Search This Blog

Loading...

Sunday, February 8, 2009

WA CAYA LU, KARPAL!!!

Salam,

Jika sbelum ini pemimpin dan ahli BN serta blogawan mkritik Anwar Ibrahim, pasti ada sahaja jawapan para penyokongnya utk m'mbersihkan' nama beliau.

Selepas sekian lama mjadi pemimpin de facto PKR dan 'Pengerusi' Pakatan Rakyat, rasanya belum pernah kedengaran suara-suara sumbang menegur beliau. Sehinggakan usaha beliau menubuhkan Kerajaan Pintu Belakang mlalui retorik 16 September, dsambut penuh gembira pimpinan PKR dan PR.

Tbaru, apabila Datuk Nasaruddin Hashim ADUN Bota melompat parti, dia dsambut sbg hero, berani, bijak dan sebagainya.

Hari ini, apabila Kerajaan PR di Perak tumbang akibat lompatan 3 ADUN PR dan lompatan semula Datuk Nasa, baharulah kita mdengar suara yg menidakkan Anwar Ibrahim.

Ironinya, suara tsebut bukan drpd Wan Azizah, Syed Husin Ali, Hj Hadi, Nasharudin atau Husam Musa. Kita dengar suara itu adalah suara Karpal Singh - yg telah bsabar sekian lama dgn perangai Anwar.

Malahan suara itu menyalahkan Anwar akibat kejatuhan di Perak, dan meminta Anwar mletak jawatan. Ini baharulah berani!

Untuk ini kita sokong Karpal Singh, biar Brader kita ni sedar tidak semua yg dbuat tu betul belaka walaupun begitu persepsi yg dpercayai para penyokongnya. Biar dia tahu bahawa betapa busuk dan tidak bmoral lompat parti atau usaha bkaitan dgnnya, yg kini sgt dbenci oleh mereka - tp sangat dsukai sbelum kes Perak.

Wa caya lu Karpal, 'belasah' ja Brader Anwar ni - tp bukan Sultan. Janganlah pulak samakan Brader ni dgn Sultan, durang sangat b'beza. Sultan ada DAULAT, Anwar cuma HAPRAK!!!

6 comments:

tyresort2008 said...

Aslmkm Ustaz..sy amat berbangga bila ustaz blh tulis mcm tu,hr ni biar semua orang tahu siapa sebenarnya anwar,manusia yg tak pernah bersyukur dan penuh riak..skrg ni kita tunggu aksi org kuat pas pula..kalau karpal dah tak nak pakai lagi anwar apa pula kata mereka...

bungaraya said...

Buatlah satu pendapat atau pandangan yang konkrit tanpa was-was. Bagini...BAHAWA ANWAR IBRAHIM BUKANLAH SEORANG PEMIMPIN YANG LAYAK DIJADIKAN PEMIMPIN NO. SATU NEGARA. Noktah....
Sangat jelas yang mana semua tindakan beliau hanya bersandar kepada kepentingan peribadi dan matlamat rakus kuasa untuk menjadi PM.

matlan said...

asalamualaikum,.....akhirnya berkat doa, allah telah makbulkan permintaan agar kebohongan dan sandiwara pakatan rakyat selama ini terbongkar, inilah hakikat yang sebenarnya, DAP sebenarnya tidak sehaluan dengan PKR dan PAS,......mereka hanya menggunakan orang melayu di dalam PKR dan PAS agar menjatuhkan kerajaan Islam UMNO....Sebagaimana Yahudi menggunakan syiah dan sunnah untuk menghancurkan kekuatan dan kesatuan islam di iraq.......kita bernasib baik apabila allah memperlihatkan strategi yg di atur oleh presiden DAP di dedahkan oleh karpal....tahniah Karpal.

Anonymous said...

wah, kalau hal ni sokong karpal. hahaha. karpal cakap dia suruh pemimpin yg sokong lompat tu letak jawatan. u tak pakai otak ke ustaz? bodola u...

karpal da perangkap u sendiri dgn org2 dlm umno. dia ckp mesti anwar letak jwn coz anwar guna lompat utk sept 16.

maksud karpal skrg tu, dia suruh pak lah dan najib letak jawatan. semua menteri bn yg sokong 'anwar letak jwtn' pun misti letak jawatan gak..

hahahaha. ludah muker sendiri eh ustaz? ustaz la konon...

Raja Mendaliar said...

Tak kisahlah apa yang dikatakan oleh Karpal.Kalau UMNO nak bolehlah ajak Karpal masuk UMNO, boleh dilantik menjadi ketua bahagian Sipitang atau Beuafort..Sebenarnya ramai juga orang tidak suka Anwar tetapi apakan daya, dah tiada pilihan..Berbading Abdullah Badawi dan Najib Razak, sejuta kali anwar lebih baik dan lebih cerdik..

Bercakap tentang daulat..sebenarnya dalam Islam tiada konsep daulat ni, ni semua rekaan manusia dan kita perlu berhati-hati dengan konsep daulat ni kerana jika tidak berhati-hati boleh terjerumus ke lembah syirik..Tapi raja-raja Melayu ni kita hormatlah mereka sebagai ketua agama Islam.Daulat Tuanku !!!

Anonymous said...

anuar hanya menjalankan peranan untuk mengharu birukan kerajaan agar usaha mengatasi kegawatan ekonomi gagal masa zaman najid sebagaimana yang dia lakukan pada zaman che det apakah tujuannya haruslah kita kaji cuba kita kaji setiap kejatuhan kerajaan yang terdahulu dan caranya dan siapa dalang disebaliknya apakah slogan yang digunakan untuk menipu rakyat pada ketika itu apa hubungannya dengan ahlul sunah waljamaah yang amat ditakuti oleh musuh Allah negara islam manakah yang masih berpegang pada pegangan ahlul sunah waljamaah kaji dulu apakh itu ahlul sunah waljamaah dari pergertian fikah dan tasauf negara mana yang tasauf islam masih jadi pegangan kebanyakan rakyatnya baru anda tahu siapa yang hak dan yang batil kenapa ada usaha untuk memalingkan rakyat negara ini kepada akidah yang bertentangan hanya untuk melemahkan umat islam itu sendiri yang mana tiada keredhaan Allah di dalamnya cuba perhatikan pegangan anak muda sekarang sebab itulah banyak kekeliruan berlaku sekarang hanya mementingkan diri sendiri dari ugama iman cuda fahami tentang datangnya dajjal dalam kitab kitab lama baru anda faham kenapa pekara ini terjadi sebagai umat islam kita wajid percaya dan kita wajid mempertahankan akidah yang hak untuk menyelamatkan anak cucu kita dari gelombang fitnah dajal yang akan tiba apa yang berlaku sekarang adalah usaha tentera dajal untuk meyambut kedatangannya /

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin