkasnya, Lembaga ini selain dtambah ahli juga dperkemas - berwibawa, kelihatan bwibawa dan memang bwibawa - bukan mjadi bahan jenaka di kalangan ahli Umno. Sbelum tlupa, nampak gayanya MT kena mula mcari calon utk Pengerusi Lembaga ni...ada cadangan?

6 comments:

Anonymous said...

Salam,
tapi mudah-mudahan mereka itu bukan jenis yg spt pdrm dan ssrm(?)bpr - kaki belasah. Jangan nanti adal maklumat suspek dibelasah untuk dapatkan pengakuan berikutan disiplin parti.

Anonymous said...

Tambahlah berapa banyak pun ahli LD, tak berubah juga UMNO ni kalau perlaksanaan disiplin dibuat secara terpilih.
Kenapa nak cari Pengerusi lain, yang ada ni x relevan lagi ka hanya kerana dia buat cadangan merapu..
Itulah UMNO.. x boleh kena tegur..nak cantas aje

Anonymous said...

Salam spu & setulangdaing, Pengerusi ni x relevan lg.noktah.

TULIS ONLINE said...

Salam Blogger,

Tuan, saya dah linkkan blog Tuan dgn blog saya atas nama sahabat BPN.

Semoga terus konsisten dalam penulisan. TQ


Ikhlas,

Sarfarizmal Md Saad
MPP UKM

Anonymous said...

salam,

setuju sangat le kalau ada penambahbaikan di dalam lambaga disiplin ni, .....tapi jangan saja tambah ahli , yang penting ahli tu kena la yang berkelayakan dan berani .....berani berubah (he,he,he ).....tapi apa pun kalau tujuan nak tambah ahli dalam LD sekadar nak bagi jawatan kepada orang tertentu, hentikan le....mengabis beras je....

USD said...

Salam Sarfams, ya smoga pshbtn di alam cyber akan bpanjangan.
Salam Matlan, menambah ahli LD b'erti menambah jg kualiti LD, biar ia seiring...

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin