Search This Blog

Loading...

Thursday, March 5, 2009

GELANGGANG RAJA LAWAK - Babak 2

Gambar : anginperubahan.blogspot.com
Salam,

Kumpulan yg satu ini meneruskan aksi mereka utk babak kedua.

Masih mengekalkan latar masa pd zaman purba, ketika Laksaman DoReMi masih belum lahir lagi dan latar tempat digunakan ialah Istana Raja Jelutong, Tungku Karpal Singki bsemayam di atas takhta berupa KerusiAjaibBerodaDua, pd zaman itu dipanggil Wheel Chair.

Persembahan bermula...

MenteriBoneka masuk mengadap diiringi Senga dan Sengeh, ke depan Raja Jelutong, sambil bkata : Daulat Tungku, hamba boneka mohon pkenan Tungku mengadap mbawa dua khabar gembira dan dua berita sedih utk negeri kita.

Raja Jelutong btitah : SinghIsKingDiMalayaBukanDiIndia, cilaka semua tiada yg tidak cilaka kecuali Singh. Wahai BonekaKepadaDAP, khabarkanlah berita gembira dulu.

MenteriBoneka bkata: Daulat Tungku, berita gembiranya ialah hamba boneka telah dsokong oleh 27 wakil rakyat jelata utk terus mjadi BonekaKepadaDAP dan keduanya, hamba memohon pkenan Tungku utk merobohkan Dewan Orang Ramai kita.

Raja Jelutong murka dan menengking MenteriBoneka : Cilaka kamu, mengapa mbuat onar kpd Negeri Pasir Dua Butir, sekarang ini negeri dilanda kegawatan ekonomi, mengapa diroboh Dewan yg elok. Siapa yg keluar belanja utk bina Dewan tu balik, ingat ni bapak kamu yg punya! Tidakkah kamu boleh bsabar menunggu 4 tahun lagi? Mengapa diikut perangai 27 wakil yg memang cilaka, sedangkan kamu bpelajaran tinggi! Kalau iya pun mau mjadi boneka, padan-padanlah.

MenteriBoneka, Senga dan Sengeh tdiam, hampir saja tkencing di seluar kerana ketakutan. Raja Jelutong apabila murka memang bengis wajahnya, walaupun dia cuma kategori Paralimpik. Dia jangan dimain-main, peluru dua butir pun tidak ditakutnya.

Apabila keadaan sudah reda, Raja Jelutong btitah : Baiklah MenteriBoneka, khabarkan pula berita sedih utk negeri kita.

MenteriBoneka mjawab : Daulat Tungku, Tuan Yang Dipertua 'LebihBaikBunuhDiaDaripadaUlar', telah diinjuksi tidak boleh lagi memanggil psidangan Negeri Pasir Dua Butir di bawah pokok Ketapang. Lagipun, jika tidak kena gayanya, esok maka sahlah hamba tidak lagi MenteriBoneka.

Suasana hening seketika. Raja Jelutong terasa sayu, seraya btitah : Sabarlah kamu BonekaKepadaDAP, mungkin ada hikmahnya semua ini. Walaupun kamu tidak lagi mjadi MenteriBoneka, tpahat dlm sejarah negeri Pasir Dua Butir, yg kamu pernah mjadi boneka. Camanapun, kamu kembalikanlah kereta kuda bjenama Camry tu...itu bukan harta kamu.

Senga dan Sengeh tsenyum sumbing, terasa disindir oleh Raja Jelutong, sebab mereka bdua pun terasa seronok mnaiki kereta kuda free.

Raja Jelutong menambah : Walau apa pun blaku, kita kena bsabar, kita kurangkan bmain politik murahan ni, politik konfrantasi, orang lain salah hanya kita yg betul. Semua ni blaku kerana kita tertipu perangai seorang manusia bnafsu besar menubuh Kerajaan Lompat Katak. Sekarang tkena balik kpd kita. Orang ini memang cilaka, habis satu negari dilanda masalah, hanya utk memuaskan nafsu dia. Akhir kalam, baliklah kamu...

MenteriBoneka, Senga dan Sengeh m'angguk tanda setuju.

Raja Jelutong tsenyum, dlm hatinya bkata: Singh Is King, aku tetap Raja Jelutong!

Persembahan selesai...

Teruskan SMS, mengundi kumpulan ini...Nasib mereka di tangan anda!

6 comments:

pencak_silat said...

Sungguh menarik Ustaz Said...nanti jika datang ke KL jangan lupa menelefon saya..ohh, jangan lupa melawat blog paneh miang

anak beaufort said...

SinghIsKingDiMalayaBukanDiIndia memang orang cilaka, kalau berani datang sini saya tampar dia macam tampar jepun... ha ha ha

Para Perwakilan UMNO bulan mac ni jangan lupa undi calon AMT No 11 (Datuk Lajim) & calon Exco Wanita no 17 ( Datuk Hj. Azizah)

Minang Bersiung said...

anak Beaufort, apa bendalah ko ni..suka-suka aje nak tampar..Ko nak minta undi Lajim & Azizah..His his, berapa tu fulus dia kalau nak undi? tok sah lah..Kalau setakat kualiti macam Lajim tu, belampak kat sini...kat tempat ko orang non-muslim pun boleh jadi Ketua Bahagian, apekah bendanya ? Jahanam dan celaka lah UMNO jadinya kalau oroang tu bertanding dan terpilih jadi presiden UMNO suatu masa nanti..kalut kalut, poning den dengan ko ni beaufort. najis...

Anonymous said...

mulanya kerajaan bawah pokok... patutla penyokong kerajaan bawah pokok PR ni macam beruk.. dah dasar pemimpin dia duduk bawah pokok... kalau anak buah terlompat2 kat jalanan bapak dia pulak tekinja2 kat bawah pokok... sebut satu2 bunyinya ... U U a a..U U a a... u u a a.. u u a a.

Tambuakar Beaufort said...

anonymous..,pigilah balik tempat asal ko, kalau ko dari pelipin, baliklah pelipin..kalau ko dari indon, pigilah balik indon..di sana tabumi ko,pigilah pulang sana..

Anonymous said...

salam tambuakar beaufort..relax la..
org tgh enjoy baca ni nak marah2..pergi tempat lain la klo nak marah2..puak2 PR disemenanjung bkn kenal ko pun..

apa pun,aku bkn anon td tu..
buat semua,salam PERPADUAN!!!

Selamatkan Palestin

Selamatkan Palestin
Jahanam Israel!

Cerita Berkaitan

Blog Widget by LinkWithin