Search This Blog

Loading...

Friday, February 27, 2009

Suara Ketua Pemuda ?

Salam,

Apabila Karpal Singh menuduh perbuatan mengirim dua butir peluru ke rumahnya, adalah tindakan Pemuda Umno, kita tertunggu-tunggu apa jawapan Pemuda.

Tidak puka kedengaran siapa-siapa pun hatta orang kuat dari Pemuda memberi respon kepada tuduhan Singh ni. Agaknya masing-masing sibuk berkempen.

Mungkin ramai juga yg mberi reaksi spontan, namun tidak mdapat publisiti atau sengaja tidak 'minta puji'. Suara mengecam Singh ni hanya blegar-legar di peringkat bawah.

Sehinggalah semalam, baharulah kita mendengar jawapan kpd tuduhan Singh. Dilaporkan, Naib Ketua Pemuda Sdr Khairy Jamaluddin menafikan pengelibatan Pemuda Umno, sambil mencabar Singh ni mengemukakan bukti dalam tempoh 24 jam.

Malahan KJ diberitakan meminta pihak bkuasa m'ambil tindakan tegas kpd Singh ni. Yalah KJ, smakin hari smakin mjadi-jadilah pulak 'kekurangan ajar' Singh ni. Dia ingat negara ni dia yg punya ka...

Untuk ini, bolehkah kita salute kpd KJ atas kberaniannya, mwakili Pemuda Umno menyanggah Singh ni ?. Atau, bolehkah kita katakan beginilah cara Ketua Pemuda masa depan bsuara ?
Berani dan lantang...

7 comments:

bungaraya said...

Bukan sangat kepada suara pemuda. Kerana saya yakin bangsa melayu ni tidak akan mati kerana kekasaran dan kebiadaban kaum lain. Melayu mati kerana kebaikan kaum lain. Yang saya lebih concerned ialah mengenai Karpal Singh. Betapa member ertinya kepada beliau sekeping stastus warganegara itu. Betapa berharganya status kad pengenalan biru itu kepada beliau. Karpal Singh menggunakan kelayakan warganegaranya dengan maksimum dan dalam urusan tersebut nampak jelas beliau tidak takut mati. Kedua, beliau sangat yakin dan percaya kepada undang-undang yang dicipta manusia, boleh menyelesaikan segalanya.
Mengenai status kewarganegaraan, saya teringat kisah keluarga angkat sendiri yang berasal dari luar negara. Bersusahpayah ayah saya mengusahakan agar beliau mendapat status warganegara. Selepas dapat, beliau menjadi sangat gembira dan sayangnya kegembiraan beliau akhirnya menjadi bangga, bongkak, sombong, mengada-gada dan kacang lupakan kulit. Kerana beliau sudah mendapat bunga. Kera mendapat bunga.

kamal said...

saya setuju dengan pendapat bungaraya....kita lihat saja bangsa2 lain yang sekarang ni boleh dikata kan sudah naik junjung dan hendak memijak2 kepala orang melayu.perlu kita bersatu bagi kita pertahankan bangsa melayu dari terus dihina oleh orang2 seperti karpal dan konco2 nya.

Anonymous said...

Apa kata kalau PEMUDA mulakan kempen "BOIKOT BARANGAN/SERVIS DARI HINDRAF DAN SINGH".

akusayangumno said...

Salam Ustaz, jangan lupa, bahawa Dato' Mukhriz juga ada memberi kenyataan keras membidas provokater no ithnain Negara selepas nombor wahidnya dianugerahkan kepada B A B I. Kapal inilah yang sedang dengan sarat dan hendak 'sinking' memebawa bersama-sama B A B I.

Komen keras Dato' Mukhriz juga ada dlam Malaysiakini.

ONE said...

salam,

khiry adalah seorang yang berwibawa dan petah berpidato berbanding calon ketua pemuda yang lain..
tapi masalahnya khairy ni muda lagi selalu playsave dan masalah paling besar dia menantu pm..hakikat nya aset dia paling kuat da jadi satu liabiliti..
pun begitu saya rasa khairy mampu menjadi seorang pemimpin yang baik kerana dia mampu bsuara apabila perlu..
2 pasal kalo dilihat khairy lebey bnyk dpt serangan bbanding mukhriz..khir toyo tok sah cite lar sebab yang suka serang dia ni smua pembangkang psl hal kat selangor tu lar..
sama2lah kita saksikan nanti!

sekian

matlan said...

asalamualaikum.......kalau ikutkan hati mau saja aku hantam kepala sing satu ni, pasal dia pangil aku cilaka.....tapi tak apa, kita cuba kawal marah, ambik wuduk dan sembahyang sunat untuk melembutkan amarah, kerana di kala kita dalam keadaan marah, pertimbangan dan tindakan kita tidak resional kerana di pengaruhi hasutan iblis dan syaitan.....sebenarnya tujuan sing laknat tullah ini adalah bertujuan untuk membangkitkan kemarahan pemuda umno, kerana pada pandapat beliau apabila pemuda-pemuda marah maka mereka akan buat sesuatu yang bodoh dan mengikut perasaan.....lihat karpal , dia bijak buat kenyataan dalam dewan parlimen yang dia tau tiada siapa boleh ambil tindakan undang2 ke atasnya........jangan sampai calon2 ketua2 pemuda kita terperangkap dengan provokasi sing laknatullah nii......dan dari peristiwa ini kita tunggu dan lihat calon ketua pemuda mana yang akan bertindak bijak dan berotak......sebab kalau setakat nak tunjuk keris, tak payah la, zaman sekarang ni orang tak lawan dengan keris lagi dah......orang lawan dengan undang2, dengan mata pena, dengan blog dan otak.......dan bakal ketua pemuda sekarang ni kena pandai menggunakan apa kelebihan yang ada di sekelilingnya....kerana untuk berdepan dengan lawan seperti sing laknatullah ini....kita perlu bijak, berilmu,dan jangan emosional ...tenang, kerana rasulullah pernah berpesan....jangan berjanji ketika kamu sedang gembira, jangan buat keputusan ketika kamu sedang marah, kerana di khuatiri apa yang kita lakukan atau keputusan yg kita buat ketika gembira dan marah itu tidak resional kerana ada iblis yang membisik-bisikan fitnah.....allah hu alam.

Datu Sulaiman said...

Kali ini saya setuju dengan pendapat Sdr.Matlan ini. Memang benar, tujuan Karpal hanya untuk provokasi saja disamping mau menghidupkan populirinya dalam partinya sendiri kerana setakat hari ini orang-orang DAP pun sudah hilang kepercayaan kepada Karpal..Jadi Karpal lepas cuba lepas satu peluru untuk bunuh 2 burung sekali.

Ya,bakal pemuda UMNO selepas Hishamuddin hendaklah seorang yang bijak dan mempunyai pertimbangan yang baik. Tetapi saya si KJ bukanlah calon yang sesuai. KJ sepatutnya pencen awal kerana dialah salah satu punca kepada kemerosotan UMNO. Sekarang dia cuba pula tunjuk hebat, tak ada apapun sebenarnya KJ ni, hanya tin kosong saja. Kita doalah semoga Mukhriz mendapat kepercayaan untuk menjadi KP yang baru kerana kita percaya Mukhriz jauh lebih cerdik daripada hatta Hishamudin sendiri..Hidup Mukhirz !!! Khir Toyo ? Alah, tak usahlah, pencenlah sajalah.

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin