Search This Blog

Wednesday, February 4, 2009

PERAK : Selamat Untuk Semua !

Salam,

Diucapkan Selamat kepada semua pihak yg t'libat dlm pbikinan drama b'judul 'PERAK'.

1. Selamat bsemayam di atas takhta utk Paduka Seri Sultan Azlan Shah, Sultan Perak. Semoga tuanku terus dberi hidayah oleh Allah mberi keputusan yg 'betul' utk agama, bangsa dan rakyat jelata negeri Perak. Raja Adil Raja Disembah, Raja Zalim Raja Disanggah...bukan gitu tuanku.

2. Selamat menjalankan tugas kpd Tuan ( Bakal ) Presiden. Sebelum lg b'kuasa penuh tuan sudah mjalankan tanggungjawab dgn cemerlang. Semoga 'kejayaan' ini mjadikn tuan lebih tawadhuk, tidak bongkak dan bsyukur dgn nikmat Illahi.

3. Selamat B'tugas kpd bakal MB baru - tidak kiralah siapa, tp biarlah yg amanah. Bagaimana kalau Datuk Nasarudin Hashim ?

4. Selamat 'Bsara' kpd Nizar, Ngeh, Nga dan exco yg lain. Lepas ni bolehlah makan duit pencen sbg Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri. Yakinlah, bginilah akibatnya klu memerintah guna kepala lutut!

5. Selamat kembali kpd Datuk Nasaruddin Hashim. Jadikan pengalaman 11 hari tu sbg iktibar bguna. Klu Datuk jd MB, jgn lupa belanja roti kosong...

6. Selamat Datang ke dunia baru utk Osman, Jamaludin & Hee ( atau siapa-siapa ja lps ni ). Ingatan: Jgn bt perangai lama dlm rumah baru nanti. Utk Osman & Jamaludin pegi umrah, taubat la sbelum kubur kata mari!

7. Utk Bloggers Pembela Negara ( BPN ) & para pjuang lain - Teruskan tugas utk Alif Ba Ta ini. Jangan pula tlalai dgn 'kmenangan' yg kecil ini kerana ada lg cabaran besar menanti. Tidak kisahlah klu pun ia tidak dlihat sesiapa...

8. Kepada bloggers lain, khusus yg pro-Umno, yg m'hina Datuk Nasaruddin Hashim hari tu, jgn malu jgn segan pg MINTA MAAF dgn dia...Siap ada yg panggil dia Pengkhianat!

9. Khusus kpd bloggers pihak 'sebelah' - JANGAN LA MARAH TAK TENTU PASAL. BUKANKAH PERMAINAN INI DIMULAKAN SBELUM 16/9/2008 LALU ?

10. Kepada SPRM, jgn la pula lupa, 10 Februari ini ada kes yg mesti dbicarakan. Ini kes lain kata DS Najib.

10a. ( Hampir Tlupa ) Selamat meneruskan agenda bsara utk DS Tajol Rosli - jgn la pula cuba-cuba nak tarik balik hasrat tu bila ada peluang keemasan ni. Bawa la berehat Tuk...

11. SELAMAT UNTUK SEMUA!!! Allahu Akbar

4 comments:

ڤنا مينڠ / PENA MINANG said...

SEMOGA ALLAH MERAHMATI DAN MELINDUNGI MALAYSIA DARI SEBARANG BENCANA

perfectwater75 said...

Salam UstazSAID,

Salam Ziarah Ya Ustazz....,

Terima kasih atas komen dan soalan tuan.

Beginilah tuan, kenapa perlu diikut tingkah yang tidak bermoral itu kalau UMNO benar-benar parti yang memegang kesucian demokrasi dan tidak menerima orang yang tiada prinsip untuk menjadi sebahagian daripada mereka, kerana kita akan disamakan juga dengan pihak yang di sebelah itu atau tuan akan berkata inilah politik semata-mata?

Tak payahlah saya nak mengajar tuan Ustaz pula dalam hal ini kerana Ustaz lebih 'aarif dalam hal sebegini. Cuma sekadar contoh, saya buang najis di depan rumah Ustaz dan kemudian Ustaz gunakan cara yang sama kepada saya. Tidakkah kita sama 'busuk' perangai dan peribadi?

Ad-din As-Siasah...Agama itu kenegaraan (Politik). Saya amat yakin kalau sesuatu yang kita lakukan melalui politik kalau ia benar mengikut apa yang digariskan Islam maka kita akan menolak perbuatan 'BANGSAT & TIDAK BERMORAL'

Mereka ini tak layak menjadi wakil kepada rakyat kerana mengkhianati amanah rakyat.Itu yang dikatakan oleh pemimpin dan 'akar umbi' UMNO selepas melompatnya Dato' Nasa ke dalam PKR. Cuba tuan tonton dan dengar ceramah Dato' Nasa bersama DSAI di Bota, saya rasa sudah cukup untuk kita menilai...Inilah wajah pemimpin masa kini yang dilahirkan UMNO. Saya yakin, kalau duri selumbar ini tidak dilupuskan maka ia akan menjadi barah yang merosakkan sistem siasah kita nanti.

anyway thx!

USD said...

Salam Pena Minang...Amin Insya Allah
Salam Perfectwater...mungkin ini satu strategi, mungkin kurang elok tp ia jauh lebih baik drp btuankan 'musuh yg nyata' atau boneka mereka. Smoga Allah mlindungi kita semua!

perfectwater75 said...

Salam,

Ada baiknya renungkan komen Tun Dr Mahathir dalam hal ini. Ternyata apa yang berlaku akan memberi kualiti yang kurang baik khususnya kepada UMNO...

thx!

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin