Search This Blog

Loading...

Sunday, April 12, 2009

Mungkin Masa Untuk IPF...

Salam,

IPF sebuah parti serpihan MIC, berteraskan kaum India ditubuhkan oleh Mendiang Pandhitan. Parti ini ditubuhkan kerana perasaan tidak puas hati kepada Samy Vellu.

Sudah bertahun-tahun memohon masuk BN tetapi tidak berjaya akibat bantahan BN. Sampai ke mati, Pandhitan merayu masuk BN tetapi gagal akibat dasar BN yang tidak akan menerima masuk komponen baru jika ada bantahan.

Biarpun berada di luar BN, IPF konsisten menyokong dan tidak pula memberi sokongan kepada PR. Hati dan jiwa IPF bersama dengan BN. Berbeza dengan HINDRAF yang main kasar.

Mungkin sudah tiba masanya, bagi BN melihat kepada IPF sebagai alternatif kepada MIC terutama Sany Vellu yang nampak gagal menjalankan tugas mempengaruhi kaum India. Selain kekalahan semasa PRU12 lalu, bukti terbaru kegagalan MIC ialah di Bukit Selambau!

Wajar BN menimbang semula kemasukan IPF ke BN untuk mengimbangi MIC. Apalagi IPF khabarnya dianggotai oleh kaum India peringkat akar umbi dan kurang 'dibenci' oleh kaum India berbanding MIC.

IPF wajar diberi pertimbangan, apatah lagi selepas MIC timbang keluar Kabinet. Dilaporkan MIC tidak berpuashati dengan barisan kabinet yang katanya meminggirkan kaum India, dan mengancam bertindak menarik diri daripada kabinet Najib walaupun terus menyokong BN.

Inilah namanya MIC yang tidak sedar diri...Yang dipinggir bukan kaum India, tapi MIC yang asyik gagal dalam pilhanraya. Samy Vellu pun berharap undi orang Melayu untuk menang. Dapat jawatan menteri pun cukup untung.

Ha, Datuk Najib...panggil Presiden IPF tu, ajar sikit si Samy Vellu yang masih rasa muda ni. MCA, Gerakan, Umno sudah 2-3 kali bertukar Presiden, dia masih duduk di situ. Kalau tidak dibenci kaum sendiri tidak apa juga!

Entah-entah HINDRAF pun lahir kerana kebencian kepada MIC dan Samy yang tidak sedar diri!

7 comments:

add said...

Pundek betul la si keling paria ni.... dey tambi.....

SARFAMS said...

salam jenggah... Anwar ada 2 wajah

Anonymous said...

Hai orang-orang Melayu...PAS/UMNO/PKR..ambil lah kesempatan dimana orang Cina telah Padat menyokong DAP..Inilah masanya untuk Melayu bersatu seperti org Cina ini...Ini akan memberi kelebihan kepada kita orang melayu yang memang islam..tidak kisah parti apa..Jika Cina itu Islam kita pun memang sokong..Ingatlah orang Cina ini mempunyai perancangan yang jitu seperti bangsa Yahudi..bangsa yahudi menggunakan kaedah pecahbelahkan pemimpin Islam/negara arab secara halus dan sulit tidak dan tidak di sedarai...orang cina pula dengan kaedah...Pecah belahkan pemimpin Melayu lebihkurang Melayu bunuh Melayu...kita Cina relex je..bantu mana yang perlu dipecahkan..(Orang melayu bukan tahu apa yang kita (Cina) cakap..kita tahu apayang orang melayu cakap)...
aduh kesian zuriat-zuriat aku kelak yang kononnya nakan samarata..tetapi akibatnya TAKSAMA MERASA...Tak apa kita yang tua-tua ini dah mati dulu mudahan tak lihat akibat kelembapan orang melayu..aku yakin bila aku tulis ini mereka kata aku racial.."Orang melayu racial hangat-Hangat tahi ayam"..cina racial cara cerdik...

Anonymous said...

salam Ustaz said....

Kenapa umno/bn takut hendak membuang MIC dari Barisan Nasional,apa yang berlaku di lihat lemahnya umno kerana menjadi penakut pada parti kompenen seperti MIC buang aje MIC dari BN buat apa main ugut2...ambil IPF masuk habis cerita...sekarang rakyat tenguk umno/bn penakut pada MIC!

Datu Sulaiman said...

ustaz,
Saya amat tidak selesa dengan komen-komen yang berbaur perkauman dan prasangka ini.Lagi pula mereka ini hanya berani bercakap disebalik identiti 'anonymous' a.k.a 'hantu' Najib telah pun menakhodakan kita kepada era 'Satu Malaysia'tetapi mengapa masih ada yang tidak faham dan terus bersuara secara emosional perkauman dan agama..Ini tidak baik dan tidak bertanggungjawab untuk agama. Proses demokrasi telah berjalan dengan baik di negara kita tetapi mengapa masih ada spesis yang berfikiran cetek..

matlan said...

asalamualaikum ustaz, ayo-ayo samy, tak mau turun-turun lagi ka? sudah kalah pilihanraya lagi muka tak malu, tak mau turun,......malu la sikit samy, Ooooo sammy......allah hu alam.

SangKunang said...

saya sokong BN beri perhatian kepada IPF.
daripada MIC yg lemah tetapi tamak dlm menuntut kuasa dalam kerajaan

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin