Search This Blog

Loading...

Friday, February 13, 2009

Mengapa Kita Naif Sangat?

Salam,

anim said...
kita rakyat negeri yang tidak beraja x payah la mau menyibuk..we dont know wat they feel..they may know much than we knew..

sometimes, i feel pity to nizar..wat a man haha
anyway..very nice point of view..


Ini komen seorang pbaca blog saya. Diucapkan terima kasih kerana sudi singgah di blog saya. Sayangnya, komen dberi tsangatlah naif, mgambarkan diri yg apa ya ? Tserahlah kpd pbaca semua melihat tahap pemikirannya...



Nampaknya tidak perlulah saya mberi komentar balas kpd sahabat bnama anim ni. Cuma kalau nak ikut dia ni, tidak perlu kita 'sibuk' pasal Palestin @ Gaza, sebab kita pun tidak tahu perasaan durang. Kan gitu anim...



Sebagai tambahan, baik kita merenungi titah Sultan Selangor ni : Jangan biadab - titah Sultan Selangor



****************************


Maaf, sebab blog ini tidak dapat dikemaskini, bukan kerana sibuk...tapi kerana talian streamyx yg 'meragam'. Biasak la, produk buatan Malaysia!

13 comments:

Datu Sulaiman said...

Hari ini saya sangat marah kepada SPR yang mana salah seorang ahlinya adalah orang Sabah iaitu Datuk Jamdin Buyong.Mengapa terlalu lama pilihanraya kecil Bukit Gantang dan Bukit Selambau ? Mengapa perlu tunggu 29 Mac untuk penamaan calon dan 7 April pengundian? Hanya semata-mata mengikut telunjuk UMNO, SPR sanggup mencemari kredbiliti dan integritinya..

Mengapa 29 Mac dan 7 April ? Sikap berat sebelah SPR cukup mudah dibaca, tarikh ini dipilih kerana atas permintaan UMNO, sebab pertengahan Mac ini UMNO akan melalui PAU, jadi UMNO sibuklah dan pada masa itu buaya-buaya dalam UMNO sibuk bercakaran berebut 'bangkai' jadi mereka tidak dapat menumpu kepada pilihanraya..

Sungguh malang kerana sekali lagi SPR menghancurkan keyakinan rakyat pada sifatnya sebagai sebuah suruhanjaya bebas, yang sepatutnya tidak dibayangi oleh 'tangan-tangan' ghaib yang tidak tahu malu.

SAYA SUDAH HILANG KEYAKINAN TERHADAP SIKAP BEBAS SPR..APAKAH SPR JUGA MAU JADI KOMPONEN BN DAN UMNO SEPERTI MANA TV3, RTM, UTUSAN MALAYSIA DAN BERITA HARIAN?

Datu Sulaiman said...

Satu lagi, berita TV tadi bahawa Khir Toyol telah ditahan Polis kerana terlibat dalam perhimpunan haram..Memang patut pun tapi pun belum boleh diyakini, mungkin hanya satu sandiwara bagi mengabui mata rakyat yang mula sangsi dengan sikap Polis bilamana NGO (anjing-anjing UMNO) dibiarkan berleluasa mengadakan perhimpunan haram..

Anonymous said...

Pr pun ada NGO anjing-anjing juga. Dan juga babi-babi.

MAWAR BERDURI said...

Salam Ustaz?

nah kacain bah, c anim 2...dia kali tinggal dalam kaca ndak buli kaluar mendarma ataupun apa2 juga perbuatan yang sewajarnya ada pada diri seorang manusia.

apa pun salamat berjuang Ustaz.

jUNAIDI said...

Ustaz.... Ni yang kita marah ni ... dengan komen melampau amain.... yang sama menghina kita juga .. dia ni memeng jenis tak pergi sekolah ...BODOH ...tak baca buku ... agaknya diani jugi gila kuasa macam PR, DAP... Kita berani kata diani kurang ajar .... kan kita hari ni ada raja di perintah oleh DYMM SERI PEDUKA BEGINDA YANG DIPERTUAN AGONG .... ngapa susah sangat nak fikir ... Mencelah laraj perak ertinya mecela raja raja melayu yang dipimpin oleh DYMM agong .

Satu lagi mangkuk diatas tak usah nak mencelah kita orang ... tunggu aja kehancuran PR , DAP ... Kepunanlah kamu nak perintah kita ... Datuk seri Najib Razak Pemimpin besar kami dah sedia nak umum macam - macam untuk kebaikan rakyat .... sedrlah kamu wahai penyokong PR sekelian habuk pun kamu tak mampu bagi untuk rakyat ....

jUNAIDI said...

datu sulaiman ..... Kamu hilang kepercayan apa kami peduli .... kamu ingat kamu siapa nak hukum SPR.. itulah kamu UMNO Waktu ada kuasa ... Ulangan KUASA .... YANG TELAH DIBERIKAN OLEH RAKYAT .. Yang kamu memandai mandai nak mengatur kita orang .... perlu kamu ingat orang UMNO tak berebut untuk dapat kan kuasa tetapi berebut untuk berbakti pada agama bangsa dan tanh air ... kerana orang macam kamu nilah ... kita nak jaga negera ni takut -- takut kamu jual pada USA atau Israil ... salam jangan marah banyak lagi askar - askar blog kamu yang akan serang kamu ...

Datu Sulaiman said...

Junaidi,
Lucu konon UMNO jaga bangsa dan negara serta agama. UMNO lah perosak agama Islam dan bangsa Melayu..Tak payah tuduhlah, lihat saja bagaimana UMNO menyerah kedaulatan Pusat pembangunan Iskandar di Johor kepada Singapura.. Kalau UMNO terus memerintah tak lama lagi Malaysia akan jadi sebagai Palestin.. UMNOlah yang kita takuti akan bersahabat dengan Israel..Pigilah UMNO..,selamat itnggal untuk UMNO,,Say no to UMNO

Najib kunun pemempin besar? Buta sungguh penilaian kamu..Cuba sebut barang seinci jasa Najib kepada negara dan bangsa Melayu.

arifomar said...

askum ustat, mereka ni tak fahamjati diri melayu. Tak tahu asal usul mereka. Raja tu institusi , jangan lihat secara fizikal. Mereka semua ni dah buta hati kerana kemaruk kuasa. Ada 3 ke 3 kerusi aje tapi dapat jadi mb . itu yang kemaruk bila jatuh tu. Meroyan atas jalan raya. Otak dia orang ni nak jadi mb aje, dgn apa cara pun. Ehsan DYMM aje dulu dapat jadi mb. Masa tu tak nak derhaka pulak. Pakatan yang dibuat pun hanya tiba-tiba aje. Dah DYMM melantik, DYMM boleh le buangnya. itu aje sifir mudahnya , cakap bahasa orang awam.

matlan said...

asalamualaikum, datu sulaiman tak kan nak lepas geram kat sini kot, kalau ya pun marah pasal kerajaan perak jatuh ke tangan bn, jangan la sampai nak kutuk hamun orang spr, kalau pr kuat dan di terima rakyat perak, tak kira tarikh apa pun pasti akan menang punya.....apasal tak yakin ke? atau takut kalah?, kita orang UMNO boleh terima kekalahan dengan hati terbuka, tak payah nak baring2 atas jalan halang sultan, kita terima ketentuan qada dan qadar....tak kan orang pas tak leh nak terima qada dan qadar kot.....ya la kita bagi pusat pembangunan iskandar kepada singapura bukan bagi free2, kita bagi dengan sewa dan ada pembangunan dan bisnis dan kita tak bagi singapura title land sampai 999 tahun seperti yang di beri oleh kerajaan pr kepada DAP...Siapa yang jual siapa

Datu Sulaiman said...

Bodoh betul Sdr.Matlan, yg 999 tu bagi pada rakyat Malaysia kebetulan mereka bukan Melayu. Yg kerajaan UMNO serah hak menjaga Iskandariah tu, bagi pada Singapura,mereka bukan rakyat Malaysia..Kalau bodoh dan bebal tak payahlah komen.

Anonymous said...

tulah sebabnya berlakunya perubahan kepimpinan tak seperti PR ikut membuta tuli jangan cuba keliru rakyat demi nafsu serakah jangan biarkan diri kamu dipergunakan sendiri mahu fikirlah orang bukannya bodo

jUNAIDI said...

Apa nya yang lucu.... taka ada yang lucu itu adalah kebenran .... Apa bukit UMNO perosak ... Tak payah Kamu nak fikir tentang perosak.... Jika UMNO perosak ianya tak mampu bertahan sehingga hari ini ... Yang menghukum bukan kamu ahali UMNO atau Pembangkang atau seorang hamba pun didunia ini .. akan tetapi ALLLAH SWT. Ulang siar kalau UMNO perosak UMNO takan bertahan sehingga hair ini ....

Satu lagi Kita orang tak buta .... Tau dan seluruh ahli UMNO tak buta ... Malahan kamulah yang buta dan melihat kebanaran .... malahan kami terang benderang melihat kebenaran ... Kalu kita nak susun jasa DS Najib tak cukup waktu untuk kamu dengar ....itu pun dari bab yang akamu tak mahu pandang .... Bukan kah keadaan hidup yang aman dan damai ketika ini satu jasa besar yang tidak dapat diukur .... apa kamu inigat sesebuah negara yang ditadbir tamapa pemimpin kebijaksanaan pemimpin boleh aman boleh aman dengan sendirinya .... ngapalah kamu ni....Bawa banya beristgfar terima ajalah kenyataan Bahawa suadara mara kamu , anak- anak kamu hanay perlu menjelaskan Yuaran rawatan hospital RM 1.00 sahaja . Ulang siara RM 1.00 sahaja.... Itu baru bab sakit .. bab laiN BELUM KIRA, ......Sebaik - baik manusia adalah yang mensyukuri nikmat Allah Swt... inilah cara UMNO yang berbudi bukan nak guna perkataan anjing atau babai dengan orang lain ....Sekarang saya menyeru Pada kamu dengan ikhlas hati dengan meminjam perktaan Lokman nul hakim .... WAHAI ANAK - ANAK KU JIKA ENGKAU TIDAK MAMPU MENJADI IKAN DI LAUT ,JADILAH SEKETUL GARAM YANG BOLEH MENGASINKAN IKAN PULA . AKAN TETAPI JANGAN PULA ENGKAU MENJADI GARAM YANG BOLEH MEMBUSUKKAN IKAN PULA .....

Wasalam ....

jUNAIDI said...

Begitu silapnya manusia haraus kembali membetulkanya ... Pesan Lokman nul hakim WAHAI ANAK ANAK KU JIKA ENGAKU TIDAK MAMPU MENJADI IKAN DILAUT JADILAH SEKETUL GARAM YANG BOLEH MENGASINKAN IKAN JANGAN SEKALI ENGAKU MENJADI LANGAU YANG BOLEH MEMBUSUKAN IKAN PULA

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin