Search This Blog

Loading...

Sunday, February 1, 2009

Jangan Cakap Saja!

Salam,

Seperti yg diramalkan, mejelang tarikh pemilihan Umno bulan Mac nanti, semakin ramai pemimpin Umno - tentunya yg btanding jawatan - bkokok mengeluarkan kenyataan. Ada idea baru, ulangan semula, meniru idea org lain dan ada juga idea 'basi'.

Jika dilihat saban hari ada saja bahan utk djadikan 'berita' yg dsuarakan oleh para pembesar Umno ini. Ada yg b'unsur cadangan, ada kritikan sinis dan ada juga suara yg mcm 'minta puji'. Tidak kisahlah mcmana, yg penting kita tahu niat durang pastinya utk kebaikan Umno.

Sebagai contoh, dipetik dua kenyataan pemimpin Umno kelmarin:

1. Kenyataan Datuk Alwi Che Ahmad, mcadangkan supaya pemilihan diadakan bmula dr peringkat cawangan utk mbendung politik wang. Cadangan ini baik dan kita sokong utk mengelakkan kegiatan mbeli undi di kalangan calon. ( Ini bukan idea 'asli' beliau, sebab cadangan ini sudah dikemukakan sebelum ini. )

2. AMT, Datuk Azalina Othman Said pula meminta ahli bhenti bcakap dan mula bekerja utk kekuatan parti. Sebenarnya Datuk ramai ahli Umno yg sedang bekerja keras sekarang, hingga kampung dan pekan tpencil pun durang sampai - demi bjumpa para perwakilan. Boleh tanya Datuk Rais Yatim perkara ni. ( Ini idea baru, tidak pernah dsuarakan org lain.)

Untuk kedua-dua kenyataan ini, kita sangat setuju dan berharap akan mendapat respon yg positif drpd pihak yg bkenaan. Cuma harapan kita, cadangan bgini tidak mjadi cakap-cakap saja. Biar ada tindakan dan usaha yg dlakukan oleh para pemimpin Umno.

Maknanya, jangan la asyik cakap saja...buatnya tidak! Bukan apa, bila tlalu banyak cakap dan cadangan itu ini, tapi tiada kesudahan, ahli Umno - dan rakyat bukan ahli - akan meluat dan menyampah!

5 comments:

TAIPINGMALI said...

Salam Ustaz,

Apa pandangan untuk menambah baik UMNO yang kini sudah dianggap lemah?

Anonymous said...

buag saja ahli umno geng pak lah dan menantunya.selamt lah umno

jUNAIDI said...

Siapa kata UMNO lEMAH ..... Kita nak bukti jelas umno TU lemah .... kal nak tengok bubarkan kawasan yang jadi kubu kuat UMNO ... UMNO tak Lemah Rakyat masaih mahu beranung dibawahnya ... yang caka UMNO ni Lemah Kita sendiri ....

Ini yang jadfi masalah kita sikit hal nak buang ... Mana boleh macam tu ... UMNO akan tetap selamat selagi kita kita ni mahukan ianya selamat ....

Faizal Zakaria's Blog said...

Buat baru cakap... Lagi baik :-)
























p/s:Amaran Kepada Pemimpin Melayu

matlan said...

asalamualaikum,
sebenarnya UMNO tidak lemah, cuma UMNO sekarang ni tidak sekuat dahulu, kalau nak di buang semua orang2 kuat paklah, takut pulak orang2 ni pi masuk PKR pulak, time ni kita nak tarik lebih ramai lagi ahli ni yang pi cadang nak singkir orang boleh selesai masalah ke?......saya kira kena pikir satu cara la, atau kena banyak berseminar, motivasi, BTN, apa-apa la asalkan ianya kearah menjana semula kekuatan atau membangkitkan semula ROH UMNO di dalam diri umat melayu......kena fikir umat melayu dulu, baru fikir umat2 lain...(seperti umat bisaya, umat kedazan, umat sino-kadazan, umat kedayan ,umat brunei).....sebab umat2 lain ni merupakan bonus je dalam UMNO..........kadang-kadang aku pun kompius juga, semacam umat2 bonus ni yang lebih2 bersemangat dalam UMNO berbanding dengan umat MELAYU sendiri

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin