Search This Blog

Tuesday, March 17, 2009

Sabarlah Ali!

Salam,

DS Mohd Ali Rustam, didapati bersalah dan dihukum tidak boleh bertanding jawatan Tim. Presiden. Ali bersalah, tetapi yang melakukan kesalahan ialah ejen, sebab itu Ali dikenakan hukuman kerana melanggar Tataetika Ahli Umno.
Kes yg sama menimpa Khairy Jamaluddin, didapati bersalah gara-gara ejen yang lebih sudu dari kuah!

Suka kita menasihatkan Ali dan KJ, supaya pada masa depan berhati-hati menggunakan ejen atau pelobi kempen. Mereka kena pantau supaya ejen tidak bertindak 'over-acting'. Mungkin ada ejen atau pelobi yg sengaja mengenakan 'bos' mereka?

Sabarlah Ali dan KJ juga...pasti ada hikmah dalam setiap peristiwa yang berlaku. Sebagai ahli parti yang setia, inilah masanya untuk membuktikan kesetiaan. Yakinlah bukan kalian sahaja yang bermain 'wayang', ada banyak lagi. Cuma bezanya, yang lain tu 'selamat' kerana ejen mereka mungkin cekap!

Akan datang, mungkin Ali dan KJ boleh belajar strategi bertanding dengan DS Khir Toyo - yang disiasat tapi tidak bersalah. Atau boleh berkongsi pengalaman Datuk Mukhriz, yang langsung tidak disiasat.

Kawan sms, betul ka ni Khir Toyo tidak bersalah? atau betul ka Datuk Mukhriz bersih?... Saya jawab, tanya ejen durang! Wallahu A'lam

14 comments:

Anonymous said...

Ali kena berundur daripada menjadi KM Melaka. UMNO perlu diselamatkan daripada persepsi rakyat. Ali perlu mencontohi Isa samad suatu ketika dulu..Walaupun Ali tidak digantung keahlian tetapi daripada aspek moral,kena buktikan kepada Melayu bahawa UMNO mahu berubah. KJ juga sepatutnya menarik diri. Kesalahan berkaitan dengan apa yang di buat kawanya dari Kota Belud, Japlin Akim. Japlin digantung keahlian 3 tahun,jadi KJ perlu bertangungjawab. Kita mahu melihat UMNO reform.

ONE said...

jika KJ bersalah maka dia perlu bertanggungjawab..
tp sayang kerana dia amat berkebolehan kalau nak di bandingkan dengan dato mukhriz..

allahualam..

Anonymous said...

KALAU NAK TAHU BETUL ATAU TIDAK TANYALAH PERWAKILAN... ADE RAMAI PERWAKILAN...TANYA DAN RISIKLAH MEREKA.
SEMASA PENCALONAN TEMPOH HARI ADE TAK PERWAKILAN INI TERIMA HADIAH/SAGUHATI ATAS SOKONGAN MEREKA.. TANYALAH MEREKA...

Anonymous said...

sdr.anonymous..,apa lagi mau tanya sebab lembaga disiplin sudah memutuskan..sepahit mana pun terimalah ia sebagai realiti..kalau tanya perwakilan pun mana ada yang mengaku, siapa yang mahu mengaku makan najis...? Cuma kita fikir bukan Ali.KJ dan japlin saja yang buat,kita percaya ramai lagi buat tapi bijak simpan telur busuk masing-masing

Anonymous said...

Pergi mampus la lu org semua UMNO! Manusia2 keparat! Kaki rasuah! Sabar kepala hotak kau! Piiiiiiiiiirah!

Anonymous said...

Anon 12:28 - Contoh manusia zaman purba yg tidak dijemput, mengenal dunia IT, tiba2 tmasuk dunia blog terus tkejut lalu tkeluar sumpah seranah yg x perlu! Manusia purba spt ini tidak perlu datang...

Anonymous said...

MACAM MANA NAK MENANG PRK DI 2 BUKIT DAN 1 BTG, KALU PEMIMPIN UMNO TUNJUK CONTOH MCMNI, RASA BUNGKU LG BN, RAKYAT SKG TGK N AKN AJAR BN

Anonymous said...

SKRG, SITUASI RAKYAT DAH TAK NAK DGR APA YG BN CAKAP, SAMA LAH DULU DLM TAHUN 80 AN, SINDROM RAKYAT TAK NAK DGR CAKAP PARTI PEMBANGKANG, SKG DAH TERBALIK, CTHNYA LIHATLAH HASIL PRK K,TRG ITU HARI, BIARPUN MEDIA ARUS PERDANA BUAT MCM2, TAPI RAKYAT LEBIH SUKA DGR KATA2 PARTI2 PKT. RAKYAT. KALAU LAH SINDROM INI BN TAK AMBIL KISAH ALAMATNYA BUNGKUS LAGI BN DLM MANA2 PRK ATAU PRU.

SPT KATA NABIL. LU PIKIRLAH SENDIRI.... WAHAI PEMIMPIN BN.

pahitperia said...

datuk ali tak perlu mengundur diri dari menjadi KM.. kerana dia mmg berkebolehan mentadbir melaka, dan takkan ada KM lain boleh mentadbir melaka sebaik beliau. pernyataan lebih sudu dari kuah mungkin benar sbb datuk ali disabitkan dgn kesalahan presumption kerana ejennya yang terbabit dlm politik wang dan datuk ali liable terhadap semua tindakkan ejennya..
sy akan tetap menyokong datuk ali.. kerana selaku anak melaka., sy sedar akan kebolehan datuk. berkenaan moral pula., semoga ia menjadi petunjuk kpd datuk ali dan YB2 lain...

boleh berubah kalau mahu..
perwakilan jgn la meletakkan diri ditempat yg hina dgn meminta2..
mereka inilah sebenarnya najis terberat dlm UMNO...
lebih layak digelar MELAYU-pemalas yg suka mencari duit poket dgn cara tidak halal..

lagi satu yg bermain dibenak mindaku.,
tidak perlu keluar parti untuk menunjukkan kemarahan...
mulakan perubahan dari dalam.
mulakan dari pemuda..
pemuda UMNO yg ada wawasan., bukan yg desperate nak buat duit dari politik..
semoga apa yg aku fikirkan ni akan menjadi kenyataan.... amin...
salam perpaduan

Anonymous said...

UMNO memang suka simpan benda busuk dan najis. Jadi tak hairanlah UMNO berbau jamban.

abe MIE 'TERJAH' said...

umno PARTI BISNES? Kenapa PAS dan DAP tak ada rasuah politik? tolong sebarkan pada sahabat lain.

http://pkrpasdap.blogspot.com

Jumayatara said...

Kalau didapati bersalah dimahkamah , tentu duk dalam penjara si Ali ni...

UMNO Dulu, kini dan selamanya rasuah.Jangan campak diri anda ke dalam kebinasaan. Selamat kan diri dan keluarga anda ...keluar dan bubar UMNO.




Say No to "Oral Sex". Respect your Wife.

Jumayatara said...

Kalau kat Tanah Besar China orang-orang seperti Datuk Mohd Ali Rustam dan seangkatan denganya dah lama kena hukum tembak mati. Kat Malaysia boleh buat rayuan pulak…macam mana le UMNO nak bebas rasuah.

Anonymous said...

kalau dah buat rayuan tu, biasanya spt dalam mahkamah apabila OKT buat rayuan tu dah sahlah mereka ni dah didapati bersalah. sama jugalah dgn kes saudara ali kita ni. tak gitu tuan2.

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin