Search This Blog

Loading...

Friday, March 6, 2009

Berita Baik Untuk Para Pejuang!!!


Salam,

Bagi yang rabun @ mata kabur, tajuk berita di atas, yg dikutip daripada Malaysiakini : Aktivis gereja lancar kempen tandatangan isu Allah. Nak tau lebih lanjut, klik pada gambar.

Aku tak nak komen apa-apa, nanti orang kutuk aku macam-macam. Nanti kata tidak toleran la pulak. Nanti 'puak-puak' pejuang keadilan, pejuang demokrasi, pejuang rakyat, pejuang kesamarataan, dan segala macam perjuangan tu akan bengang kalau aku tsalah komen.

Terpulanglah kepada pembaca...kalau rasa nak sign petition online tu pun, silakan... salah ka ?. Eh bukan Tok guru Nik Aziz pun dah kata : Allah is for all!

8 comments:

GOMO said...

EMM NAK KENA SERANG NI....
KENA SERANG...
MESTI SERANG....

PI JAHANAM DENGAN PUAK PAKATAN RAKYAT

Aku said...

salam,

subhanallah.. mereka habis habisan bersatu beruang untuk musnahkan akidah anak anak islam tapi kita orang islam berpecah belah.. semoga Allah membantu kita untuk mempertahankan kalimah suciNya dari dicemari untuk merosakkan akidah umat islam di malaysia ameen.

anak beaufort said...

Salam. Saya sangat2 tak setuju kalau Nama Allah digunakan untuk semua agama. tapi saya setuju jika guna nama tu bila diaorg masuk islam. Jadi kepada Jefrry dan org agama lain, kalau beria-ia nak guna nama Allah yg sebenarnya nama tu tak disebut pun dlm kitab agama diaorg, saya cadangkan kamu masuk islam sja , barulah kamu suka2 pakai nama Allah.

ADIK ANAK BFT said...

Saya setuju dgn anak beaufort.
Har ini, di negara kita para petugas yg dipertanggungjawabkan utk menjalankan kerja2 penguatkuasaan kurang berfungsi ataupun kurang cerdik disamping itu banyak perkara yg tidak dikuatkuasakan kerana pertimbangan politik semata-mata.
Umum tahu perlembagaan menyebutkan agama islam adalah agama rasmi persekutuan dan agam2 lain bebas diamalkan secara harmoni. Nampaknya perkara ini tidak difahami atau buat2 tak faham. Bagi saya kalau agama2 lain meminta nama Allah bebaskan digunakan oleh agama2 lain ini sudah tidak harmoni. Bagaimana anak2 org islam yg belum mempunyai asas agama islam yg kuat bila membaca risalah drp agama lain yg menyebut Allah pada maksud yg bertentangan dgn akidah Islam. contohnya Tuhan Bapa ,Tuhan Ibu & Tuhan Anak diganti dgn Allah Bapa, Allah Ibu & Allah anak, jadi anak2 org islam jadi keliru sedangkan ibu bapa mereka mengajar Allah itu satu sja. Ini lah dikatakan tidak harmoni.
Kenapa sekarang baru timbul isu ini? Adakah sebelum ini org2 selain penganut islam tak boleh mengamalkan agama mereka ? Apa yg saya perhatikan jumlah mereka semakin ramai dan lebih banyak org Islam menjadi murtad dgn kempen dan dakyah yg dijalankan. Tetapi kenapa perlu membuat tuntutan supaya Nama Allah utk semua agama??? tentu ada muslihatnya.
Kalau para pembaca nak melihat bagaimana penguatkuasaan tidak dijalankan dgn betul di negara ini, pergilah ke Ranau Sabah. Sepanjang perjalanan kalian akan melihat ada dua patung Jisus yg disalib terpampang di tepi jalan di samping papan-papan tanda nama gereja yg besar. Apa tujuannya??? adakah penganut agama kristian tak tahu lokasi gereja mereka ?? Pd saya ini merupakan kempen / dakwah mereka untuk org2 islam di Sabah. Sepatutnya mereka tidak boleh berbuat demikian kerana mengganggu keharmonian dan keselesaan masyarakat Islam.
Oleh itu penggunaan nama Allah dlm agama kristian juga ada niat jahat kpd org Islam.......AWAS-AWAS, JAGA-JAGA , JANGAN SAMPAI KITA TERPERANGKAP DGN PERMAINAN MEREKA MACAM TOK GURU NIK AZIZ YG LEBIH MEMENTINGKAN POLITIK BELIAU SUPAYA TERUS DPT SOKONGAN ORG BUKAN ISLAM. MENCEGAH ITU LEBIH BAIK DRP MENGUBATI. LEBIH BAIK KITA CEGAH SEKARANG DRP MEMBIARKAN PERKARA INI MENJADI SENJATA YG BOLEH MEMBUNUH KITA. ALLAH AKBAR!!!

Anonymous said...

Macam biasa, kita sebenarnya cuma berani di gelanggang sendiri.

Datu Sulaiman said...

Saya berpegang kepada penjelasan YB Taib Azamuddin MP Baling sewaktu membari penjelasan apabila diberi ruang oleh Zahid Hamidi ketika sesi penggulungan perbahasa menjunjung kasih atas titah YDA bagi kementeriannya di parlimen kelmarin..YB Taib kata Allah yang dimaksudkan dalam al Quran tidak boleh dimaksudkan sebagai Allah seperti mana yang mau digunakan oleh agama lain. Dalam erti kata lain adalah lebih baik agama lain tidak dibenar menggunakan perkataan 'Allah'kerana ianya akan menggelirukan genarasi umat Islam.

Dalam membicarakan soal agama ini,seharusnya idealisme politik tidak dibenarkan mempengaruhi sentimen. Mungkin apa yang diperkatakan oleh YAB Nik Aziz bukan seperti yang anda semua fahami,kadang-kadang apa yang kita dengar tidak sepeprtinya apa yang kita faham daripada penafsiran kita. Saya tidak fanatik NIk Aziz kerana beliau manusia biasa macam kita, tetapi sebelum anda semua memaki hamun dan mencaci Nik Aziz seeloknya cermin dulu diri anda semua,kewarakan anda, amalan anda dan ketakwaan anda.Kalau setakat solat subuh pun selalu lepas (apatah lagi kalau anda hanya ahli sunah wal jumaat saja), perpadah-padahlah mengutuk beliau. Kita terima, sebagai manusia biasa, ada pandangan beliau yang anda semua fikir songsang tetapi terimalah itu sebagai kelemahan beliau..Jangan kita terikat kepada anutan parti politik semata-mata..

Berkenaan kempen yang diterajui oleh Dr.Jeffry ni , memang diakui tindakannya akhir-akhir ini banyak yang tidak kena. Beliau ingin menjadi hero tetapi dia tidak sedar bahawa dia sudah tidak releven, seperti juga abangnya Pairin Kitingan. Oleh itu, kepada anda yang menjadi ahil PKR Sabah,usulkan supaya Dr.Jeffry disingkirkan daripada kepimpinan PKR Sabah..Dia adalah liabiliti yang merugikan..

matlan said...

asalamualalikum, biarkan dr jeffry terjun dengan labu2 nya.....korang tak belajar lagi ke, siapa dia dr jeffry ni......dia umpama virus yang akan menghancurkan dari dalam......nak jadi hero orang kristian konon......silap2 gereja pun tak nak terima dia.......kalau orang kristian nak pakai perkataan allah.....kajilah dengan mendalam...kenapa baru sekarang??????.....kajilah dengan mendalam.......jangan ambik dan pakai je,.....insya allah kalau di kaji, mungkin anda akan mendapat hidayah dari allah dan menerima islam ......kapada rakan2 seislam, mari kita perkukuhkan akidah kita, pantau akidah anak2, insya allah, kalau kita jaga keluarga dan anak-anak kita, mereka tidak akan terpesong.....memanglah mereka akan keliru, tapi di sini lah peranan kita untuk menjelaskan kepada mereka perkara yg sebenarnya.....ini perkara yang asas, kita ambik tanggungjawab menjaga mereka yg dekat dengan kita dahulu.....kalau kita ada kemuskilan, rujuk alquran dan hadis, atau kita rujuk ustaz2 yang memang dalam bidang ini.....jangan rujuk ustaz2 gemilang mirza (Gurau Je....)maksud saya, kalau nak tanya bahagian fiqah...rujuk la ustaz yang mahir bidang fiqah, jangan rujuk guru kafa pula, guru kafa dalam bidang mengaji quran.....bukan guru kafa tak tahu hukum fiqah, tapi yang lebih apdhal adalah tanya guru fiqah la.....faham tak?....alah macam doktor la, tak semua doktor kita boleh minta ubat.....kalau kita pening2, demam kena minta ubat kat doktor klinik le,....tak boleh pegi jumpa doktor veterina, walau pun dia doktor juga, tapi doktor veterina ni khas untuk haiwan je.....mungkin speaker siva boleh refer doktor veterina la, sebab pening nak buat meeting bawah pokok......allah hu alam.

Yb Raz said...

yes ni satu peluang baik untuk berjihad. nampak perang salib tetap berterusan sehingga ke akhir zaman.

Lawan mereka sehingga ke titisan darah yang terakhir !!

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin