Search This Blog

Loading...

Saturday, February 7, 2009

Pedih...Memang La Pedih!

Salam,

Melihat wajah Ex-MB DS Nizar dan aksi berani mati para 'pejuang' di Kuala Kangsar tadi, timbul rasa kesian yg amat sangat. Kita sangat faham perasaan mereka...Hilang kuasa tak sampai setahun memegangnya.

Cuma tcari-cari juga dlm ribuan yg bkumpul tu ada tak wajah penyokong DAP. Bukankah yg kehilangan kuasa tu bukan hanya DS Nizar & PAS ? Yg kelihatan majoritinya bkopiah putih, bkulit sawo matang, spt org Melayu-Islam.

Pedih... ya memang pedih. Tiba-tiba ja sudah tidak lg mjadi MB, tidak lg mjadi Exco. Sudah tidak memegang kuasa - yg sentiasa mjadi rebutan.

Tapi inilah hakikat dunia politik. Hukum demokrasi yg kita agungkan selama ini menetapkan, majoriti adalah pemenang. 11 bulan lalu, majoriti itu dpegang Pakatan Rakyat, tp hari ini ia sudah bpindah tangan. Susah sangatkah utk kita faham...

11 bulan lalu, penyokong BN sangat faham dgn hukum ini, lalu mrelakan plantikan DS Nizar sbg MB atas ihsan Undang-undang Tubuh Negeri Perak - walaupun sbenarnya yg t'ingin sangat tentulah Ngeh. Penyokong BN reda, mereka sudah mjadi minoriti dlm DUN, dan belajar cara mjadi pembangkang. Mengapa kali ini, kita spt mlawan hukum demokrasi...

Nak kata apa, katalah. Kerajaan haram, tidak bmoral, tidak b'etika, Penipu, tidak m'iktiraf kerajaan ini, tidak m'iktiraf Dr Zambry sbg MB dan apa-apa lagi, namun hakikatnya,begitulah resam politik, demikianlah hukum demokrasi. Melainkan kita m'ubah sistem dan menolak demokrasi...

Bagaimana pedih pun perasaan kita, wajar rasanya utk belajar mhormati org lain. Mhormati prinsip yg sudah kita terima pakai. Parti yg mpunyai sokongan majoriti bhak mbentuk kerajaan, dan hari ini parti itu ialah BN!

Lainlah ceritanya jika Mahkamah memutuskan keputusan lain...Sementara menunggu keputusan itu, eloklah semua mjadi rasional dan bpijak dbumi nyata!

14 comments:

PolanPolan said...

berani mati apanya, memekik mcm berjihad, baru kena gas pemedih mata dah berterabur lari dalam semak....harhar

Anonymous said...

ITULAH BANGSA YG TELAH DIROSAKKAN ANWAR. SEDARLAH BANGSAKU SI BIADAP KARPAL MENGHERET SULTAN MELAYU KE MAHKAMAH, SIAPA SINGH NI YG KITA GELAR BAI DATANG KE SINI DIBAWA INGGERIS. HARI INI KITA MEMBABI BUTA MENYOKONG TINDAKAN BIADAP SI BANGSAT, PENGHUJUNGNYA SENANG LENANG BARUA-BARUA CINA MEMERINTAH BANGSA KITA... FIKIRKANLAH.....

Anonymous said...

sian pokcik2 meniarap atas jalan, mana dap? malu ke cucu weh... x paham ujung pangkal jgn campor.. mike nengok tv dighomah gelak beso nengok kelaku kome ... udah ler... anwar udah kaye raye mase dalam bn dulu sampei skrg duit makan tak habih.. kome ape dapat???? buat calor badan jer tido ataih sembei..

anim said...

salam ustaz..
mantap la..pendapat yang bernas hehe

anim

matlan said...

ini lah drama yang biasa di mainkan oleh orang2 yahudi, nasrani dan majusi,......seperti mana runtuhnya kerajaan islam bani ummaiyah, bani abasyiah dan lain2 bani islam , juga kehancuran negara iraq, kucar-kacir di palestine......semuanya di mainkan peranan oleh al ka pi run lak nat tullah ini lah......orang DAP dan Hindraf tidak akan tunjuk kebiadapan mereka terhadap sultan , takut nanti orang melayu islam bersatu pula menentang mereka....ni lah yang mereka mahu.....menggunakan barua2 melayu untuk menghancurkan melayu.....atau dalam sejarah islam golongan munafik di gunakan untuk melemahkan dan seterusnya menghancurkan kekuatan pemerintahan islam.....ingatlah sesungguhnya golongan yahudi , nasrani dan majusi itu tidak akan berasa senang ke atas kamu( umat muhammad ) sehinggalah kamu menjadi seperti mereka ( ikut agama mereka )......mari kita ambik iktibar.

Anonymous said...

Tun Mahathir kata,

"Jews rule the world by proxy, they have others (Americans, Britains, etc) to fight and die for them"

Saya pulak nak kata,

"DAP rule Perak by proxy, they have others (PAS n PKR) to fight and die for them"

Kesian orang Melayu Perak

Kesian lagi orang Melayu Selangor

umialia said...

hidup DS Nizar

sungguh menjijikkan , meloyakan, rampasan CARA DENGAN TIDAK BERMARUAH....MALUNYA MELAYU ..

mimpi916 said...

Sy xsokong pembentukan kerajaan baru tu..

Tapi kerajaan tu dipersetujui oleh sultan..

Kena terima dengan hati terbuka..

Tapi saya lagi tidak setuju dengan Nizar.. Dia adalah boneka DAP.

Anonymous said...

umialia..bile perkara yang tak menyebelah PR sume nyer buruk yer..cube kalo perkara tu mendatangkan kebaikan sumenyer elok..cantik..bagus...pandai..bijak...inilah perangai sebahagian melayu bangsat dalam PR..

org tue2 dulu pernah kata..
'bangang tak boleh diajor,cerdik tak boleh diikut'

///

Datu Sulaiman said...

Anonymous...,anda menuduh orang 'bangsat' ? Saya fikir anda ini bukan orang Malaysia. Mungkin anda ini PTI dari Filipin...

Awang alaq said...

Liou Said, akuh ti nabuoi nioh isa nakauli do Beaufort..Sekali sekala nampaknya ulun tokou ti sada perubahan..Aruh UMNO tapi sayang magilo ulun berpulitik hnya pasal projel dan tander..ulun buyun pun aruh menyukung

Raja Kublai said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ustazSAID said...

Salam utk semua commentator, tk kerana sudi mberi komen d sini. Kita boleh bpolemik utk mcari kbenaran tp biarlah mgunakan adab sbg muslim, budi org Msia!

Anonymous said...

ku sangka nanas di tengah padang.
rupanya pandan yang berduri;
ku sangka panas hingga ke petang,
rupanya hujan di tengah hari.

anak punai anak merbah,
terbang turun membuat sarang,
anak sungai lagi berubah,
inikan pula hati orang...mengapa dikenangggg...

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin